Sauron13 0 Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 Witam, Dzisiaj jak zawsze po pracy siadam do komputera a tutaj błąd bootowania. Myślałem że to tylko pierdoła i wystarczy zmienić dysk z menu bootowania ale to nic nie dało. Po wejściu w tryb awaryjny przez oryginalny pendrive instalacyjny okazało się, że dysk sam sie sformatował. Wykluczam wirusy, bo komputer służy mi do oglądania yt i sprawdzania poczty. Przystąpiłem do instalacji Windows 10 i najpierw dostałem błąd że nie można zainstalować systemu na tym dysku(ustawione w bios jako legacy/uefi). Po zmianie na samo UEFI błąd zniknął ale i tak nie mogę zainstalować. W okienku gdzie tworzy sie partycje komputer wiesza się kiedy chcę utworzyć nową... Mój komputer: Płyta: Msi h310 pro-vd Ram: 8GB DDR4 Dysk SSD: Goodram Irdm 120 gb Procek: Jakiś Intel Gold g5400 Zasilacz: Firmowy, więc odpuście sobie pytania o to czy kupiłem zasilacz u chińczyka. Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam Cytuj Link to post Share on other sites
Elomin 65 Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 dysk wyzionął ducha i tyle Cytuj Link to post Share on other sites
Sauron13 0 Napisano 11 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2022 Dobra temat do zamknięcia. Miałem nadzieję na cudotworcę na forum. nowy dysk, chociaż szkoda mi starego dysku. Postaram się znaleźć smocze kule i przywrócić dysk do życia. Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3654 Napisano 11 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2022 Może @kokosnh coś doradzi. Ale nie wiem czy jest sens się szarpać ze 120gb, danych raczej i tak nie odzyskasz. Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4142 Napisano 11 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2022 Musisz coś więcej powiedzieć. Bo jak to IRDM to one są na kontrolerze Phison S11 i tam jest taki problem, że firmware jest zapisany prosto w NAND. Jak dane w tym konkretnym miejscu NAND ulegną uszkodzeniu, to leci wszystko. Jeśli dane nie są problemem ( zakładam że jak próbowałeś instalować windowsa, to nie próbujemy nic odzyskać z tego ).Na początek spróbowałbym secure erase zrobić, później zainicjować w GPT i dopiero próbować coś instalować. Secure erase np przez parted magic. (usuwa nieodwracalnie dane z całego ssd) Co innego jak kontroler przestawił się w tryb serwisowy ( przyczyna ta sama ). Wtedy w kolejce bootowania wyświetla się "satafirm s11" lub coś podobnego. Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3654 Napisano 11 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2022 48 minut temu, kokosnh napisał: Wtedy w kolejce bootowania wyświetla się "satafirm s11" lub coś podobnego. Miałem taki przypadek z Patriot Burst trochę ponad pół roku po zakupie. Prawdopodobnie padł kontroler bo zapisane miał raptem kilka TB. Sklep wymienił na nowy. Jeśli problem jest z NAND to faktycznie secure erase może go wskrzesić. Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4142 Napisano 11 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2022 To nie tak hop siup. To jest wydzielone miejsce ale nadal na tym samym NAND. Srcure erase nie ruszy tego obszaru. Oraz ogólnie kontroler przy każdym starcie potrzebuje firmware z tego obszaru aby działać poprawnie. Jak firmware jest uszkodzony, to musisz zacząć od wgrania nowego firmware ( są narzędzia do tego ). Bo inaczej kontroler SSD siedzi w trybie serwisowym. Ale jak ssd jest na gwarancji, to nie ma się co bawić. Jeszcze się by czepili, że ingerowałeś w firmware. Oczywiście mówię na podstawie tego co przeczytałem w internecie. Sam nie mam jak tego potwierdzić. Cytuj Link to post Share on other sites
Sauron13 0 Napisano 11 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2022 (edytowane) Godzinę temu, kokosnh napisał: Co innego jak kontroler przestawił się w tryb serwisowy ( przyczyna ta sama ). Wtedy w kolejce bootowania wyświetla się "satafirm s11" lub coś podobnego. Dokładnie coś takiego mam. Jeśli chodzi o próbę zmiany z gpt na mbr i odwrotnie nie przynosi to skutku. Po prostu wyrzuca błąd. Dysk ma ponad 3 lata. Edytowane 11 Stycznia 2022 przez Sauron13 dodatkowe info Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4142 Napisano 11 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2022 No to już wyżej odpowiedziałem. Nie ma co się bawić, jeśli jest jeszcze na gwarancji.Żeby było ciekawiej, phison jest świadomy problemu i nawet wydał poprawiony firmware aby temu zapobiec. Niestety producenci nie współpracują i nie wypuszczają narzędzi do aktualizowania firmware. Cytuj Link to post Share on other sites
Wik-Mar 136 Napisano 11 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2022 Ja bym się nie rozwodził nad uszkodzonym dyskiem, mam nadzieję że robisz kopie bezpieczeństwa. Po prostu kup nowy dysk i po kłopocie, a najlepiej z 5 letnią gwarancją Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.