Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam,

 

Mam problem z grą Far Cry 6 mimo dość dobrego sprzętu. Wspomniana gra nie trzyma stabilnych FPS, uważam że na takim komputerze jest to niedopuszczalne, żeby były dropy poniżej 60 FPS. Dziwną rzeczą jest też to, że poprzednia odsłona czyli Far Cry 5 na moim komputerze działa bardzo dobrze na maksymalnych ustawieniach graficznych, a przy tym wygląda lepiej od tegorocznej odsłony. Chodzi głownie o to, że w Far Cry 6 obraz w dalszej odległości wygląda na strasznie poszarpany tak jakby w ogóle nie było Antyaliasing'u. Monitor mam FULL HD (1080p) z odświeżaniem 75Hz, dlatego przydałoby się żeby były te stabilne 75FPS na ULTRA z wyłączonym Ray Tracing, ponieważ na tym mi akurat nie zależy. W innych grach nie mam takiego problemu, nawet w Cyberpunk 2077 na ULTRA mimo skopanej optymalizacji. Zaznaczę, że takie oczywiste rzeczy jak sterowniki karty graficznej czy nawet BIOS'u mam zainstalowane najnowsze. Niema również mowy o przegrzewaniu się komputera, mimo podkręconej karty graficznej i procesora (stabilność wielokrotnie sprawdzana obu podzespołów wiec to nie od tego), karta graficzna jak i procesor osiągają w porywach do kolejno 65°C i 70°C.

 

Prosiłbym o jakieś rady co by mogło pomóc, jakieś sugerowane ustawienia w grze, może ustawienia monitora albo sterowników od karty graficznej, żeby gra działała stabilnie i przy tym jak najlepiej wyglądała?

 

Podzespoły:

- Karta graficzna: MSI Radeon RX 6600 XT GAMING X 8GB GDDR6

- Procesor: AMD Ryzen 5 3600

- Płyta główna: MSI B450 TOMAHAWK MAX II

- Pamięć RAM: Kingston Fury Renegade RGB, DDR4, 16 GB, 3600MHz, CL16

- Chłodzenie procesora: be quiet! Pure Rock 2 Czarny 120mm

- Zasilacz: SilentiumPC Vero L2 600W 80 Plus Bronze

- Chłodzenie komputer: CPU SILENTIUM PC Corona HP RGB 3x120mm

- Dysk SSD (Systemowy): Plextor M9Pe 256 GB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe

- Dysk SSD: Samsung 870 EVO 500 GB 2.5" SATA III

- System: Windows 11 PRO

- Monitor: Acer Nitro QG241Y

 

https://imagizer.imageshack.com/img924/7937/q9TTd0.png

https://imagizer.imageshack.com/img924/199/GwgF5T.png

https://imagizer.imageshack.com/img923/9114/eYziVi.png

https://imagizer.imageshack.com/img924/5185/R81k2Q.png

https://imagizer.imageshack.com/img923/975/Q2MQDU.png

https://imagizer.imageshack.com/img923/6097/2LrhYd.png

https://imagizer.imageshack.com/img923/971/g00qGX.png

https://imagizer.imageshack.com/img923/1635/G0Egc5.jpg

https://imagizer.imageshack.com/img923/7137/OF2Nze.jpg

https://imagizer.imageshack.com/img922/7973/l3pxs3.jpg

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Genghis Khan napisał:

Przy Twojej konfiguracji powinienes miec okolo 70 fpsow ale moga zdarzyc sie lokacje w ktorych klatki spadna ponizej 60.

 

Też mi się wydaje, że powinno być co najmniej 70FPS na ULTRA, zwłaszcza że nie mam zamiaru grać z Ray Tracing. Tylko mimo ustawień ULTRA obraz jest poszarpany, pomaga jedynie zmiana wartości Resolution Scale, ale wtedy gra staję się niegrywalna powyżej wartości 1.3. Może coś w ustawieniach systemu albo sterownikach karty graficznej lub ustawieniach monitora nagrzebałem kiedyś i akurat w tej grze objawia się to taką słabą jakością obrazu i małymi FPS. Nie wiem na co zwrócić uwagę, żeby naprawić ten problem.

 

Ewentualnie mój procesor (Ryzen 5 3600) może nie wyrabiać, bo z tego co widzę na filmiku jest Ryzen 5 5600

Link to post
Share on other sites

Mordeczko, a nie włączyłeś sobie przypadkiem tekstur HD?

11 godzin temu, RafaelloPL napisał:

Chodzi głownie o to, że w Far Cry 6 obraz w dalszej odległości wygląda na strasznie poszarpany tak jakby w ogóle nie było Antyaliasing'u. Monitor mam FULL HD (1080p)

1080p = obraz poszarpany ;)

Nie przejmuj się jednak, u mnie w 4K ta gra tak samo ssie bo jest okrutnie brzydka i niedopracowana. Waste money.

Link to post
Share on other sites
18 minut temu, bonuz napisał:

Mordeczko, a nie włączyłeś sobie przypadkiem tekstur HD?

1080p = obraz poszarpany ;)

Nie przejmuj się jednak, u mnie w 4K ta gra tak samo ssie bo jest okrutnie brzydka i niedopracowana. Waste money.

Ale, żeby było aż tak żle, że starsza odsłona wygląda lepiej :co:. Trochę pogrzebałem i pobawiłem się ustawieniami, okazało się, że takie spadki były przez włączoną synchronizację pionową (paradoks jest taki, że to ustawienie chyba powinno pomagać, a nie szkodzić) , a na poszarpany ekran pomogło ustawienie Resolution Scale na wartość 1.3. Teraz na ULTRA mam stabilne około 75FPS bez poszarpanego ekranu.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...