Skocz do zawartości

Radeon kontra Nvidia


Recommended Posts

Jestem nowy w grach komputerowych (w połowie budowy mojego pierwszego komputera) i przeprowadziłem mnóstwo godzin badań. Jednak podczas wszystkich moich badań nad najbardziej wartościowymi częściami, które części ze sobą sparować, itp. Nigdy nie zdawałem sobie sprawy, że AMD wyprodukowało kartę graficzną, ponieważ żadna osoba ich nie poleciła.

Natknąłem się na ich istnienie przez przypadek i zacząłem się im przyglądać. Im więcej badałem karty, tym bardziej wydawało się, że Vega 56 i 64 stały się naprawdę dobre w ostatnich miesiącach i przewyższały swoje odpowiedniki Nvidii, a nawet wyższej klasy procesory graficzne Nvidia, z którymi nie konkurowały.

Czy jest jakiś powód, poza uprzedzeniami, że procesory graficzne Radeon nie cieszą się większym uznaniem społeczności PC? Wygląda na to, że mają fantastyczną wartość / wydajność

Wiem o poborze mocy i przy okazji undervolting.

Link to post
Share on other sites

"Problemy" z poborem mocy skończyły się już przy premierze architektury RDNA(1), kiedy to AMD nie tylko dogoniło ale też przeskoczyło NVidii w temacie sprawności energetycznej (a najnowsza architektura RDNA2 tylko powiększa tą przewagę). 

 

AMD przez kika poprzednich lat nie było w stanie konkurować z NVidia w najwyższym segmencie wydajnościowym i dopiero przy Navi2 (BigNavi) i modelach 6800XT / 6900XT stanęła do walki o najdroższy "kawałek tortu". 

 

Jedyne zastrzeżenie, jakie można mieć do Czerwonych (Amd) w tej chwili - pomijając patologiczną sytuację z dostępnością (która rzutuje bezpośrednio na ceny) - to sterowniki. W niektórych grach, u niektórych użytkowników pojawiają się problemy z wyświetleniem obrazu (czarne ekrany, migotanie, stuttering itp) nad czym AMD ciągle pracuje.