Skocz do zawartości

Kupno telewizora + audio


Recommended Posts

Witam

Chcę kupić telewizor + audio - szczegóły poniżej..

 

Telewizor

Pomieszczenie: salon z aneksem, 28m2 z dużą ilością okien

Odległość od telewizora: ~3,5 metra

Maksymalna szerokość telewizora: 160cm (więcej się nie zmieści)

Telewizor będzie zawieszony na ścianie na wysokości ~135cm

Najważniejsze właściwości które musi mieć:

  • dobra jakość obrazu gdy padają na niego promienie słoneczne (w obecnym tv nie za wiele widać gdy słońce pada na ekran)
  • dobre kąty poziome - by dało się go również oglądać z 'kuchni' :) 
  • sensowny system operacyjny
  • pozostałe rzeczy jak rozdzielczość, rodzaj matrycy, i inne bajery itp itd zostawiam do wyboru Wam - znacie się lepiej ode mnie i spodziewam się że dlatego lepiej doradzicie

Budżet: 2000-4000zł (taki rozstrzał, bo może nie warto kupować czegoś za 4tys jeżeli są telewizory które spełnią moje wymagania w niższej cenie)

 

Audio

Tutaj jestem zupełnym laikiem, więc powiem czego potrzebuję z funkcjonalnych rzeczy:

  • aby mogło obsługiwać minimum 2 różne źródła: Telewizor + komputer (PC) - tak abym mógł łatwo przełączyć się na to audio gdy chcę posłuchać/obejrzeć coś na PC i odwrotnie
  • pomieszczenie 28m2 z dużą ilością okien
  • nie interesuje mnie głośne granie (mieszkam w bloku i nie jestem fanem zmuszania sąsiadów do biernego odsłuchu mojego gustu muzycznego)
  • głównie do muzyki rockowej, ale tak naprawdę najważniejsze aby brzmienie było "uniwersalne"
  • w związku z tym że mam w domu małego dzieciaka to raczej coś co można przywiesić do ściany bądź położyć wyżej
  • nie wykluczam kolumn stojących na podłodze, ale to jako 'ostateczność'
  • każdy rodzaj audio (kolumny, soundbar czy nawet głośniki komputerowe jeżeli wystarczą) 

Budżet: a bo ja wiem, 1000zł? Tutaj ważne jest w jakim pułapie cenowym kupię TV, bo jeżeli kupię coś tańszego to będę mógł wydać więcej na audio.

Ogólnie wolałbym nie przekroczyć 5000zl na cały komplet.