Phate 0 Napisano 29 Października 2021 Udostępnij Napisano 29 Października 2021 1.Konfiguracja komputera: (mobo, zasilacz, procesor, ram, karta graficzna, dysk i komponent którego dotyczy problem, jeśli nie jest wymieniony wyżej lub raport z HWiNFO) Załączam plik z WHiNFO 2.System operacyjny: (pełna nazwa, wersja 32 czy 64-bit lub raport z HWiNFO) Załączam plik z WHiNFO 3.Zmiany wprowadzone w systemie i sprzęcie przed wystąpieniem kłopotów: (zainstalowane, usunięte programy, OC, wymiana komponentu komputera,flash GPU itd.) Nic nie było zmieniane, problem zaczął się pojawić sporadycznie a częstotliwość wzrastała. 4.Używany program antywirusowy: Kaspersky Internet Security 21.3.10.319(f) 5.Wykonane czynności w celu naprawy problemu: W zależności od pojawiającej się nazwy BSOD próbowałem robić czynności znalezione w Internecie. Najczęściej scf /scannow, diagnostyka pamięci systemu windows. Nie wiem czy to miało jakiś wpływ na pojawiające się błędy ponieważ są one różne i pojawiają w losowych odstępach czasu. W pewnym momencie postanowiłem także zrobić pełen restart Windowsa do ustawień fabrycznych wraz z formatem wszystkiego. Problem po tym na początku nie występował ale po jakimś czasie powrócił. 6.Informacje dodatkowe: (szczególne przypadki występowania problemu, pytania itd.) Od dość długiego czasu mam problem z losowo pojawiającymi się błędami BSOD na moim laptopie. Jako, że laptop teraz potrzebuje aby był w miarę niezawodny i aby nie stracić niepotrzebnie danych w trakcie BSOD. Problem wygląda następująco: Pojawia się losowo w częstotliwości kilka (1-2) razy w tygodniu. Zawsze w czasie max do 5 minut od włączenia. Czasami dostaje BSOD już przy próbie zalogowania się do Win10 a czasem po np. 2 minutach gdy robię coś już w eksploratorze windows lub przeglądając strony internetowe w Google Chrom. Czasem jest jeden BSOD i po nim można pracować na laptopie normalnie a czasem jest seria 2 niebieskich ekranów jeden po drugim. Jednakże jak już się włączy i "przetrwa" te pierwsze 5 minut to później w tej sesji pracy już błąd się nie pojawi. Błędy jak już wspomniałem występują różne. Poniżej wklejam te które się pojawiły na przestrzeni 3 miesięcy: MEMORY_MANAGEMENT SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED (dotyczył pliku: WIN32KBASE.SYS) PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA ATTEMPTED_WRITE_TO_READONLY_MEMORY W załączniku daję raport z WHiNFO i ostatni (z dziś) plik minidumps. Walczę z tym już sam od jakiegoś czasu ale nie daje Sobie rady więc poproszę o pomoc DESKTOP-AAQGV1P.HTM 102921-6375-01.dmp Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 13326 Napisano 29 Października 2021 Udostępnij Napisano 29 Października 2021 Pokaż screen z CrystalDiskInfo, a zanim go dasz zmień Funkcje-> Funkcje Zaawansowane->Wartość RAW -> 10 [Dec] Cytuj Link to post Share on other sites
Phate 0 Napisano 29 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2021 Dzięki za odpowiedź. Zrobiłem screen'a tak jak poleciłeś. Czyżby coś z dyskiem było nie tak ? W sumie wymieniałem w tym laptopie dysk fabryczny na SSD ale było to dość dawno temu. Te błędy zaczęły się pojawić na pewno po zmianie dysku ale nie od początku po wymianie a po dość długim czasie później. Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 13326 Napisano 29 Października 2021 Udostępnij Napisano 29 Października 2021 Nie widzę nic złego w dysku. A mam pytanie, system oryginalny czy z witaminką? Cytuj Link to post Share on other sites
Phate 0 Napisano 29 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2021 System jak najbardziej oryginalny. Kupiony box win8 (czy tam 8.1 - nie pamiętam już) i później gdy pojawiła się możliwość to przesiadłem się na aktualizację do win10. W sumie nawet nie wiedziałem, że jeszcze istnieją wersje windows'a z "witaminkami" Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 13326 Napisano 29 Października 2021 Udostępnij Napisano 29 Października 2021 Istnieją i niestety mają się dobrze. A coś jeszcze zmieniałeś w kompie oprócz dysku? Ile masz kości RAM? Cytuj Link to post Share on other sites
