Skocz do zawartości

No pięknie, Freesync u mnie nie działa! :D


Recommended Posts

Długo czekałem na zmianę monitora, bo nie wierzyłem, że freesync cokolwiek zmienia.

I to prawda. Przynajmniej u mnie.

Nadal są ścinki obrazu, mimo, że monitor ma Freesync w zakresie 40-75fps.

A tu mam taką grę jak The Crew i fakt faktem mam w niej słabe 0.1 i 1%lows bo potrafi spać do 38 fps, ale z reguły jest koło 52 fps lowsów i 60 średnia.

Freesync w opcji monitora włączony, w AMD włączony, zmienne częstotliwości klatek w opcjach ekranu windows też włączone.


Z vsyncami próbowałem on/off, jakieś ograniczenia klatek, a nic :)  to sobie kupiłem. Albo moje oko nie widzi, albo nie każda gra obsługuje.


Chyba ktoś musiałby mieć The Crew by to sprawdzić, Ubisoft rozdawał kiedyś.

 

Jakieś demo od AMD Freesync sprawdzałem to faktycznie na tym demku widać różnicę i rwania nie ma, ale w grach to inna bajka. Nawet wymuszając 45 fps na stałe jak się jedzie myszką to jest to najlepiej widoczne, zarwane, spowolnione.

 

 

Ew. po prostu to tak ma działać, a tam gdzie frametime jest do niczego bo spadki są z niewiadomych względów, lub taka optymalizacja gry no to nici. To samo w AC Origins.

Link to post
Share on other sites

Żeby mieć właczone jakiekolwiek technologie synchronizacji musisz mieć pewność żę:
1. Adaptive sync jest włączony w monitorze - freesync dla kart AMD, gsync dla kart NVIDIA, albo po prostu Adaptive Sync, na jedno wychodzi, różni producenci różnie to nazywają, ale na jedno wychodzi

2. Musi być ustawiona w ustawieniach systemu windows, w zakładce "ustawienia ekranu", najlepiej ustawić najwyższą wartość, w twoim przypadku 75hz.

3. Musi być ustawiony freesync też w panelu kontrolnym swojej karty graficznej

4. W danej produkcji też powinien być włączony.

5. A czasami nawet należy przejrzeć plik config.ini danej produkcji i się upewnić że tam jest włączony dany freesync.

Dopiero kiedy te podpunkty będą spełnione, można mieć pewność że dana technologia synchronizacji będzie działać. Ja też ze swoim monitorem z gsync musiałem się namęczyć, no ale po dłuższym czasie się udało ;)  Żeby sprawdzić czy dana funkcja działa, polecam pobrać benchmark o nazwie "Gsync Pendulum". Ale nie jestem pewien czy ten programik działa dla kart AMD, ja sam mam od NVIDIA, ale pewnie jest jakiś jego odpowiednik, musisz poszukać ;)

Link to post
Share on other sites

Ja generalnie nie rozumiem czemu aby działał g- / free sync to w grze musi być włączony vsync... Z moich obserwacji wynika, że jak w grze włączę vsync to już żaden g- / free sync jest mi nie potrzebny bo nic się nie rwie.  Ale pewnie jestem w błędzie ;)

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, k0zik napisał:

Z moich obserwacji wynika, że jak w grze włączę vsync to już żaden g- / free sync jest mi nie potrzebny bo nic się nie rwie.  Ale pewnie jestem w błędzie

W teorii jeśli masz włączony v-sync i na przykład stałe 144fps to jedynym problemem jest input lag. Freesync/g-sync eliminuje to a w dodatku spaki fps poniżej zadanej wartości są praktycznie niezauważalne, bo odświeżanie dostosowuje się dynamicznie do klatkarzu, więc spadki fps są praktycznie niewidoczne. Nie wystrępuje screen tearing przy niższym fps.

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Adrian6969 napisał:

Żeby sprawdzić czy dana funkcja działa, polecam pobrać benchmark o nazwie "Gsync Pendulum".

Przy kartach GeForce możesz to zrobić prościej- włączyć identyfikator w sterownikach i jeśli konfiguracja jest poprawna i g-sync działa to będzie informacja w rogu ekranu.

Link to post
Share on other sites
W dniu 21.08.2021 o 05:43, zbiku90 napisał:

Napisz jeszcze raz pomału bo lekko ten post chaotyczny. W grze musisz mieć vsync włączony, to podstawa. Jak masz monitor z LFC to nawet przy FPS poniżej 48 powinna być poprawiona płynność. Podaj model monitora.

