under555 10 Napisano 25 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2021 Cześc, powiedzcie mi prosze taką rzecz jak mam oficjalnie legalnie kupione gry jak Snowrunner GTA V Forza Horizon 4 Hitman 2 i 3 Far Cry 5 wszystko na PC Czy te gry mają audio w jakichś kodekach typu Dolby Digital albo DTS albo Dolby Atmos? Co musiałbym mieć ? tj. DAC czy jakiś xonar na usb,żeby móc te kodeki usłyszeć na słuchawkach nauszynch na jack 3.5mm? Cytuj Link to post Share on other sites
lucas-7 45 Napisano 25 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2021 Raczej rzeczy o których wspominasz mają zastosowanie w systemach wieloglosnikowych typu kina domowe i łatwo je znajdziemy w TV czy amplitunerach. Smartfony Samsunga mają zaimplementowany system Dolby atmos ale jego uruchomienie na słuchawkach wręcz kurczy scenę dziwekowa i mówię tu o odtwarzanie utworów Dolby atmos z tidal master. Słuchawki z pułki około 2k. Wydaje mi się ze owe jak to ująłeś kodeki potrafią przy pomocy wieku głośników kreować scenę która widzimy na ekranie. Słuchawki już same w sobie to lepiej potrafią niż przykładowo głośniki. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
bleck55 730 Napisano 27 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2021 Cześc, powiedzcie mi prosze taką rzecz jak mam oficjalnie legalnie kupione gry jak Snowrunner GTA V Forza Horizon 4 Hitman 2 i 3 Far Cry 5 wszystko na PC Czy te gry mają audio w jakichś kodekach typu Dolby Digital albo DTS albo Dolby Atmos? Co musiałbym mieć ? tj. DAC czy jakiś xonar na usb,żeby móc te kodeki usłyszeć na słuchawkach nauszynch na jack 3.5mm?Na słuchawki to i tak masz emulowane sterownikami. Suma summarum lepiej zagra jak ustawień stereo lub słuchawkiWysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka Cytuj Link to post Share on other sites
FreeQ 30 Napisano 27 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2021 (edytowane) W dniu 26.06.2021 o 02:27, lucas-7 napisał: Raczej rzeczy o których wspominasz mają zastosowanie w systemach wieloglosnikowych typu kina domowe i łatwo je znajdziemy w TV czy amplitunerach. Smartfony Samsunga mają zaimplementowany system Dolby atmos ale jego uruchomienie na słuchawkach wręcz kurczy scenę dziwekowa i mówię tu o odtwarzanie utworów Dolby atmos z tidal master. Słuchawki z pułki około 2k. Wydaje mi się ze owe jak to ująłeś kodeki potrafią przy pomocy wieku głośników kreować scenę która widzimy na ekranie. Słuchawki już same w sobie to lepiej potrafią niż przykładowo głośniki. Bardzo dziwne to co piszesz. Ponieważ taki Apple Music z włączonym efektem Spatial Audio co wykorzystuje Dolby Atmos daje ciekawy efekt. Nie zawsze, ponieważ są wyjątki od reguły, ale jednak. Podobny(chociaż jednak nie taki sam) efekt jest z Tidal i utworami 360^. Testowane na Hifiman Sundara i AirPods Pro. Co do gier z poziomu Windowsa masz opcję Dolby Atmos. Wystarczy sprawdzić samemu. GTA V jak pamiętam ma chyba też z poziomu gry możliwość włączenia wirtualizacji 5.1. Więc znowu, ocenić można samemu. Edytowane 27 Czerwca 2021 przez FreeQ Cytuj Link to post Share on other sites
sznib 887 Napisano 1 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 Żeby Dolby na PC działało poprawnie w grach to w ustawieniach dźwięku/zaawansowane, Format domyślny powinno być ustawione Dolby Digital. Miałem sporo mobasów z różnymi kodekami audio i w żadnym przypadku na domyślnych sterach nie było obsługi tego formatu. Tymczasem należy zainstalować sterowniki bezpośrednio od Dolby (Dolby Home Theater) i wtedy już działa ten format jak trzeba (przykładowo w Wiedźminie jak się podejdzie do postaci która coś tam gada to słychać ją w centralnym, jak się obróci bokiem to w bocznym, a jak staniemy tyłem do niej to w którymś z tylnych głośników). Ze wszystkimi kodekami jakie miałem działały te stery, także to nie kwestia sprzętowa, ale kwestia wykupienia licencji przez producentów mobo żeby zaimplementować DD w swoich sterach. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.