Skocz do zawartości

Netflix problem z 4k


Recommended Posts

Dzień dobry,

Mam problem z odtwarzaniem filmów 4k na serwisie netflix. Próbowałem sam zdiagnozować problem czym jest on spowodowany, ale brakuje mi już pomysłów.

Wymagania sprzętowe netflix:

 

Do oglądania materiałów w jakości Ultra HD potrzebne są:

1. Telewizor lub monitor komputerowy obsługujący wyświetlanie obrazu z częstotliwością 60 Hz i odtwarzanie treści z serwisu Netflix w jakości Ultra HD. Więcej szczegółowych informacji znajdziesz poniżej.

2. Plan obsługujący oglądanie materiałów w jakości Ultra HD. Bieżący plan możesz sprawdzić i rozszerzyć na stronie Netflix.com/ChangePlan.

3. Stabilne połączenie internetowe o szybkości co najmniej 25 megabitów na sekundę. Więcej szczegółowych informacji znajdziesz poniżej.

4. Jakość odtwarzania ustawiona na wartość Automatyczna lub Wysoka.

1. Monitor jaki posiadam to AOC U2790PQU 4K. Rozdzielczość 3840x2160(60 Hz, 4k)
2. Posiadam abonament, który umożliwia odtwarzanie filmów 4k
3. Za pomocą strony fast.com wyszło mi, że mam stałe połaczenie internetowe, które się waha od 48-51 mbs
4. Jakośc odtwarzania próbowałem ustawić zarówno autmatyczna jak i wysoka.

Dodatkowo posiadam procesor i7-10700 z integrowana karta graficzna intel uhd 630.
W ustawieniach karty graficznej jest informacja:
HDCP Compatible(Your display is compatible with High-bandwidth Digital Content Protection)
4K Display
DDC2 Protocol Supported Gamma 2.2

Monitor jest podłączony do komputera za pomocą DisplayPortu.
Kontaktowałem się z pomocą netflixa, rzucali mi link do wymagań 4k i na tym ich pomoc się zakończyła.

Dodam jeszcze, mimo że na karcie graficznej jest ustawione 3840x2160(60p Hz, 4K) to w zaawansowanych informacjach o monitorze mam 3840x2160, Refresh rate(Hz) 59.997 Hz czy to może być ten problem, że zamiast 60Hz mam 59.997?

Link to post
Share on other sites

1. Sterowniki do monitora zainstalowane?

 

2. Ustawienia Ekranu-Ekran- (po prawej na dole) Zaawansowane ustawienia wyświetlania-Wyświetl właściwości karty..- Monitor - jeśli jest 59.997 ustaw 60Hz.

 

3. Sprawdź ustawienia samego monitora

 

4. Sprawdź Opere i Firefox

 

https://www.benchmark.pl/aktualnosci/netflix-ultrahd-4k-na-komputerze-wymagania-ustawienia.html

Link to post
Share on other sites

Netflix na wszystkich przeglądarkach oprócz Microsoftowej oficjalnie blokuje jakość 1080p i 4K,

podobnie robi to z dźwiękiem przestrzennym 5.1

 

czyli na firefoxie / chromie / operze max jakość video to 720p, oczywiście można to złamać do 1080p instalując różne nie oficjalne obejścia,

 

natomiast w przypadku odwarzania jakości 4K pozostaje jedynie przeglądarka microsoftu edge + specjalna wtyczka jedynie pod windowsa 10 ze sklepu store.

Link to post
Share on other sites

Dzięki panowie za rady, ale problem wydaje się bardziej złożony. Co do użycia aplikacji jak napisałem pod postem sprawdzałem już zarówno edge jak i aplikacje z microsoft store. Dodatkowo rozmawiałem z paroma konsultantami netflixa i konsultantem microsoftu. Z informacji jakie się dowiedziałem od nich 4k powinno bez problemu u mnie działać, ponieważ sprzęt spełnia wymagania podane przez netflixa. Dodatkowo próbowałem zmieniać jakoś automatyczna/wysoka. Zrobić nowe konto/ przełączyć konto. Zainstalować aplikacje z microsoft store, odinstallować, zainstalować, zresetować pc i dalej bez zmian. Podłączony do pc jest jeden monitor, który obsługuje 4k. Sprawa trafiła do działu technicznego netflix. może bedą w stanie mi pomóc chociaż wątpie bo pare godzin wczoraj próbowałem dojśc do tego co jest źle. Na tv bez problemu mi się wyświetlają filmy 4k, na pc nawet ich nie widze filmów UHD tylko HD.

Link to post
Share on other sites

hm internet mozna odhaczyc skoro na tv ci dziala

wiec albo cos z kompem nie wiem moze kodeki posciagaj czy poprobuj na koncie kolegi czy tez taki problem wystepuje 

pamietaj ze nie wszystkie filmy i seriale sa w 4k wlasciwie to malo jest takich ktore sa w 4k

 

konto uzywasz to samo na pc i na tv?


ja to mysle ze zintegrowana karta jest za slaba na odwtarzanie filmow w 4k i to w tym problem

kup jakas normalna na allegro za 60zl byle co by ladnie filmy odtwarzala


 

Dodam jeszcze, mimo że na karcie graficznej jest ustawione 3840x2160(60p Hz, 4K) to w zaawansowanych informacjach o monitorze mam 3840x2160, Refresh rate(Hz) 59.997 Hz czy to może być ten problem, że zamiast 60Hz mam 59.997?

na pewno nie 

Edytowane przez Lexus404
  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Sprawa trafiła do działu technicznego netflix. może bedą w stanie mi pomóc chociaż wątpie bo pare godzin wczoraj próbowałem dojśc do tego co jest źle.

 

będą w stanie pomóc? jak oni sami ten problem wywołują, bo mają romanse z microsoft'em 

 

a microsoft generalnie wszystkiego czego się dotknie to spie*doli.

 

 

 

 

Na tv bez problemu mi się wyświetlają filmy 4k,

na pc nawet ich nie widze filmów UHD tylko HD.

 

U mnie nawet 4K nie działa na Netflixie, a dopiero co kupiłem nowiutki telewizor Sony Bravia KD-65XF9005 w systemie android

Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

 

W dniu 8.11.2020 o 01:10, Lexus404 napisał:

ja to mysle ze zintegrowana karta jest za slaba na odwtarzanie filmow w 4k i to w tym problem

kup jakas normalna na allegro za 60zl byle co by ladnie filmy odtwarzala

 

Tak też zrobiłem kupiłem lepszą karte graficzną i bez żadnego problemu jestem w stanie odtwarzać filmy 4k. Dzięki wszystkim za pomoc.

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...