Skocz do zawartości

Powrót do PC ? Budżetowo, pod obróbkę foto.


Recommended Posts

Cześć wszystkim, wiele lat operowałem na laptopach, całkiem wypadłem z obiegu PC. Teraz już się zestarzałem, mam dom, mam miejsce, gorzej z funduszami... Potrzeby niestety są spore. Obecnie operuje na laptopie 14 calowym Lenovo Yoga 510, Intel I7 6500U 2,5 ghz, Grafika AMD RADEON R5 M430 2GB, 8GB RAMu itd. Jako, że mam małą pociechę zainteresowałem się fotografią i jej obróbką, obecnie jedynie w Lightroomie, może kiedyś PS wskoczy.

 

Przy 14 calach mało widać, obraz na matrycy wydaje się jaśniejszy przez co publikuje zdjęcia zbyt ciemne. Dokupiłem używany monitor Lenovo T2254pC, zaktualizowałem Ligtrooma do najnowszego i... klapa - zaczęło mi tak mulić, że masakra, przy pociągnięciach pędzla korekcyjnego musze czekać po kilka sekund aż odmuli, odszumiając musze czekać po kilka sekund aż zaskoczy i zobaczę efekt. Tak się robić nie da...

 

Niestety jestem totalnym laikiem sprzętowym, a nie chcę wpakować (jak na moje możliwości) dużych pieniędzy w sprzęt, który się nie nada dla mnie i będzie to samo. Dlatego liczę na Waszą pomoc. Wiem, że do grafiki mój budżet jest śmieszny ale i tak wolę zapytać, niż kupować gotowca z allegro (tam wszystkie PC są gamingowe) lub jakiegoś dużego sklepu RTV.

 

Żeby przyspieszyć:

 

  • Zastosowanie komputera: amatorska obróbka zdjęć Lightroom, kiedyś PS, internet, może jakieś mniej wymagające gry czasami.
  • Maksymalna kwota jaką dysponujesz: 2500-3000 - lepiej mniej
  • Kiedy zamierzasz kupić komputer?: w połowie stycznia, początek lutego 2021
  • Których części potrzebujesz?: Komplet bez monitora
  • Czy będziesz podkręcać sprzęt?: Nie znam się na tym, nie mam nikogo ze znajomych, który by to potrafił
  • Jaką rozdzielczość posiada Twój monitor?: Lenovo T2254pC 1680x1050
  • Specjalne wymagania: raczej sporo Ramu trzeba, możliwość rozbudowy jak złapie bakcyla
  • Czy posiadasz jakieś części z poprzedniego komputera?: Nie