Skocz do zawartości

Lenovo x-kom Wymiana laptopa na gwarancji


Recommended Posts

Cześć wszystkim,

mam parę pytań odnośnie gwarancji, ale najpierw jak wygląda problem

 

W skrócie, oddałem na końcówce gwarancji laptop do x-komu z powodu wyładowywania się baterii co jakiś czas ( kilka razy w miesięcu) z około 60-70% w ciągu sekundy do zera. Sama bateria trzymała jeszcze w miarę dobrze, około 5h na jednym cyklu. Wysłałem laptopa 26 sierpnia i do tego czasu siedzi w serwisie, już 3 z rzędu. Serwis zlikwidować problemu nie może, tzn domyślam się, skoro jest już to trzeci z kolei.

 

O ile laptopa przez okres wakacji użytkowałem rzadko, to teraz potrzebuję go pilnie (studia i praca). 

 

Rozmowa z x-komem to jak nie rozmowa, bo oni odbijają piłeczkę do serwisu, że niby z powodu specyficznej baterii, czekają na części (tak mi pracwonik x-komu powiedział jak zadzwonił do serwisu). Moja cierpliwość się skończyła, dlatego zajrzałem w książeczkę gwaracyjną.

 

Znalazłem tam taki zapis: " O sposobie usunięcia wady fizycznej decyduje kupujący kierując żądanie wobec Gwaranta w postaci naprawy lub wymiany Produktu, przy czym w przypadku braku opłacalności ekonomicznej usunięcia wady Produktu lub jego wymiany, Gwarant może zaproponować zastępczo:

1. Wymianę (zamiast naprawy) lub 2. naprawę (zamiast wymiany) albo 3. podjąć decyzję o zwrocie zapłaconej ceny za Produkt.

Brak opłacalności naprawy lub wymiany to koszt przewyższający wartość Produktu. Gwarant może odmówić wymiany lub naprawy zwrócić cenę Produktu w przypadku, gdy:

a) Naprawa Produktu będzie niemożliwa z uwagi na brak dostępności podzespołów koniecznych do naprawy; b) wymiana Produktu będzie niemożliwa z uwagi na brak dostępności zamiennego produktu lub produktu o zbliżonych parametrach ( nie gorszych niż Produkt."

 

Dlatego teraz moje pytanie, czy ja mogę sobie pójść do X-komu i powiedzieć, żeby mi dali laptop w zamian za ten, bo naprawa trwa za długo, a ja ten sprzęt potrzebuję koniecznie, oraz mam dość tego cyrku?

Czy ktoś miał podobna sytuację i wymienił sprzęt na inny? 

 

Tak z ciekawości jeszcze, słyszałem, że przyczyną problemu wcale być nie musi bateria, a sterownik zasilania na płycie głównej i dlatego serwis być może zabiera się do tego od du*y strony.

 

Pozdrawiam

Mateusz

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, zbiku90 napisał:

Sprzęt w miarę możliwości oddaje się na rękojmię a nie na gwarancję

 

Skorzystanie z gwarancji nie wyklucza późniejszego skorzystania z rękojmi. Przerabiałem to ostatnio z moim nieszczęsnym pendrive'm, który kilka razy wracał z serwisu, za każdym razem nienaprawiony. W końcu napisałem pismo z rękojmia, zaniosłem do sklepu i oddali kaskę. także tą drogą bym poszedł w tym przypadku.

Poza tym przepisy jakoś określają ile czasu ma gwarant na naprawę sprzętu i nie mogą tak w nieskończoność klienta zwodzić.

Link to post
Share on other sites

Teraz i tak nie mam wyjścia bo 2 lata od kupna minęły 7 września, dobrze że i tak chociaż na gwarancję udało mi się oddać.

 

Gwarantem niestety jest X-kom bo daje 24 miesiące na baterię zewnętrzną, Lenovo daje tylko 12 miesięcy, dlatego nie mogę tego robić bezpośrednio przez serwis.

 

Co do terminu rozpatrzenia gwarancji, to w książce gwarancyjnej napisane jest, że " Gwarant dołoży wszelkich starań, aby usunięcie wady zostało wykonane w terminie do 21 dni roboczych od momentu prawidłowego zgłoszenia reklamacyjnego [...] Gwarant zastrzega sobie jednak prawo wydłużenia powyższego termnu, w przypadku gdy usunięcie lub stwierdzenie wady nie będzie możliwe w serwisie Gwaranta i będzie istniała konieczność wysłania sprzętu do serwisu producenta, dystrybutora lub w przypadku konieczności sprowadzania elementów niezbędnych do naprawy reklamowanego towaru. "

 

Pojadę jutro do x-komu i zapytam się co mi proponują za rozwiązanie bo ja nie mam zamiaru czekać kilka miesięcy, żeby głupią baterię wymienili.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...