Skocz do zawartości

Podkręcenie ryzen 5 1600 + tomahawk 350


Recommended Posts

Hej, pomogliście mi ostatnio budżetowo skleić coś z mojego starego kompa za co jestem wdzięczny, polecaliście też podkręcić procek o jakieś 5% żeby wyciągnął 3200mhz z ramów, tylko osobiście nie znam się na tym nic, stąd zapytanie, co by tu w tych parametrach pozmieniać poza wyłączeniem game boosta? :D

 

Nie wiem czy to ważne przy takim podkręcaniu ale:
-Ram 2x8 GB Crucial 3200mhz
-Zasilacz thermaltake tr2 series 600 W
-Grafika: AMD Radeon HD 7800 Series

-Radiatora niestety nie wiem, dlatego dorzucam zdjęcie 
-Obudowa przewiewna, przeciąg wiatrakami z dwóch stron, więc myślę że gotować się nic nie powinno.

Poradników sporo jak chłopaki podkręcają ten procesor, ale większość pod wyciąganie z nich trochę więcej niż ja potrzebuję a że niewiele z tego rozumiem to wolałem dopytać o to jakie parametry tutaj najlepiej będzie zmienić żeby bezpiecznie z niego te 3200mhz z ram wyciągnąć?

Dziękuje.

 

IMG_20210910_182400.jpg

radiator.png

Link to post
Share on other sites

 

@zbiku90

coś dziwnego się stało, włączyłem A-XMP, zostawiłem włączony gameboost też jak wcześniej, ponowne uruchomienie wchodzę w Bios i jest jak na screenie, czyli CPU spadło z 3.6 na 3.4 a ram wzrósł z 2600 na 3200mhz. Komp przy próbie logowania zaczął piszczeć 3x w kółko (chyba błąd ramu) i po kilkunastu sekundach zaczął się sam resetować w kółko z piszczeniem, wyłączyłem na chwile, odpalam wchodzę w bios wyłączyć a-xmp i ustawienia się zresetowały choć axmp był niby ciągle włączony ale chyba tylko wizualnie, to wyłączyłem i tak.
Czyli szanse na wyciągniecie 3.8 ghz~ i te 3200mhz spadają? :D 


 

IMG_20210911_165616.jpg

Edytowane przez toczefele
Link to post
Share on other sites
38 minut temu, toczefele napisał:

Czyli szanse na wyciągniecie 3.8 ghz~ i te 3200mhz spadają? :D