Skocz do zawartości

Podkręcanie i7 3770k


Recommended Posts

Witam! Chciałbym podkręcić mojego procka i7 3770k. Moja płyta główna to Asrock z77 Pro4. Chciałbym go podkręcić do takich wartości, które będą dawać jakieś lepsze efekty. Ogółem jestem kompletnie zielony w OC, oglądałem dużo poradników, lecz nadal nie wiem jak to zrobić i boję się, że coś po prostu zawalę. Chciałbym prosić o pomoc w programie Intel Extreme Tuning Utility, po przesunięciu Watów na Unlimited, nie wiem gdzie się zmienia te Volty dla procesora. Mógłby jakiś doświadczony mi pomóc jakie wartości mam ustawić, aby było wszystko dobrze? Wiem, że każdy procesor jest inny, lecz prosiłbym o kilka cennych rad, najwyżej odezwę się na priv. Procesor chodzi na stockowych ustawieniach 6 lat. Temperatura stała 45 stopni, podczas obciążenia 60 stopni. Mogę dodać jeszcze, że pasta niedawno była wymieniana, chłodzenie procesora jest zwykłe, a zasilacz SilentiumPC M1 650W.

Link to post
Share on other sites

 

 

Temperatura stała 45 stopni, podczas obciążenia 60 stopni. Mogę dodać jeszcze, że pasta niedawno była wymieniana, chłodzenie procesora jest zwykłe,

No to w takim razie nie poszalejesz. Szybka porada:

1. Sprawdź w cpu-z jakie vcore masz pod obciążeniem na auto, powinno być w okolicach 1,05-1,15V

2. Ustaw w biosie na sztywno to napięcie i ustaw mnożnik (ratio) np. na 40x.

3. Przetestuj stabilność np. w prime95. Obserwuj temperatury, nie przekraczaj 85 stopni.

4. Jeśli jest stabilnie (bez błędów i blue screenów) możesz spróbować 41x i 42x jeśli temperatura pozwala.

 

 

 

nadal nie wiem jak to zrobić i boję się, że coś po prostu zawalę

Jeśli nie czujesz się pewnie to odpuść sobie albo poczytaj więcej np. to:

https://www.theoverclocker.com/the-definitive-ivy-bridge-overclocking-guide/

 

Po wymianie chłodzenia mógłbyś sobie pozwolić na więcej, chociaż i tak będzie cię ograniczać kiepska płyta.

Link to post
Share on other sites

No to w takim razie nie poszalejesz. Szybka porada: