Taflun 0 Napisano 19 Października 2021 Udostępnij Napisano 19 Października 2021 Cześć wszystkim, mam parę pytań odnośnie gwarancji, ale najpierw jak wygląda problem W skrócie, oddałem na końcówce gwarancji laptop do x-komu z powodu wyładowywania się baterii co jakiś czas ( kilka razy w miesięcu) z około 60-70% w ciągu sekundy do zera. Sama bateria trzymała jeszcze w miarę dobrze, około 5h na jednym cyklu. Wysłałem laptopa 26 sierpnia i do tego czasu siedzi w serwisie, już 3 z rzędu. Serwis zlikwidować problemu nie może, tzn domyślam się, skoro jest już to trzeci z kolei. O ile laptopa przez okres wakacji użytkowałem rzadko, to teraz potrzebuję go pilnie (studia i praca). Rozmowa z x-komem to jak nie rozmowa, bo oni odbijają piłeczkę do serwisu, że niby z powodu specyficznej baterii, czekają na części (tak mi pracwonik x-komu powiedział jak zadzwonił do serwisu). Moja cierpliwość się skończyła, dlatego zajrzałem w książeczkę gwaracyjną. Znalazłem tam taki zapis: " O sposobie usunięcia wady fizycznej decyduje kupujący kierując żądanie wobec Gwaranta w postaci naprawy lub wymiany Produktu, przy czym w przypadku braku opłacalności ekonomicznej usunięcia wady Produktu lub jego wymiany, Gwarant może zaproponować zastępczo: 1. Wymianę (zamiast naprawy) lub 2. naprawę (zamiast wymiany) albo 3. podjąć decyzję o zwrocie zapłaconej ceny za Produkt. Brak opłacalności naprawy lub wymiany to koszt przewyższający wartość Produktu. Gwarant może odmówić wymiany lub naprawy zwrócić cenę Produktu w przypadku, gdy: a) Naprawa Produktu będzie niemożliwa z uwagi na brak dostępności podzespołów koniecznych do naprawy; b) wymiana Produktu będzie niemożliwa z uwagi na brak dostępności zamiennego produktu lub produktu o zbliżonych parametrach ( nie gorszych niż Produkt." Dlatego teraz moje pytanie, czy ja mogę sobie pójść do X-komu i powiedzieć, żeby mi dali laptop w zamian za ten, bo naprawa trwa za długo, a ja ten sprzęt potrzebuję koniecznie, oraz mam dość tego cyrku? Czy ktoś miał podobna sytuację i wymienił sprzęt na inny? Tak z ciekawości jeszcze, słyszałem, że przyczyną problemu wcale być nie musi bateria, a sterownik zasilania na płycie głównej i dlatego serwis być może zabiera się do tego od du*y strony. Pozdrawiam Mateusz Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3659 Napisano 19 Października 2021 Udostępnij Napisano 19 Października 2021 Sprzęt w miarę możliwości oddaje się na rękojmię a nie na gwarancję. Ostatnio reklamowałem dysk SSD, w ciągu tygodnia od zgłoszenia miałem nowy u siebie. W przypadku gwarancji to grasz na ich zasadach i trzeba czytać regulaminy, bo każdy może mieć inny. Cytuj Link to post Share on other sites
GJ1990 26 Napisano 19 Października 2021 Udostępnij Napisano 19 Października 2021 A może napisz do Nich wiadomość na Facebooku albo czacie, że to trwa już długo i czy są w stanie Ci pomóc, czy masz napisać na wykopie? Mówię serio Cytuj Link to post Share on other sites
sznib 887 Napisano 19 Października 2021 Udostępnij Napisano 19 Października 2021 3 godziny temu, zbiku90 napisał: Sprzęt w miarę możliwości oddaje się na rękojmię a nie na gwarancję Skorzystanie z gwarancji nie wyklucza późniejszego skorzystania z rękojmi. Przerabiałem to ostatnio z moim nieszczęsnym pendrive'm, który kilka razy wracał z serwisu, za każdym razem nienaprawiony. W końcu napisałem pismo z rękojmia, zaniosłem do sklepu i oddali kaskę. także tą drogą bym poszedł w tym przypadku. Poza tym przepisy jakoś określają ile czasu ma gwarant na naprawę sprzętu i nie mogą tak w nieskończoność klienta zwodzić. Cytuj Link to post Share on other sites
porcelanowy_janusz 80 Napisano 19 Października 2021 Udostępnij Napisano 19 Października 2021 zasadnicze pytanie - czy gwarantem jest xkom, czy gwarantem jest lenovo, a ty tylko oddałeś laptop na gwarancję za pośrednictwem xkomu? Cytuj Link to post Share on other sites
MatiTaf 0 Napisano 19 Października 2021 Udostępnij Napisano 19 Października 2021 Teraz i tak nie mam wyjścia bo 2 lata od kupna minęły 7 września, dobrze że i tak chociaż na gwarancję udało mi się oddać. Gwarantem niestety jest X-kom bo daje 24 miesiące na baterię zewnętrzną, Lenovo daje tylko 12 miesięcy, dlatego nie mogę tego robić bezpośrednio przez serwis. Co do terminu rozpatrzenia gwarancji, to w książce gwarancyjnej napisane jest, że " Gwarant dołoży wszelkich starań, aby usunięcie wady zostało wykonane w terminie do 21 dni roboczych od momentu prawidłowego zgłoszenia reklamacyjnego [...] Gwarant zastrzega sobie jednak prawo wydłużenia powyższego termnu, w przypadku gdy usunięcie lub stwierdzenie wady nie będzie możliwe w serwisie Gwaranta i będzie istniała konieczność wysłania sprzętu do serwisu producenta, dystrybutora lub w przypadku konieczności sprowadzania elementów niezbędnych do naprawy reklamowanego towaru. " Pojadę jutro do x-komu i zapytam się co mi proponują za rozwiązanie bo ja nie mam zamiaru czekać kilka miesięcy, żeby głupią baterię wymienili. Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3659 Napisano 19 Października 2021 Udostępnij Napisano 19 Października 2021 Multikonto? Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.