Skocz do zawartości

Jakie funkcje dźwiękowe w kartach są Wam potrzebne?


Recommended Posts

Cześć, szukam karty dźwiękowej dla siebie do gier w większości i mocno jest mi polecany Cube Black... robi dobrą robotę z dźwiękiem ale nie ma żadnego oprogramowania do niego.

 

Czy Waszym zdaniem są jakieś funkcje/ ustawienia w oprogramowaniu dzieki którym gra Wam się lepiej? jakieś ustawienia głośności, dźwięku , kanałów itd.

 

Zastanawiam się czy na tym dobrym Cube bez żadnej aplikacji można żyć ? czy czuję się brak jakichś funkcji?

być może mozna jakiś program sobie dźwiękowy sobie doinstalować ale nie jestem pewnya

Link to post
Share on other sites

Prawda jest taka, że jak gra ma skopane pozycjonowanie to ani karta, ani słuchawki tego nie naprawią. Sztuczne poprawianie czegoś programem zazwyczaj więcej psuje niż poprawia, chyba, że dana gra natywnie wspiera jakieś technologie wtedy nieco inna bajka. W każdym razie to nie jest tak, że kupisz kartę z jakimś oprogramowaniem i nagle słyszysz 10x więcej i masz z tego tytułu przewagę, choć producenci bardzo chętnie tak się reklamują. Wystarczy mieć niezłe słuchawki, karta ma nieco mniejsze znaczenie, choć potrafi wyciągnąć nieco słuchawki, ale nie wyciągnie tych zmulonych i słabych jakościowo.

 

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, under555 napisał:

Czy Waszym zdaniem są jakieś funkcje/ ustawienia w oprogramowaniu dzieki którym gra Wam się lepiej? jakieś ustawienia głośności, dźwięku , kanałów itd.

To zależy od wielu czynników;

 

1-Jakie słuchawki.

2-Jaki układ dźwiękowy.

3-Doświadczenie oraz oczekiwania wobec walorów dźwiękowych.

4-Przyzwyczajenia.

 

Trzeba sobie zadać pytanie po co nam jest to potrzebne ? Jak sama nazwa wskazuje efekty,przestrzenne oraz ich emulacja i tu jest cały szkopuł- emulacja czyli coś co stara emulować, najczęściej  zjawiska przestrzenne. Można by zrozumieć, że za pomocą takiego rozwiązania chcemy uzyskać bądź poprawić lepsze efekty stereofoniczne.

cdn

Link to post
Share on other sites

Prawda jest taka że jak masz zintegrowaną kartę dżwiękową nawet z tych najnowszych chiciorów i podłączysz ją do słabych głośników lub słuchawek to efekt będą słaby. Ale jeśli kupisz głośniki za grubą forsę np ( ja mam Edifire R 1850DB ) to po dokupieniu np Sound Blastera Z różnica będzie kolosalna i od razu odsłyszalna. Pozdrawiam bo temat kart dżwiękowych ostatnio osobiście przerabiałem szukając karty dżwiękowej pod moje głośniki. a o twojej nie słyszałem, co to jest ???

Edytowane przez majster klepka
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, under555 napisał:

Cześć, szukam karty dźwiękowej dla siebie do gier w większości i mocno jest mi polecany Cube Black... robi dobrą robotę z dźwiękiem ale nie ma żadnego oprogramowania do niego.

 

Czy Waszym zdaniem są jakieś funkcje/ ustawienia w oprogramowaniu dzieki którym gra Wam się lepiej? jakieś ustawienia głośności, dźwięku , kanałów itd.

 

Zastanawiam się czy na tym dobrym Cube bez żadnej aplikacji można żyć ? czy czuję się brak jakichś funkcji?

być może mozna jakiś program sobie dźwiękowy sobie doinstalować ale nie jestem pewnya

to ta karta Audiotrak Prodigy Cube Black Edition USB - Karty dźwiękowe - Sklep komputerowy - x-kom.pl ?