Phate 0 Napisano 29 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2021 Laptopa kupiłem bez Win'a i instalowałem go sam. Później po długim czasie wymieniłem mu tylko standardowy dysk (jakaś hybryda HDD i SSD) na nowy SSD. Oprócz tego nic nie zmieniałem sprzętowo. Teraz po twardym formacie nawet nie mam za wiele na nim zainstalowanych rzeczy, ot: Windows, office, kaspersky, Qgis (graficzn), google chrom, adobe reader (no i teraz programy diagnostyczne). Zastanawiam się nad tym czy to nie problem ze sterownikami ale nie wiem jak to sprawdzić. Sterowniki mam zainstalowane takie jak zrobił to windows w trakcie instalacji, jedynie do karty graficznej GeForce aktualizuje wg tego co mi pokazuje "GeForce Experience". Manager urządzeń nie wskazuje mi żadnych znaków wykrzykników przy urządzeniach. Jeśli chodzi o ram to nie zmieniałem ich od czasu zakupu laptopa. Są dwie kości po 4GB. W załaczniku info o nich z WHiNFO: Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 13326 Napisano 29 Października 2021 Udostępnij Napisano 29 Października 2021 Wywal GeForce Experience, ono często powoduje problemy. Ściągnij Eusing Free Registry Cleaner [gdy pojawi się okienko z pytaniem o kod aktywacyjny kliknij Skip albo Przewiń], wybierz Skanuj Rejestr a potem Napraw Rejestr. Program jest bezpieczny, sama go używam. Cytuj Link to post Share on other sites
Phate 0 Napisano 30 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2021 @BlackCoffe Dzięki za poradę, wywaliłem GeForce Experience i zrobiłem porządki Eusing'iem zobaczymy może problemy znikną. A podpowiesz jak sprawdzić czy sterowniki do wszytskich podzespołów nie są przestarzałe ? Nie uśmiecha mi się robić tego ręcznie na stronach producentów a po próbie aktualizacji przez Manager Urządzeń dostaje info o zainstalowaniu najnowszych sterowników. Może warto by było zrobić jeszcze jakieś testy diagnostyczne systemu oraz podzespołów ? Są jakiś programy do takiej diagnostyki ? Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 13326 Napisano 30 Października 2021 Udostępnij Napisano 30 Października 2021 Powiem Ci szczerze, programy do aktualizacji sterowników potrafią nieźle namieszać, zwłaszcza jak znajdą złą wersję sterownika. Ja ręcznie to robię, szukam na stronie producenta sprzętu. Może bardziej upierdliwe, ale pewniejsze. Do testowania sprzętu dobry jest OCCT, ale na razie sprawdź przy normalnej pracy jak się komp zachowa. Cytuj Link to post Share on other sites
Phate 0 Napisano 30 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2021 Ok to będę testował kompa w normalnych warunkach. Które podzespoły są najważniejsze, od których zacząć sprawdzanie sterowników ? Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 13326 Napisano 30 Października 2021 Udostępnij Napisano 30 Października 2021 Przyjrzałam się, widzę, że masz laptopa, zresztą w podobnego okresu jak mój. Takie najważniejsze sterowniki to od chipsetu i płyty głównej. Cytuj Link to post Share on other sites
Phate 0 Napisano 12 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2021 Przepraszam ale nie zauważyłem Twojej poprzedniej odpowiedzi wcześniej. Dziś niestety po 2 tygodniach spokoju problem powrócił Najpierw: MEMORY_MANAGEMENT a za chwilę:SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION Pomiędzy jednym a drugim błędem zdążyłem wyczyścić "Eusing Free Registry Cleaner" - znów wskazał sporo błędów w rejestrze. Nic od ostatniego czasu nie zmieniałem, nic nie instalowałem, nic nie aktualizowałem. Po prostu problem zniknął na 2 tygodnie i nagle nieoczekiwanie powrócił Jakieś pomysły co dalej ? Cytuj Link to post Share on other sites
toska78 12 Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 (edytowane) Te zupełnie losowo występujące bsody z różnymi komunikatami błędu mogą sugerować że coś nie tak z pamięcią ram. Na Twoim miejscu bym sprawdził najpierw czy w trybie czystego rozruchu też wystąpią, żeby wyeliminować wpływ zainstalowanego oprogramowania "niesystemowego" i skoro pisałeś że problem powrócił dopiero po pewnym czasie od przeinstalowania systemu. Jakkolwiek by rozumieć: Cytat W pewnym momencie postanowiłem także zrobić pełen restart Windowsa do ustawień fabrycznych wraz z formatem wszystkiego. Problem po tym na początku nie występował ale po jakimś czasie powrócił. I nie, systemowa diagnostyka pamięci nie nadaje się do sprawdzania stabilności (poprawności działania) ramu. Edytowane 14 Listopada 2021 przez toska78 Cytuj Link to post Share on other sites
Phate 0 Napisano 15 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 A czy jakoś jesteśmy w stanie przetestować te kości RAM ? Obawiam się, że skoro błędy te są siane losowo bez jakiejkolwiek cykliczności to będzie mi ciężko stwierdzić czy po uruchomieniu w trybie czystego rozruchu problem występuje czy też nie Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.