czaro5710 0 Napisano 30 Października 2020 Udostępnij Napisano 30 Października 2020 Cześć, zakupiłem niedawno router Tp-link Archer C6 v2 i zauważyłem że nie wykorzystuje pełnej prędkości internetu. Internet wpięty kablem RJ 45 bezpośrednio do komputera i daje na Speedtest download - 18-20mbps, upload 10mbps. Gdy mam połączony router z komputerem po Lan predkość internetu na Speedtescie wynosi download 8-9mbps, upload 5mbps... Taka sama predkość jest na telefonie/laptopie jak na LAN. Wszystkie porty w routerze są 1gb/s. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 30 Października 2020 Udostępnij Napisano 30 Października 2020 Kabel? Jaka prędkość linku nawiązuje karta z routerem? Cytuj Link to post Share on other sites
czaro5710 0 Napisano 30 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2020 Kabel? Jaka prędkość linku nawiązuje karta z routerem? Kabel LAN ma kat 5e. Po lanie z routerem mam 9mbps, sam kabel z netem do kompa 19-20mbps. Na 5ghz lub 2.4ghz mierząc tel lub laptopem identyko predkosc jak na Lan. Cytuj Link to post Share on other sites
minas_trith 28 Napisano 30 Października 2020 Udostępnij Napisano 30 Października 2020 kabel pomiędzy Tp-link Archer a dostawcą jak długi ? to że ma 5e wcale nie znaczy że da 5e - (za mocno załamany, zgnieciony/przyciścnięty/przeciągnięty przy instalacji źle zaszyty w gniazdku / nie wg standardu zaciśnięta RJ...etc...)? spradzałeś na krótko jakimś sprawnym patchcordem Tp-link Archer - dostawca takie same objawy ??? Cytuj Link to post Share on other sites
czaro5710 0 Napisano 30 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2020 kabel pomiędzy Tp-link Archer a dostawcą jak długi ? to że ma 5e wcale nie znaczy że da 5e - (za mocno załamany, zgnieciony/przyciścnięty/przeciągnięty przy instalacji źle zaszyty w gniazdku / nie wg standardu zaciśnięta RJ...etc...)? spradzałeś na krótko jakimś sprawnym patchcordem Tp-link Archer - dostawca takie same objawy ??? Nie wiem dokładnie jakiej jest długości oraz nic nie dolega temu kablowi, domyślam się że próbujecie wykluczyć wszystkie możliwe opcje zaczynając od tych najbardziej podstawowych tj.kabel itd. Lecz właśnie kabel z internetem jest w porządku bo podłączony tylko do komputera/laptopa ma odpowiednią prędkość, a gdy podłącze go do routera, a router połącze z komputerem przez Lan predkość zwalnia, tak samo jest na 2,4ghz i 5ghz. Znalazłem że "Negotiation speed" ma prędkość 10mbps full duplex. Może to blokować przepustowość internetu? Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 30 Października 2020 Udostępnij Napisano 30 Października 2020 No i to twój problem. A teraz sprawdź inny kabel. Cytuj Link to post Share on other sites
czaro5710 0 Napisano 30 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2020 No i to twój problem. A teraz sprawdź inny kabel. Zmieniłem Duplex na 100mbps i nadal te same prędkości. Co da sprawdzenie innego kabla skoro wpięcie kabla z netem prosto to kompa/lapka daje zamierzony wynik 20mbps, a po wpieciu do routera (juz bez podpiecia do kompa przez Lan) tylko około 10mbps, tak jakby Duplex był na stałe zablokowany na 10... Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 30 Października 2020 Udostępnij Napisano 30 Października 2020 Urządzenia mogą różnie negocjować na tym samym kablu. Cytuj Link to post Share on other sites
Raf 0 Napisano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2021 Mam identyczny problem z tym routerem co Nowicjusz. U mnie kilka miesięcy działał szybko, a od kilku tygodni jest identyczna sytuacja - tyle że na kablu dostawcy (wpiętym i sprawdzonym wprost do kompa) jest prędkość ok. 80 Mbps. A router dławi na 8-9 Mbps. Tak samo "Negotiation speed" wychodzi na 10 Mbps. Najnowszy soft. Restartowany. I nic. W TP Link powiedzieli, że pozostaje tylko odesłać do naprawy. A może macie inne rozwiązania??? Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 29 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2021 Nic lepszego nie wymyslimy. Cytuj Link to post Share on other sites
JareQ 0 Napisano 17 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2023 (edytowane) Sugerowałbym jeszcze spojrzeć na opcję QoS (Quality of Service), przez którą ja walczyłem z problemem przepustowości - (archer c6 blokował mi 1/4 przepustowości z umowy z dostawcą, tj. 50mb/s!!). Sprawdzałem prędkość na laptopie na każdym odcinku przewodu, który prowadził do rutera. I dopiero wtedy potwierdziłem, że chodzi o sam sprzęt. Zacząłem przypatrywać się włączonym opcjom i pierwsze co zauważyłem to IGMP Proxy jednak po wyłączeniu tej opcji (sugerowałem się tym filmem: https://www.youtube.com/watch?v=OYvwBynhs2w) nic się nie zmieniło. Dopiero gdy wyłączyłem opcję QoS wszystko wróciło do normy!! Notabene sam włączyłem tę opcję, gdy miałem problemy z zarywaniem wifi na 2.4GHz ale kompletnie o tym zapomniałem Edytowane 17 Lutego 2023 przez JareQ Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.