Skocz do zawartości

Radeon kontra Nvidia


Recommended Posts

Jestem nowy w grach komputerowych (w połowie budowy mojego pierwszego komputera) i przeprowadziłem mnóstwo godzin badań. Jednak podczas wszystkich moich badań nad najbardziej wartościowymi częściami, które części ze sobą sparować, itp. Nigdy nie zdawałem sobie sprawy, że AMD wyprodukowało kartę graficzną, ponieważ żadna osoba ich nie poleciła.

Natknąłem się na ich istnienie przez przypadek i zacząłem się im przyglądać. Im więcej badałem karty, tym bardziej wydawało się, że Vega 56 i 64 stały się naprawdę dobre w ostatnich miesiącach i przewyższały swoje odpowiedniki Nvidii, a nawet wyższej klasy procesory graficzne Nvidia, z którymi nie konkurowały.

Czy jest jakiś powód, poza uprzedzeniami, że procesory graficzne Radeon nie cieszą się większym uznaniem społeczności PC? Wygląda na to, że mają fantastyczną wartość / wydajność

Wiem o poborze mocy i przy okazji undervolting.

Link to post
Share on other sites

"Problemy" z poborem mocy skończyły się już przy premierze architektury RDNA(1), kiedy to AMD nie tylko dogoniło ale też przeskoczyło NVidii w temacie sprawności energetycznej (a najnowsza architektura RDNA2 tylko powiększa tą przewagę). 

 

AMD przez kika poprzednich lat nie było w stanie konkurować z NVidia w najwyższym segmencie wydajnościowym i dopiero przy Navi2 (BigNavi) i modelach 6800XT / 6900XT stanęła do walki o najdroższy "kawałek tortu". 

 

Jedyne zastrzeżenie, jakie można mieć do Czerwonych (Amd) w tej chwili - pomijając patologiczną sytuację z dostępnością (która rzutuje bezpośrednio na ceny) - to sterowniki. W niektórych grach, u niektórych użytkowników pojawiają się problemy z wyświetleniem obrazu (czarne ekrany, migotanie, stuttering itp) nad czym AMD ciągle pracuje. 

 

Jako że regularnie zmieniam i testuje karty (ot takie hobby) to mam całkiem szeroki pogląd na różne modele (w ostatnich latach siedziały u mnie RX 480/4GB, 560, 580/4GB, 580/8GB, 590, Vega 56 oraz 64, RX 5600 XT, 5500 XT 4GB, RX 6800, 6700 XT). Do czasu, aż nie dorwałem RX6800 (Sapphire Nitro+) nie widziałem żadnych problemów ze sterownikami - natomiast przy BigNavi w Csgo był lekki stuttering. Co ciekawe, możesz poczytać wątek o kartach RDNA2 lub napisać PW bezpośrednio do ludzi, które takowe mają i okaże się, że większość też nie miała nigdy żadnych problemów z Radeonami. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 19.04.2021 o 04:16, Boruto01 napisał:

Jestem nowy w grach komputerowych (w połowie budowy mojego pierwszego komputera) i przeprowadziłem mnóstwo godzin badań. Jednak podczas wszystkich moich badań nad najbardziej wartościowymi częściami, które części ze sobą sparować, itp. Nigdy nie zdawałem sobie sprawy, że AMD wyprodukowało kartę graficzną, ponieważ żadna osoba ich nie poleciła https://mobdro.bio/ https://kodi.bio/.

Natknąłem się na ich istnienie przez przypadek i zacząłem się im przyglądać. Im więcej badałem karty, tym bardziej wydawało się, że Vega 56 i 64 stały się naprawdę dobre w ostatnich miesiącach i przewyższały swoje odpowiedniki Nvidii, a nawet wyższej klasy procesory graficzne Nvidia, z którymi nie konkurowały.

Czy jest jakiś powód, poza uprzedzeniami, że procesory graficzne Radeon nie cieszą się większym uznaniem społeczności PC? Wygląda na to, że mają fantastyczną wartość / wydajność

Wiem o poborze mocy i przy okazji undervolting.

