Skocz do zawartości

Pilnie potrzebna pomoc w doborze internetu


Recommended Posts

Witam przeprowadziłem się z Warszawy do małej miejscowości i mam lekkie problemy z połączeniem internetowym.

Mam do wyboru internet po kablu 80mb's od orange,lub internet od innego dostawcy LTE bezprzewodowy z większym transferem danych,aczkolwiek nie mam zbyt zaufania do internetu bezprzewodowego i z tąd moje pytanie co będzie lepszym wyborem w tym wypadku?

Dodam że komputer będzie służyć też w dużej mierze do grania online,i z tąd moje obawy czy internet do 80mb's uciągnie to i nie będzie problemu,bo decydując się na internet bezprzewodowy mam obawy że będą jakieś rozłączenia i przerwy co oczywiście odpada w 100%.

Prosiłbym o opinie bardziej obeznanych w temacie,który wybór będzie lepszy?Czy może nie potrzebnie się obawiam tego internetu LTE bezprzewodowego,ma ktoś jakieś doświadczenie z takim internetem,czy zdarza się że internet rozłącza?Czy poprostu brać ten internet do 80mb's od orange i czy on to uciągnie na luzie?

Bardzo bym prosił o doradzenie i wszelkie rady.

Dodam że dzwoniłem w sumie wszędzie więc to jedyny internet po kablu i jedyna oferta czyli te 80mb's jaką mam możliwość zainstalować u siebie.

Link to post
Share on other sites

Najpierw popytaj sąsiadów jakie mają predkości tego internetu od orange (vdsl 20-80) - to kluczowa sprawa.

 

internet orange 80 mb to nie jest łącze które ma stałe 80 mb - tylko widełki od 20 mb do 80 mb...

To samo w uploadzie - od 1 mb do 8 mb zależnie od odległości...

Prędkość internetu vdsl jest zależna od odległości twojego domu od centrali lub szafy światłowodowej wyniesionej...

Czym mieszkasz bliżej tym większa prędkość.

Od siebie dodam że idaalna praca i gry na jednym komputerze zapewnia już łącze ok.30-40 mb...

 

Co do LTE to zrób sam speedtest smartfonem i zobacz jakei wartości wyciąga...

Oczywiście LTE prędkości są uzależnione od pory dnia - najgorsze transfery są w godzinach rannych 8-16 i wieczornych 20-22

Zrób testy i tyle.

 

Nic więcej nie wymyślimy.

Link to post
Share on other sites

Przecież nikt nie pisał że VDSL to światłowód.

Ale DSLAM czy ISAM z reguły w takiej szafie światłowodowej w terenie się znajduje.

Wg mnie zawsze VDSL będzie lepszy niż LTE, może być owszem wolniejszy ale co do stabilności to bez porównania. LTE to loteria - może działać świetnie, może działać "jakotako". Z reguły wieczorami przepustowość drastycznie spada.

Edytowane przez karpior
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, karpior napisał:

Przecież nikt nie pisał że VDSL to światłowód.

Ale DSLAM czy ISAM z reguły w takiej szafie światłowodowej w terenie się znajduje.

Wg mnie zawsze VDSL będzie lepszy niż LTE, może być owszem wolniejszy ale co do stabilności to bez porównania. LTE to loteria - może działać świetnie, może działać "jakotako". Z reguły wieczorami przepustowość drastycznie spada.

Chcesz podyskutowac z kims kto sie z VDSL zmagał 12 lat i wychodzil z siebie, zeby to normalnie działało? Pobiłem wszelkie rekordy zgłoszeń technicznych i nic. 4Mb/s na VDSL to wieczorami. Weź na tym przeglądaj dzisiaj strony? Centrale VDSL/ADSL są zapchane i przeciążone bo nikt tego nie rozbudowuje w dobie wszelkich inwestycji w światłowód. Nikomu to sie nie opłaca. Remonty dróg, i wszelkie rózne kopania i uszkodzenie lini telefonicznej i nawet nie będa chcieli szukać gdzie to uszkodzenie, ale plac 2 lata. Uważam, że lepsze LTE 20-40Mb/s Ja od ponad 8 lat uzywam LTE z T-mobile i an stabilność nie narzekam. Wziaść od nich router najlepiej Huawei w nim wylączyć WiFi i uruchomic tryb mostka. Do tego kupić lepszy router z lepszym WiFi i działać. Ustawic tam gdzie ma najlepszy zasieg LTE. Nie mowie, ze tylko T-Mobile bo trzeba sprawdzic operatoró∑, ale mi nigdy T-Mobile nielimitowanego LTE nie spowalnial. Na telefonie mam 40-80Mb/s w LTE u siebie, ale nie uzywam w domu bo w domu INA światłowód.

Link to post
Share on other sites

Działanie VDSL (jak i ADSL) zależy od długości i jakości kabli miedzianych, jakości ich połączeń, ew. równoległości itd. U jednych będzie działał świetnie, u innych średnio, a u jeszcze innych słabo.

To samo można przełożyć na LTE - ukształtowanie terenu, kąty anten na BTS, częstotliwości działania, gęsta zabudowa, obłożenie sektorów klientami. Tak samo będą klienci zadowoleni, jak i wkur....

Do tego kwestia tego, że w jednej lokalizacji zupełnie diametralnie może różnić się prędkość/jakość łącza LTE w zależności od tego z jakiego operatora będzie się korzystać.

W przypadku idealnych warunków ja widzę przewagę łącza kablowego pod względem stabilności i braku limitów pobierania (nie do końca wierzę w no-limit na LTE).

 

Podejrzewam że w jednym i drugim przypadku zamawiając usługę z domu masz do dyspozycji pewien krótki okres odstąpienia od umowy, sugeruję wziąć coś na test, sprawdzić i ewentualnie zrezygnować w tym okresie.

Edytowane przez karpior
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, karpior napisał:

Podejrzewam że w jednym i drugim przypadku zamawiając usługę z domu masz do dyspozycji pewien krótki okres odstąpienia od umowy, sugeruję wziąć coś na test, sprawdzić i ewentualnie zrezygnować w tym okresie.

Edytowane 5 godzin temu przez karpior

ADSL/VDS: nigdy nie było mozna wziaść do testów. Czemu? Bo trzeba kabel podłaczyć. Jak sobie wyobrazasz, że podłączają kabel na kilka dni i klient rezygnuje? Straty operatora byly by ogromne. Tak samo jakby światłowód ciągneli do testów, bez sens. Oczewiscie swiatlowodu nie trzeba testowac, ale to tak samo kabel, ktory trzeba doprowadzic i podłączyć.

 

ADSL/VDSL i LTE też duzo zalezy od urzadzenia odbiorczego. Np. typowe routery od operatoró∑ odbieraja tak samo jak smartfony. Natiomiast gdy od operatora wezmiemy zewnętrzną antenę, w ktorej na zewnątrz jest modem LTE/5G to usluga bedzie działać zawsze lepiej, co nie oznacza, ze super bo jest na zewnątrz. To samo w ADSL/VDSL routery od dostawcy zawsze działają gorzej bo często dzisiaj mają stare wersje oprogramowania z epoki gdy ADSL/VDSL sie rozkrecalo dopiero. Natomiast kupno routera z modemem ADSL/VDSL nawet TP-Linka juz powodowało, ze usluga troche lepiej / stabilniej działała.

 

Jeżeli autor mieszka za miastem to w ADSL/VDSL w 2022 pakował bym sie tylko w ostatecznośći. Dzisiaj to usługa, która odchodzi do lamusa.

 

Co do wiary i nie wiary w no-limit w LTE/5G to Plusowi czy PLAY nigdy nie uwieżę gdyż obaj operatorzy umią tylko bajerować klientów i w tym ich nikt nie przebije, szczególnie Plusa. T-Mobile ma no-kunut. W ciagu ostatnich 3-4 lat nie slyszalem o tym, zeby na takiej usłudzie komukolwiek nalozyli limit na predkośc. Oczywiscie zawsze moze byc tak, ze dzisiaj bierzemy mobilny internet i działa fajnie, a za rok wszyscy w kolo tez wezma i juz nadajnik nie bedzie wyrabiał jedyny we wsi. a;e niektorzy ludzie zaczną ze zlosci wypisywac bzdury, ze to lejek bo mial 60-70Mb/s, a nagle ma 20Mb/s, albo mniej, ale na to, ze pol wsi sie podlaczy i bedą sciagac TB danych, np filmy, a nie daj przez P2P i nadajnik nie jest z gumy. Do nadajnika często podłączony jest światłowód powiedzmy 1Gb/s, albo mniej i przydziela sie z tej predkosci iles kazdemu, jak nie wyrabia to wszystkim przydział spada prędkości.

 

Natomiast miedź to miedz i fizyki nie oszukasz, a central ADSL/VDSL Orange nie rozbudowuje. Chcesz to cie upchniemy i placz/płać :P

Edytowane przez Arnold
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Kwestia odstąpienia od umowy (14 dni) jest zawsze jeśli umowę podpisujesz poza siedzibą firmy (czyli np. u siebie w domu podczas instalacji usługi). W firmie gdzie pracuję (poniżej 50k abonentów) podłączamy klientów w technologii radiowej i światłowodowej, a nawet mamy jedno osiedle z wdrożonym VDSLem. Bez wyjątku każdemu przysługuje 14 dni okresu bezpłatnego odstąpienia od umowy - jest to prawo konsumenta w przypadku podpisywania umowy poza siedzibą przedsiębiorcy. Nie ma znaczenia że np. ciągnęliśmy do klienta 250m kabla światłowodowego. Jeśli klient zrezygnuje to po prostu wszystko demontujemy. Inna sprawa, że przez 10 lat mojej pracy naliczyłem ze 4 przypadki rezygnacji.

Okres 14 dni to nie to "widzimisię" operatora - precyzuje to ustawa o prawach konsumenta.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, karpior napisał:

Jeśli klient zrezygnuje to po prostu wszystko demontujemy. Inna sprawa, że przez 10 lat mojej pracy naliczyłem ze 4 przypadki rezygnacji.

Jak INEA podłączała mi na wsi swiatlowod rok temu za darmo w ramach tego Polska cyfrowa to umowe podpisywałem przez telefon bo w Lublinie nie mają ani punktu, ani nic. Poinformowali, że jesli zrezygnuje w ciagu 14 dni zapłace kare ponad 10 tysięcy złotych za podłączany światłowód od skrzynki przy ulicy do domu. Więc odrazu było wiadomo, ze nie zrezygnuje bo nie mam tyle. Jesli twojej firmie opłacają sie straty za odlaczanie swiatlowodu 250 metrów to ja już na ten temat nie dyskutuje. Jakbys robił w ramach Polska Cyfrowa, nie ze swoich pieniędzy i miał bys w dofinansowaniu napisane, ze jak klient koncowy zrezygnuje to ty placisz iles tysiecy zlotych to na bank bys tego nie placil tylko zrzucał na klienta.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...