drzejus 0 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Siemka, jestem u znajomego i korzysta on z routera marki Fritz!. Od paru dni przestała chodzić sieć, żadna strona na moim telefonie i laptopie się nie ładuje. Możliwe że jest to w jakiś sposób połączone z chwilowym odpięciem czegoś co się nazywa Fritz! Powerline. Mam dostęp do routera, mogę się zalogować ale już totalnie nie mam pomysłu co może być przyczyną. Co ciekawe podczas pingowania normalnie łączy się z np. Onetem i podaje ping. Dodatkowo ikona sieci w Windowsie pokazuje "połączono, dostęp do internetu". Macie jakieś pomysły jak to rozwiązać? Cytuj Link to post Share on other sites
wodego 1366 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Tak, mamy pomysł. Zalogować się na router po kablu, sprawdzić ustawienia, przetestować. Cytuj Link to post Share on other sites
drzejus 0 Napisano 17 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Już to zrobiłem. Kilka razy wysyłałem żądanie nowego ip dla urządzeń, ręcznie wpisywałem dsn oraz restartowałem. Wszystko bez skutku... Router pokazuje, że niby jest połączenie z internetem za pomocą kabla DSL. Kilka razy nawet konfigurowałem na nowo połączenie za każdym razem z komunikatem o sukcesie w konfiguracji. Przyznam, że też niezbyt mam wiedzę i pojęcie co powinienem sprawdzić w ustawieniach więc możliwe, że nie zauważyłem jakiejś istotnej kwestii. Cytuj Link to post Share on other sites
wodego 1366 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Po zresetowaniu routera do ustawień fabrycznych dalej nie ma internetu po kablu? Cytuj Link to post Share on other sites
drzejus 0 Napisano 17 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2020 (edytowane) Po zresetowaniu routera do ustawień fabrycznych dalej nie ma internetu po kablu? Z tym była trochę cieżka sprawa ponieważ to nie jest mój router i nie mam hasła ani loginu od dostawcy sieci. Po resecie router wymaga tych informacji, żeby połączyć się z internetem więc musiałem z powrotem wgrać backup który wczesniej zrobiłem. Więc na razie niezbyt mam możliwość resetowania do ustawień fabrycznych, spytam kolegi czy gdzieś ma te loginy/hasła i wtedy spróbuje. Edytowane 17 Września 2020 przez drzejus Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2074 Napisano 18 Września 2020 Udostępnij Napisano 18 Września 2020 Jeśli działa ping to problemu szukaj w konfiguracji komputera. Cytuj Link to post Share on other sites
drzejus 0 Napisano 18 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2020 Jeśli działa ping to problemu szukaj w konfiguracji komputera. Ale problem występuje na każdym komputerze/ telefonie w sieci... Testowałem na 2 pc i 2 telefonach Wydaje mi się to mało prawdopodobne, żeby problem był po tej stronie Cytuj Link to post Share on other sites
doman18 198 Napisano 18 Września 2020 Udostępnij Napisano 18 Września 2020 Może gdzieś są zablokowane porty 80 i 443? Warto by posprawdzać inne porty/usługi - poczta (przez jakiegoś klienta poczty, nie przez stronę), ftp, google play (port 5228 o ile pamiętam) a nawet jakieś gry online. Jeżeli działają to ewidentnie gdzieś odcięte sa porty webowe (80 i 443). Bardzo pomocny byłby tu jakiś VPN - żeby przez niego puścić ruch i zobaczyć czy się otwierają strony. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2074 Napisano 18 Września 2020 Udostępnij Napisano 18 Września 2020 Ten ping działa po adresie domenowym czy ip? Cytuj Link to post Share on other sites
drzejus 0 Napisano 19 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2020 Może gdzieś są zablokowane porty 80 i 443? Warto by posprawdzać inne porty/usługi - poczta (przez jakiegoś klienta poczty, nie przez stronę), ftp, google play (port 5228 o ile pamiętam) a nawet jakieś gry online. Jeżeli działają to ewidentnie gdzieś odcięte sa porty webowe (80 i 443). Bardzo pomocny byłby tu jakiś VPN - żeby przez niego puścić ruch i zobaczyć czy się otwierają strony. sprawdziłem przez steam, skype, teamspeak oraz teamviewer... wszystkie apki pokazują brak połączenia z internetem Ten ping działa po adresie domenowym czy ip? po wpisaniu w cmd: "ping www.onet.pl" więc domenowym Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2074 Napisano 20 Września 2020 Udostępnij Napisano 20 Września 2020 Czyli dns jest ok. Cytuj Link to post Share on other sites
doman18 198 Napisano 21 Września 2020 Udostępnij Napisano 21 Września 2020 Ja bym się skontaktował z dostawcą, bo to wygląda na problem po ich stronie. Tak jakby po prostu zablokowali ci sieć. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Rozwiązanie drzejus 0 Napisano 23 Września 2020 Autor Rozwiązanie Udostępnij Napisano 23 Września 2020 Ja bym się skontaktował z dostawcą, bo to wygląda na problem po ich stronie. Tak jakby po prostu zablokowali ci sieć. Masz racje, dodzwoniłem się do operatora, sieć została faktycznie zablokowana. Brakowało płatności chyba ok 4zł, ale do 48h odblokują ;D Nie brałem na początku tej opcji pod uwagę, bo znajomy był pewny, że wszystko opłacone i problem po stronie routera... Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.