 

I got this,...

Link to post
Share on other sites

Jeśli interesujesz się emulacją (np. PCSX2) to lepszym wyborem będzie Nvidia ze względu na lepszą obsługę OpenGL. (Mam RX 5600XT, nie wiedziałem, że ma to jakieś znaczenie (we wrześniu 2020, wtedy upgrade'owałem kompa) OGL - mniej graficznych gliczy, większa zasobożerność, DX11 - vice versa (zależy od gry).

 

AMD lubi sobie zrzucać takty gdy niewiele się dzieje (np. pulpit albo gra używająca 10-15% GPU). O ile na pulpicie/przeglądarce nie ma to większego znaczenia, o tyle w grach może być różnie (o dziwo nie zauważyłem żadnych stutteringów, ale zauważyłem zrzucanie taktów (MSI AB), pewnie właśnie z tego one (stutteringi) wynikają). Poprzednia karta GTX 960 trzymała bazowe takty niezależnie od % użycia, AMD IMO powinno dodać taką opcję do Radeon Software.

 

Podobno RTX 2060 kosztował 1500(+) zł we wrześniu 2020, (RX 5600XT - 1340 zł) gdybym mógł cofnąć czas to bym dołożył do niego (budżet miałem 3k, mogłem dołożyć -/+ 10%).

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, ktwkr napisał:

Podobno RTX 2060 kosztował 1500(+) zł we wrześniu 2020, (RX 5600XT - 1340 zł) gdybym mógł cofnąć czas to bym dołożył do niego (budżet miałem 3k, mogłem dołożyć -/+ 10%).

Nie wiem w czym problem? Kuzyn sprzedał swojego RX 5600 XT za 2700 pln, za 2400 kupił RTX 2070 (używka). Ktoś zmusza siedzieć na Radeonie? 

 

Zrzucanie taktów = Radeon iChill (wyłącz z poziomu Adrenaliny i po kłopocie. 

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, ktwkr napisał:

. O ile na pulpicie/przeglądarce nie ma to większego znaczenia, o tyle w grach może być różnie (o dziwo nie zauważyłem żadnych stutteringów

Są, sa .Problemem głównie jest vram ale nie tylko

 

 

 

 

 

60 kontra 60 fps

Edytowane przez janek20
Link to post
Share on other sites

Procesor Ryzen 5 3600 @ 4.4 GHz 

RAM: Crucial Ballistix 3000 MHz @ CL15

MOBO: MSI B450-A PRO MAX

Zasilacz: SilentiumPC Vero L3 600w 80+ Bronze

Karta: Gigabyte Radeon RX 5600 XT GAMING OC 6G rev. 1.0 (GV-R56XTGAMING OC-6GD)

 

Grałem w Red Faction: Guerrilla ReMARStered, GTA V i Dirt Rally 2.0 (wszystkie na DX11) i zauważyłem, że karta dobiera takty do % użycia w zależności od potrzeb (np. w menu pauzy/głównym użycie wynosi 5-15%, 200-400 MHz), RFGR np. wykorzystuje jakieś 30-50% GPU przy Vsync (bez Vsync działa na 99% ale są fluktuacje fps, raz 90 a raz 250 i ogólnie fizyka tej gry nie lubi wysokich fps)

 

Apropos vsync, podobno dodaje input laga, więc lepiej ustawić limit fps np. w RTSS, chill min/max na 60 itp. Wolałbym mieć w oprogramowaniu sterownika ze względu na profile (ustawiam tylko w grach MP). Chill powoduje stuttery (w oknie więcej, w fullscreenie mniej) a "Kontrola maksymalnej częstotliwości wyświetlania..." działa tylko w fullscreenie (wolę grać w oknie ze względu na brak mrugnięcia ekranu przy alt-tabowaniu do np. przeglądarki i gdy gra się wysypie nie przykryje menadżera zadań, więc można normalnie ubić proces (albo nawet nie, wystarczy ppm -> zamknij okno)

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...