 

Włączałem vsync, ehanced sync, wyłączałem, ograniczałem klatki chillem, zmniejszałem odświeżanie do 60hz. Nic to nie dawało.

Monitor to LG 24MP59G

 

W dniu 21.08.2021 o 11:32, jakub1t napisał:

Jaką masz kartę,  tak tylko zapytam .


RX580

W dniu 21.08.2021 o 13:26, Adrian6969 napisał:

Żeby mieć właczone jakiekolwiek technologie synchronizacji musisz mieć pewność żę:
1. Adaptive sync jest włączony w monitorze - freesync dla kart AMD, gsync dla kart NVIDIA, albo po prostu Adaptive Sync, na jedno wychodzi, różni producenci różnie to nazywają, ale na jedno wychodzi

2. Musi być ustawiona w ustawieniach systemu windows, w zakładce "ustawienia ekranu", najlepiej ustawić najwyższą wartość, w twoim przypadku 75hz.

3. Musi być ustawiony freesync też w panelu kontrolnym swojej karty graficznej

4. W danej produkcji też powinien być włączony.

5. A czasami nawet należy przejrzeć plik config.ini danej produkcji i się upewnić że tam jest włączony dany freesync.

Dopiero kiedy te podpunkty będą spełnione, można mieć pewność że dana technologia synchronizacji będzie działać. Ja też ze swoim monitorem z gsync musiałem się namęczyć, no ale po dłuższym czasie się udało ;)  Żeby sprawdzić czy dana funkcja działa, polecam pobrać benchmark o nazwie "Gsync Pendulum". Ale nie jestem pewien czy ten programik działa dla kart AMD, ja sam mam od NVIDIA, ale pewnie jest jakiś jego odpowiednik, musisz poszukać ;)

 

1. Jest w opcjach monitora włączone

2. W ustawieniach ekranu mam włączoną zmienną częstotliwość odświeżania, a normalnie 75hz, owszem

3. Oczywiście, jest włączone w ustawieniach Radeon

4. Nic o tym nie wiem, by konkretne gry miały mieć coś włączane

5. Jw

 

W dniu 21.08.2021 o 21:04, k0zik napisał:

Ja generalnie nie rozumiem czemu aby działał g- / free sync to w grze musi być włączony vsync... Z moich obserwacji wynika, że jak w grze włączę vsync to już żaden g- / free sync jest mi nie potrzebny bo nic się nie rwie.  Ale pewnie jestem w błędzie ;)


Też tak czytałem, że freesync powinien eliminować wszystkie problemy poniżej wartości odświeżania w zakresie freesynca monitora i vsync nie ma tu znaczenia, bo i tak fpsy są w jego zakresie (czyli 75hz, a fpsy np 40-60). U mnie to jest 40 fps/Hz.

 

A jednak freesync nieźle działa może do 52-55 fps, poniżej już jest rwanie i spowolnienie.

Na Win7 też sprawdzalem i jest to samo. No chyba że na nowo system trzeba postawić, ale coś mi się nie wydaje. Może po prostu tak ma być. Nie jest to jakiś wielki bajer. Myślałem że super sprawa dla tych co słabsze karty mają i wartości Hz monitora nie osiągną :P

 

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, korzychxp napisał:

A jednak freesync nieźle działa może do 52-55 fps, poniżej już jest rwanie i spowolnienie.

Standardowo Freesync działa od 48fps, poniżej tego tylko z LFC (Low Framerate Compensation) czego twój monitor chyba nie ma.

E: A ok faktycznie powinno działać od 40fps. Próbowałeś i na HDMI i na Display Port?

Link to post
Share on other sites

Mając na myśli że w danej produkcji powinien być włączony, to chodziło mi o to że w grach powinien być włączony "V-sync", bo jak w grach masz v-sync, a w monitorze/ogółem ustawieniach systemu freesync/g-sync to wtedy on przejmie kontrolę nad tym procesem. W sumie powinni to jakoś wyjaśniać, bo samemu to się można pogubić, no ale na jedno wychodzi -> w grach v-sync, w panelu kontrolnym freesync, w monitorze też, wtedy powinno być ok. no i tak jak kolega napisał kable też powinny się zgadzać, HDMI 2.0 albo DisplayPort 1.4 ;)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...