 

jak na nią patrzę to mam wrażenie, że to nie jest grama lepsze niż jakiś dobrze wyizolowany realtek 1220a ze wzm. słuchawkowym - coś w stylu Super Supreme na płytach np. ASUS ROG (btw tam masz też opcję dodatkowego softu SOnic Radar - nigdy tego nie odpalałem bo nie gram w gry ale popatrz sobie w gógló może to to czego szukasz, dodatkowo masz tam sonic studio z equalizerem itd ., )

 

jeśli amatorsko słuchasz muzy i grasz to taka dźwiękówka + dobry odsłuch czytaj porządne głośniki / słuchawki zrobią lepszą robotę niż pseudo badziew Cube Black

 

a jak faktycznie potrzebujesz czegoś solidnego bo coś na tych dźwiękach robisz to idziesz w XONARy albo coś od Sound Blastera

 

PS.: kilka m-cy temu składałem koledze kompa pod domowe zastosowanie + hołm office, na co dzień gość montuje VIDEO i coś tam amatorsko się nutą zajmuje, i chciał by mu dokupić jakąś drogą kartę jeszcze, kazałem mu odsłuchać najpierw z integry na takiej płycie, i gość był super zaskoczony jakością dźwięku, SNR i wzmocnienia na jego profesjonalnych słuchawkach... jak później stwierdził, że jego wcześniejszy punkt odniesienia to był jakiś tam kodek 887 vs XONAR d1 stąd panika, i ostatecznie nie dokupił do nowego kompa karty...

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, majster klepka napisał:

Prawda jest taka że jak masz zintegrowaną kartę dżwiękową nawet z tych najnowszych chiciorów i podłączysz ją do słabych głośników lub słuchawek to efekt będą słaby. 

 

Tak samo jak są różne karty dźwiękowe, tak masz na rynku sporo różnych układów zintegrowanych.

Integra tez potrafi całkiem przyjemnie zagrać, a mieszanie wszystkiego pod pojęciem "zintegrowana karta" jest mocnym nadużyciem i generalizowaniem.

 

Druga sprawa, słuchawki i głośniki to zupełnie inne odbiorniki, a nawet nie wiadomo co posiada autor tematu.

Link to post
Share on other sites

Oczekuje tego co daje xonar.

1. głośniki juz nieistotne - tylko pod mikrofon zalman za 30zł + słuchawki dokanało jbl za 60zł + nauszne sony XM3 na kablu - na tym gram i rozmawiam i czasami słucham muzyki

2. oczekuję lepszej głośności + jak coś się da do lepszej jakości aczkolwiek i tak audiofilem nie jestem wiec różnicy wybitnych nie usłyszę

3. zależy mi na czymś na usb ,żeby mógł mikrofon i słuchawki łatwo odpinać i podpinać

4. zależy mi ,żeby nie stawiało oporów softwarowych to urządzenia - tak jak walka w moim wypadku z xonarem i jego sterownikami, do tej rzeki już nie wchodzę

 

5. dalej nie wiem czy w takim Hitmanie 2/3 / GTA v / snowrunner/ forza horizon 4 - jest jakoś ten dźwięk kodowany? w jakimś dolby czy coś? to to bym chciał mieć 

6. no i sam nie wiem czy jakiś software jest mi potrzebny - pewnie coś by się przydało ze względu na zarządzanie głośnością i kanałami - np. ustawienie ,żebym mikrofon był bardziej/mniej czuły + jego głośność - zarządzanie też tym czy mam głośniej słyszeć grę czy znajomego na discord itd.

