Skocz do zawartości

Komputer wczoraj miał problem z odpaleniem, a dzisiaj kompletna kaplica


Recommended Posts

Sytuacja prezentuje się następująco;

wczoraj kliknąłem guzik, żeby włączyć komputer, zanim się poprawnie uruchomił robił kilka rozruchów jakby chciał a nie mógł. Komputer tego dnia działał normalnie, nie było żadnych problemów, wyłączyłem go wieczorem, na noc jak zawsze wyłączyłem listwę do której jest podpięty. Następnego dnia czyli dzisiaj kompletna kaplica, nawet nie próbował się uruchomić, kompletna cisza. Sprawdzałem czy nie jest coś poluzowane w środku komputera, sprawdzałem też czy podpięcie do innego gniazdka coś da; nic nie pomogło. 

Jakieś pomysły gdzie w ogóle szukać przyczyny takiej awarii? W kwestiach technicznych jestem zielony, więc kompletnie nie wiem od czego tu tak naprawdę zacząć poszukiwania usterki

Link to post
Share on other sites

Update: Z pomocą kolegi podpięliśmy pod komputer jego zasilacz. Komputer normalnie się odpala pojawił sie natomiast inny problem. Komputer uruchamia się po czym "utyka" na EFI shell, z dopiskiem map: Cannot find required map. Wpisując exit jestem w stanie wrócić do biosa ale nie jestem pewien co dalej zrobić, jakiej opcji szukać, żeby komputer sie uruchomił normalnie. 

Link to post
Share on other sites

Czarna.... Please :D To już się nie da tego naprawić albo wymienić? Wracasz do średniowiecza? :P

4 minuty temu, ventrilux napisał:

Cannot find required map.

Sprawdź dysk. Albo kabel danych, albo zasilanie, albo to i to, albo..... Umarł dysk. 

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, marko22 napisał:

Czarna.... Please :D To już się nie da tego naprawić albo wymienić? Wracasz do średniowiecza? :P

To były czasy studenckie, rok magisterski i uczelniany komputer :P Informatycy byli zbyt zajęci by to naprawić. 

6 minut temu, ventrilux napisał: