Skocz do zawartości

Modernizacja komputera.


Recommended Posts

Witam serdecznie, to mój pierwszy temat na tym forum i proszę o wyrozumiałość :)

 

Jeśli chodzi o komputery to jestem dość zielony, ale formata bym zrobił i samodzielnie podczepił nowy sprzęt itp. i wychodzę do was dzisiaj z paroma problemami/pytaniami.

 

Mój sprzęt prezentuje się następująco: (użyłem CPU-Z)

 

 

Procesor: AMD fx-6300 Six-Core Processor, Core Speed 3816 Mhz

 

Płyta główna: Gigabyte Technology Co. Ltd. , Model: GA-78LMT-S2, Chipset: AMD 780G

 

Ram: JEDNA KOŚĆ DDR3 8GB, Uncore Frequency 2088Mhz, DRAM Frequency 803 Mhz

 

Karta Graficzna: Nvidia GeForce GTX 750

 

Monitorek: Acer o rozdzielczości 1980x1080

 

Dysk Twardy (nie wiem czy dobrze podaje) : IDE ATA/ATAPI  AMD

 

1. Czemu z takim sprzętem, mimo regularnego formatowania muli mi komputer, szczególnie od kiedy kupilem nowy monitor miesiąc temu w League of Legends na NAJNIŻSZEJ GRAFICE po 25 minucie gry mam średnio 40-60 fpsów, gdzie jeszcze rok temu miałem 90-100. Rozumiem, że lepszy monitor miał na to wpływ, ale z takim sprzętem mam wrażenie, że gra niskich lotów jak lol na najniższej grafice powiniem działać płynnie.

 

2. Czemu mój współlokator, który ma identyczny procesor, a nawet trochę gorszy Ram, a kartę grafy Geforce gtx 1050 śmiga w lola na najwyższej grafice na 120+ fpsach i jego ekran wygląda "płynniej". Jestem zmuszony grać w lola na Game Boosterze i najniższej grafice, żeby czuć jakąkolwiek płynność ekranu.

 

3. Po 4h~~ od wlączenia pc straszne problemy z otwieraniem nowych folderów (długi czas ładowania), straszne problemy z uzywaniem przeglądarki (nowe strony łądują się długo [nie wina internetu]) Mimo, iż 2 lata temu nie było z tym problemów a wtedy komputer nie był formatowany ani razu od zakupu (czytaj 3 lat).

 

4. Poprzednie pytania kierowane są ciekawością, teraz jak mogę to zmienić. Mam do zainwestowania 500-1000zł w poprawę sytuacji, co polecacie?