Link to post
Share on other sites
W dniu 22.06.2021 o 23:32, geforce_tm napisał:

potrzebujesz czegoś solidnego bo coś na tych dźwiękach robisz to idziesz w XONARy albo coś od Sound Blastera

Rozumiem że zasilany z USB Audiotrak Prodigy Cube to jest ta górna półka z którą kolega miał styczność? No to tak tylko droga wyjaśnienia Cube to jest enetry level.  Tutaj masz pomiary DAC/AMPa z nieco wyższej półki:

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-topping-dx3pro-dac-and-headphone-amp.4967/

A jak ktoś potrzebuje "czegoś solidnego" to kupuje dedykowany wzmacniacz słuchawkowy z prawdziwego zdarzenia. Np taki jak ja mam ze średniej! półki cenowej:

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-fiio-k5-headphone-amp.6824/

A jak ktoś potrzebuje więcej mocy to np taki:

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/topping-a30pro-review-balanced-headphone-amp.20366/

A jeśli chodzi o integry na ALC1220 to przejrzyj sobie pomiary jak to wychodzi w praktyce na przykładzie Gigabyte Z390 Aorus Master 

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/gigabyte-z390-aorus-motherboard-audio-review.13083/

Gigabyte reklamuje sekcje audio słowami " 125dB SNR AMP-UP Audio with ALC1220 & High-End ESS SABRE 9118 DAC with WIMA audio capacitors" a w praktyce SNR wyszło 91 na tylnym wyjściu i oszałamiające 84 na dedykowanym słuchawkowym i porażające 3 miliwaty przy obciążeniu 300 Ohm

 

 

@under555

Na rynku są też inne rozwiązania nie tylko Cube. Możesz pomyśleć np  nad sprowadzeniem z USA Schiit FULLA 4

https://www.schiit.com/products/fulla-2

Z przesyłką wyszłoby $135.52 ~513zł choć pewnie dolicza podatki na granicy :(

A tu masz przegląd różnych innych opcji:

 

 Np Epos GSX 300  wygląda ciekawie. A dac/ampy firmy Syba Sonic można szukać u nas pod marką InLine  

Edytowane przez kombajn
  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, kombajn napisał:

@under555

Na rynku są też inne rozwiązania nie tylko Cube. Możesz pomyśleć np  nad sprowadzeniem z USA Schiit FULLA

https://www.schiit.com/products/fulla-2

Z przesyłką wyszłoby $135.52 ~513zł choć pewnie dolicza podatki na granicy :(

 

Radzę zacząć doliczać VAT w tych przeliczeniach z zasdy bo ludzi wpuścisz w maliny. Pozwolę sobie na cytat:

 

Cytat

On July 1st, 2021, the EU will start charging VAT on ALL incoming goods. This includes all low-value shipments valued at €22 Euro or below that were previously VAT free.

VAT may be paid upon delivery directly to the carrier, by you the recipient, in addition to any applicable duties, taxes or collection fees.

For more information, visit: https://ec.europa.eu/taxation_customs/business/vat/vat-e-commerce_en.

 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 24.06.2021 o 00:19, under555 napisał:

4. zależy mi ,żeby nie stawiało oporów softwarowych to urządzenia - tak jak walka w moim wypadku z xonarem i jego sterownikami, do tej rzeki już nie wchodzę

Urządzenia typu Prodigy Cube polegają na zasadzie podłączasz i słuchasz. Tutaj nie ma prawie w ogóle problemów softwarowych często znanych z kart Creativa czy Asusa.

W dniu 24.06.2021 o 00:19, under555 napisał:

6. no i sam nie wiem czy jakiś software jest mi potrzebny - pewnie coś by się przydało ze względu na zarządzanie głośnością i kanałami - np. ustawienie ,żebym mikrofon był bardziej/mniej czuły + jego głośność - zarządzanie też tym czy mam głośniej słyszeć grę czy znajomego na discord itd.

Rozwiązania programowe nie są potrzebne (Dolby,CMSS3D, Scout i inne emulatory dźwięku przestrzennego), bo one więcej szkodzą jak pomagają  na dobrym sprzęcie odsłuchowym. Wprowadzają dużo sztuczności i nienaturalności,pogarszając tym samym punktowość pozycjonowania.Źródła pozorne stają się rozmyte,przestrzeń nienaturalnie rozdmuchana. Siedziałem w takich sprawach przeszło 12 lat. Trzeba tylko kupić odpowiednie słuchawki i właśnie wzmacniacz. Jedynie co można się posiłkować to equalizerem w celu doszlifowaniu brzmienia w razie konieczności. 

