Skocz do zawartości

Kulturalny zestaw z Ryzenem w okolicach 1500-2000 zł


Recommended Posts

Cześć wszystkim,

Planuję zbudować komputer do średnio wymagających gier i kompilowania dużych ilości kodu i potrzebuję pomocy w doborze procesora i płyty głównej (na tych drugich się kompletnie nie znam). Komp będzie budowany praktycznie od podstaw i zależy mi na cichej pracy i raczej małych wymiarach.

 

Często na kompie mam uruchomionych sporo rzeczy na raz więc pierwszy wybór padł na Ryzena 5 2600.

Aczkolwiek może lepiej wziąć coś z nowszej generacji, co się później zestarzeje, jak 3300X albo i nawet dorzucić te 200 zł i wziąć 3500X? Trochę nie jestem pewien czy warto dopłacać za nowszą generację i mieć mniej rdzeni.

 

Ponadto, czy zostać przy chłodzeniu boxowym, czy może lepiej kupić procesor OEM i dorzucić np. Fera 3 (cenowo wychodzi bardzo podobnie)?

 

W temacie płyt głównych nie znam się całkiem.

Czy płyty w okolicach 300 zł jak np Gigabyte B450M DS3H lub ASRock B450M-HDV R4.0 są cokolwiek warte? Nie zależy mi na obsłudze wielu kart graficznych i ekstremalnego OC też nie będę uprawiał (co najwyżej odrobinę podkręcę jak będzie taka możliwość). Zależy mi przede wszystkim żeby płyta pożyła kilka lat i mogła stabilnie zasilać wyżej wymienione procesory i nie przegrzewać się przy tym.

 

Do tego dorzucę jakiś RAM 2x8GB i dysk SSD z 500GB

 

Kartę graficzną mam z odzysku i jest to GTX 750 Ti choć w przyszłości jak zajdzie potrzeba to planuję zmienić na przykład na GTX 1650 Super.

 

Dorzucam jeszcze link to przykładowego zestawu: https://www.x-kom.pl/lista/wevgj5h9p

Z góry dzięki za każdą poradę i pomoc

 

PS. czy wrzucenie tego do małej budy np Zalman ZM-T3 będzie okej?

Edytowane przez warownia1
Link to post
Share on other sites

Jak duże ilości kodu, bo to pojęcie względne, kompilujesz np jądro linuksa?