PEGI 18 0 Napisano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2020 Witajcie. Otóż od dłuższego czasu zmagam się z pewnym problemem który ok dwa miesiące temu ustąpił jednak teraz powrócił i jest jeszcze bardziej uciążliwy. Mianowicie, mój komputer co jakiś czas (od godziny do dwóch) łapie kilkusekundowego laga całego systemu t.j. zawiesza mi się obraz, zacina się dźwięk i nie zawsze, ale zdarza się, że wywala mi słuchawki i muszę je odpiąc i podpiąc na nowo. Dodatkowo, powiedzmy sekundę przed powrotem do normalnej pracy (koniec laga) słychać, że któryś z dysków bardzo głośno pracuje przez chwilę (Jakby talerz rozkręcał się do maksymalnej prędkości) i ustaje gdy wszystko się odetnie. Uaktualniłem wszystkie sterowniki. Moja specyfikacja: -Intel Core i5-9600k -Nvidia GeForce 1070 -16 GB RAM -Win 10 64bit Posiadam trzy dyski. Jeden SSD pod M.2 Transcend 220S 256 GB (system) oraz dwa HDD Seagate BarraCuda 2 TB i Seagate BarraCuda 1 TB. Ten ostatni jest najstarszy (ponad 2 lata) i pochodzi jeszcze z poprzedniego komputera (Nowy złożony w sierpniu poprzedniego roku). Może to on stanowi problem. Był formatowany. Formatu systemu jeszcze nie robiłem, bo może ktoś miał podobny problem i rozwiązał go inaczej, ale oczywiście jeżeli żadna z porad nie zadziała, to bedzię to następne działanie. Jeżeli ktoś potrzebuje jeszcze jakichś informacji to oczywiście wszystko dopowiem. Dzięki! Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2020 2 minuty temu, PEGI 18 napisał: Transcend 220S 256 GB badziewie, duża szansa że kontroler może paść. Więc pamiętaj o backupie. Co do samych problemów, daj screen z crystaldiskinfo, wszystkich dysków. Zobacz też w podgląd zdarzeń, czy nie ma jakichś błędów, mogących wskazać co jest problemem (jeśli pamiętasz kiedy dokładnie problem wystąpił) Cytuj Link to post Share on other sites
sebki1 596 Napisano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2020 Daj screena parametrow SMART wszystkich dyskow najlepiej z programu CrystalDiskInfo. Cytuj Link to post Share on other sites
PEGI 18 0 Napisano 28 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2020 Przesyłam ss z Crystaldisk Cytuj Link to post Share on other sites
sebki1 596 Napisano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2020 Na dysku "D" Seagate 1 TB masz drobne bledy komunikacji - zazwyczaj pomaga wymiana kabla SATA albo podlaczenie dysku do innego portu SATA na plycie glownej. Sprobuj na czas testow odlaczyc ten dysk i zobacz czy problem bedzie sie powtarzal. SMART pozostalych dyskow wyglada OK. Cytuj Link to post Share on other sites
PEGI 18 0 Napisano 28 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2020 Najpierw odłącze sam dysk. Jeżeli problem zniknie to spróbuję zmienić kabel i przepnę w inny port. O wynikach napiszę zapewne jutro, ponieważ trochę to może potrwać. Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 29 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2020 W pierwszym dysku trzeba zwracać uwagę na przetworzony parametr 07, na razie nie ma problemu, ale jest trochę nisko. Jeśli spadnie poniżej 50 to zacząłbym robić backup. Na razie jest jeszcze w normie ( wiec nie musisz się na teraz tym przejmować ). W drugim jak kolega już powiedział są błędy CRC, mogą one dawać objawy o których mówisz. Cytuj Link to post Share on other sites
PEGI 18 0 Napisano 30 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 (edytowane) Więc tak. Jako że problem pojawia się nawet co kilka godzin, po odpięciu dysku 1 TB, nie zauważyłem problemu. Po ponownym podłączeniu w inny port innym kablem, problem powrócił chociaż wydaje się jakby ten lag był "mniejszy". Nie wiem jak opisać. Jest troszkę krótszy i nie przyprawia mnie o utratę słuchu przy ścinającym się dźwięku. Więc zakładam, że winny jest dysk. Czy da się coś z tym zrobić? W dniu 29.12.2020 o 13:54, kokosnh napisał: W pierwszym dysku trzeba zwracać uwagę na przetworzony parametr 07, na razie nie ma problemu, ale jest trochę nisko. Jeśli spadnie poniżej 50 to zacząłbym robić backup. Na razie jest jeszcze w normie ( wiec nie musisz się na teraz tym przejmować ). Pierwszy dysk, czyli masz na myśli ten 2 TB? Posiadam go od miesiąca tak naprawdę. Edytowane 30 Grudnia 2020 przez PEGI 18 Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 Być może musi popracować trochę, bo tam są błędy na miliony operacji, wiec pewnie jak chwilę popracuje to będzie się zwiększać powoli. Co do dysku z partycją D, to zmiana kabla, i zmiana portu sata są najlepszym sposobem ( bo tam najczęściej występują błędy ). Kabel sata oczywiście takiej długości jakiej potrzebujesz, żadne 100 cm czy 70 cm kable sata. Po zmianę kabla i portu zanotuj wartość raw parametru C7 i patrz czy nie rośnie. Cytuj Link to post Share on other sites
PEGI 18 0 Napisano 30 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 Czyli rozumiem, że gdy po wymianie problem nie zniknie, to można szykować się do kupna nowego dysku? A jeżeli już to jaki dysk polecacie? Zostawać przy Seagate czy może jakiś inny? Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 bardzo rzadko się zdarza, że problem leży w dysku. Cytuj Link to post Share on other sites
PEGI 18 0 Napisano 6 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Wybaczcie za tak długi brak odzewu. Sytuacja wygląda tak. Zmieniłem kabel Sata, zmieniłem port lecz problem pozostał. Więc chyba to faktycznie wina dysku. Jeżeli nie macie już żadnych pomysłów to mogę zamknąć posta. Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2021 pytanie czy błędy w SMART rosną czy nie? Cytuj Link to post Share on other sites
PEGI 18 0 Napisano 9 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2021 Wysyłam ss zrobiony dzisiaj Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 9 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2021 C7 się nie zwiększyło, czyli nie powinno być błędów komunikacji, C3 się zwiększyło, ale nie jest to oznaka uszkodzenia. Niestety w SMART nic nie widać co by konkretnie wskazywało na problem, czy przyczynę... Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.