  • Lubię to 1
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ale mi chodzi o inne dolby.

Na przykładzie filmów - coś ma dźwięk w Dolby Atmos - chcę,żeby mi odtworzyło ten kodek w pełni tak jak był zakodowany , bez sztucznego dodawania parametrów.

Tak jak jest obraz np. w HDR albo Dolby Vision - niech się odpali a ja nie będę ręcznie nic kombinować z dodawaniem nasycenia na TV itd.

 

Jeśli taki Hitman czy Forza mają jakieś Dolby/DTS to chcę to mieć.

 

Wiem,że odpalić to jedno a słyszeć to drugie bo ludzie odpalają Dolby Atmos na soundbarze 2.0 :) ale po co? tak czy tak chcę ,żeby kodeki audio z gier były odtwarzane tylko nie wiem kto lub co ma ten kodek odtworzyć? Xonar na usb? Cube na USB? czy Cube ale odpala to jakiś software aplikacja dekodująca na windows - wiem,że na microsoft store są jakieś dolby, dolby headphonees itd. ale co to jest to ja nie wiem

 

Jeśli chodzi o jakoś audio to poziom Cube'a czy Xonara U7 to pewnie jest aż za dużo na moje wymagania :)

Link to post
Share on other sites

Gry, a filmy to inna bajka. Udźwiękowianie w grach jest na znacznie bardziej złożonym poziomie. W Filmach pewnie się sprawdzi. Gry i muzyka to raczej przeszkadzajki. W muzyce brzmi efektownie ale nienaturalnie. Jak ktoś ma dobrze grający przestrzennie sprzęt, to nie ma sensu włączać, jak słaby może się spodobać. W grach z tego co wiem niepowstała jeszcze gra w pełni wykorzystująca potencjał tej technologi,  zwyczajnie jest to zbyt drogie i nieopłacalne ,bo i tak na samym końcu łańcuszka słuchaczy trafia w dźwiękowy bottleneck (PS5,Xbox SX) i tandetne gusta muzyczne konsolowców bez obrazy, a tam jakość dźwięku jest na bardzo przeciętnym poziomie, więc i dodatkowe przemielone Dolby przez ową przeciętność  wrażenia nie zrobi dla tych bardziej wtajemniczonych ludzi w audio.

 

Testowałem Dolby Atmos na win 10 z odpowiednimi plikami, no nie powiem efektownie brzmiało ale za bardzo zniekształca dźwięk.Przestrzenniej stereo dalej było lepsze i przynajmniej była holografia 3D ,czego 99% użytkowników  PC Master race nigdy nie usłyszy, razem z konsolowcami. Inny poziom doznań szuka się w sprzęcie ,a nie tych marketingowych bzdetach, które maja za celu trochę wydojenia z kasy nieświadomych użytkowników.

 

 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Jest dokładnie jak napisał adivxv. A jak działa Dolby Atmos for Headphones bo o tym mowa to możesz sobie sam sprawdzić masz go dostępnego w wersji testowej (14 dniowej o ile pamiętam) w sklepie Windowsa. I możesz sobie tego softu użyć z dowolnym rodzajem karty dźwiękowej, daca usb itp itd. Spróbuj przekonaj się sam usłyszysz. W razie czego kupisz sobie pełną wersję. Ja osobiście włączając dowolny system typu virtual 7.1 miałem zawsze ten sam efekt nieco poprawiało się odczucie kierunku dochodzącego dźwięku i całkowicie tracona była informacja o odległości od źródła dźwięku - czułem się jakbym był w dźwiękowej bańce i wszystkie dźwięki były odgrywane z powierzchni tej bańki. Było to całkowicie nierealistyczne i mi osobiście przeszkadzające w normalnym odbiorze gry.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...