gothic1210 45 Napisano 2 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2021 Witam. To znowu ja, tym razem z laptopem. Model: HP 15-ba009dx AMD A6-7310, Radeon R4, 8GB RAM (fabrycznie były 4 GB, ale dwa lata temu dokupiłem drugie 4 GB, też Kingstona 1600 MHz) dysk SSD Crucial BX500 (również kupiony dwa lata temu razem z RAMem). Problem jest taki, że od jakiegoś czasu komputer łapie freeza po którym jedynym ratunkiem jest reset. Zwiecha nie występuje regularnie, dotychczas zdarzyła się kilka razy w losowych momentach. Pojawiło się to pierwszy raz jednorazowo gdzieś na jesieni więc skojarzyłem z aktualizacją windowsa. Olałem sprawę licząc, że załatają. Jednak teraz problem się nasilił, gdyż usterka nastąpiła kilka razy w ostatnim tygodniu. W logach systemu jest tylko power kernel 41 no ale to zawsze jak się zresetuje komputer wyskakuje więc nic dziwnego. Zainstalowałem linuxa i komputer też następnego dnia przestał odpowiadać. Początkowo przez chwilę dalo się jeszcze sterować myszką a potem całkiem przestał reagować. Uznałem więc, że problem leży w sprzęcie. Zrobiłem pełny test memtestem - po prawie 7h testów zero problemów. Screeny z crystal mark: https://zapodaj.net/ff1815b3a4680.png.html Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 647f391267144.png Na dysk mam jeszcze miesiąc gwarancji. Może być walnięty? Co robić? Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3655 Napisano 3 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 Zrób userbenchmark i wklej link do raportu. Przed tym opdal hwinfo sensors only, zminimalizuj i po zakończeniu zrób screeny wszystkich odczytów. W podglądzie zdarzeń poszukaj błędów i krytycznych innych niż kernel power. Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 13470 Napisano 3 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 A i nie zaszkodzi dać screena z CrystalDiskInfo. Cytuj Link to post Share on other sites
gothic1210 45 Napisano 3 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 (edytowane) https://www.dropbox.com/sh/gu6kmchsxokv9fv/AAC8R5a2IpZ1lXDoZH4ZpQGta?dl=0 screeny z Crystal Disk, HWInfo, log z HWInfo rejestrowany podczas benchmarka i chwilę po nim userbenchmark HP Notebook Performance Results - UserBenchmark UserBenchmarks: Game 4%, Desk 34%, Work 4% CPU: AMD A6-7310 APU (2015 M.Ca) - 33.1% GPU: AMD Radeon R4 - 2.1% SSD: Crucial BX500 240GB - 74.2% RAM: Kingston 9905469-143.A00LF HP16D3LS1KBGH/4G 8GB - 18.8% MBD: HP Notebook Edytowane 3 Lutego 2021 przez gothic1210 Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3655 Napisano 3 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 Temperatury i dysk wyglądają ok. Nie mam więcej pomysłów na tą chwilę. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
gothic1210 45 Napisano 3 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 (edytowane) No nic, to na razie będę obserwował sytuację. Może zamienię kolejność RAM w slotach, jak będę miał czas. Testuję go teraz programem od HP działającym na UEFI. Zobaczymy, czy coś wykryje. Na razie długo mieli jakiś test DST dysku. Nie bardzo wiem co to za test. Kojarzy ktoś może? Aha i jeszcze jedno, czy to że memtest trwał te 7 godzin to normalne? Trochę długo. Może coś z tym ramem jednak? Edytowane 3 Lutego 2021 przez gothic1210 Cytuj Link to post Share on other sites
Pawel7 880 Napisano 3 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 Memtest długo trwa, ale jak przez 7h nie wyskoczyły błędy, to powinno być OK. Potestuj laptopa na jakimś Linuxie Live działającym z pena. Ja dzięki temu ostatecznie się kiedyś przekonałem, że problemem był HDD, mimo czystego statusu SMART. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
gothic1210 45 Napisano 3 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 (edytowane) Nie chce ruszyć sleftestu z programu Cruciala: https://zapodaj.net/9e3da6cb2548e.jpg.html Chyba odeślę ten dysk póki gwarancja jest. Ale dziwne, że smart nic nie pokazał. Edytowane 3 Lutego 2021 przez gothic1210 Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 13470 Napisano 3 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 SMART jest stworzony bardziej pod HDD niż SSD. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
gothic1210 45 Napisano 3 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 (edytowane) Lepiej odesłać na gwarancję za pośrednictwem xkomu czy do producenta bezpośrednio? Co radzicie? @BlackCoffena stronie xkomu właśnie dają mi wybór gdzie chcę Edytowane 3 Lutego 2021 przez gothic1210 Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 13470 Napisano 3 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 x-kom prześle dysk do producenta więc dysk tak czy siak tam wyląduje. Ale jak korzystasz z gwarancji to chyba musisz do x-kom. 16 minut temu, gothic1210 napisał: a stronie xkomu właśnie dają mi wybór gdzie chcę To dawaj do producenta! Cytuj Link to post Share on other sites
gothic1210 45 Napisano 24 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2021 (edytowane) Cześć. Już szykowałem się do wysyłki dysku, wypiąłem go i przepiąłem do mojego kompa z sygnatury w celu pełnego sformatowania przy użyciu Crucial Storage Executive. Jednak puściłem jeszcze ten self test i wtedy dysk go przeszedł. Postanowiłem więc ponownie wsadzić go do laptopa i jeszcze potestować. Na laptopie self-test znowu się nie udaje. Czy to może oznaczać uszkodzenie laptopa? Używałem jeszcze kilka godzin i dzisiaj taki błąd w czasie aktualizacji windowsa: A jeszcze dodam, że jak wrzuciłem do tego laptopa dysk HDD (oryginalny z niego) z Linuxem to miałem błąd acpi bios error could not resolve symbol. Czy to nie jest ta sama kategoria błędu co ten powyżej? Czy może być tak, że jakaś usterka w laptopie rzutuje na strukturę systemu plików? Bo jakby tak na to spojrzeć to na dwóch systemach i dwóch dyskach coś jest "nie tak". Nadinterpretuję czy faktycznie może coś być na rzeczy? Edytowane 24 Lutego 2021 przez gothic1210 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.