Skocz do zawartości

Wymiana procesora i5 4460 > i7 4770


Recommended Posts

Witam, planuję lekką modernizację mojego starego komputera, chcę wymienić procesor na i7 4770 albo i7 4790 ale jestem kompletnym laikiem i nie wiem dokładnie z czym to się je. Oglądałem poradnik jak wymienić procesor i nie wydaje się to trudne ale słyszałem ,że czasami konieczna jest aktualizacja BIOSu. Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć czy w mojej sytuacji aktualizacja BIOSu będzie konieczna?

 

cpu i5 4460

płyta gigabyte b85m-d3h  (rev 2.0)

windows 7
(reszty komponentów chyba nie będę wymieniał bo nie mają większego znaczenia.)

 

 

Moja wersja Biosu to FB, z kolei jak sprawdziłem stronę internetową mojej płyty głównej to pokazuje wspierane FD

 

http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-b85m-d3hrev_20#support-cpu

 

 

Wszedłem w linki pobierania biosów, i sytuacja wygląda następująco odnośnie biosu FD
"Update CPU microcode for win10 support with Pentium AE"

 

Z tym że ja mam win7 Czy jest zatem szansa ,że nie muszę aktualizować BIOSu? ;)

 

 

Link to post
Share on other sites

Używany i7 4770 kosztuje więcej niż nowy i wydajniejszy i3 10100F.

Sprzedaj to co masz i składaj na nowej platformie (koszt 950-1000zł za CPU/MOBO i 16GB RAM), jak masz legitny klucz to robisz update do WIndows 10 i po problemie.

Mam mocno ograniczony budżet i chciałbym się zamknąć w tych 300-350zł za procka. No ale wracając do głównego pytania czy w mojej sytuacji będzie konieczna aktualizacja BIOSu?

Link to post
Share on other sites

No to wybacz, ale w tym budżecie nic nie zrobisz. i7 kosztuje jakieś 100-200zł więcej niż masz, a i tak się to nie opłaca.

Edytowane przez CrisPell
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.