Skocz do zawartości

BLB w monitorze LG 27GP950-B - oddawać czy zostawić - norma w IPS?


Recommended Posts

Witam.

 

Powiedzcie mi - BLB to coś normalnego właściwie w każdej sztuce monitora? Bo mój LG 27GP950-B ma chyba trochę BLB w lewym-dolnym i prawym-dolnym rogu i chyba zwł. nocą jest to widoczne ..

 

Efekt nie jest b. intensywny, ale trochę zauważalny, zwł. przy ciemnych scenach, czarnym tle i chyba nocą mocniej to widać.

 

To taka jakby poświata/łuna, chyba koło lewego dolnego i lewego górnego rogu, choć czasem widzę ją chyba też przy dolnym pasku w innym miejscu jako takie podświetlenie idące trochę z dołu..

 

I w sumie nie wiem czy powinienem i czy jest sens zwracać by wymienić na inną sztukę czy też będzie to samo lub gorzej ..

 

Mógłbym zrobić zdjęcie "BLB test", ale na nim (w sensie jak się z niego zdjęcie zrobi) to wszelkie nierówności wychodzą chyba 10x bardziej niż oko widzi, więc nie wiem czy jest sens..

 

W ogóle nie znam się i nie wiem na jakiej zasadzie to może wynikać np. z kąta pod jakim się patrzy na monitor też..

 

 

https://naforum.zapodaj.net/8cc1294a7dfa.jpg.html - mniej więcej tak to może wygląda.

 

Edytowane przez Introverder
Link to post
Share on other sites
  • Introverder zmienił tytuł na BLB w monitorze LG 27GP950-B - oddawać czy zostawić - norma w IPS?

Na ciemnych filmach troszeczkę to widać, w grach na konsoli widzę na ekranach ładowania tworzy się w różnych miejscach taka poświata w różnych częściach ekranu, a na razie sprawdzałem w "Days Gone" i tam podczas gry to prawie niewidoczne. Niewiele sprawdziłem,bo dopiero ogrywać będę tę grę, więc pierwsze scenki przeleciałem i plansze. W "TLOU 2" chyba było trochę bardziej widoczne a przynajmniej nocą jak wczoraj grałem chwilę.

 

Ogólnie "The Last Of Us 2" też dopiero będę ogrywać :) .

 

Za to powiem Wam, że PS5 spisuje się póki co bez zarzutu i żadnego niefajnego dźwięku - aż jestem zdumiony, że tylko szum powietrza słyszę :) .