Skocz do zawartości

Temat o kartach graficznych AMD Big Navi / Navi 2 / RDNA2


Recommended Posts

Godzinę temu, Rebelmind napisał:

No właśnie średnio z tą zima... "Mroźna" Skandynawia, koniec listopada, 6. rano wychodzę do pracy a na termometrze +9°C. Normalnie bym pomyślał "zacnie, nie trzeba szukać futra z norek w szafie" tyle że takie temperatury utrzymują się od połowy września... 

to u mnie dzisiaj rano -2 kurde trzeba było brać FE :D

Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, pendzel_3 napisał:

Racja, ale to akurat broń obusieczna bo dla sprzedającego to też był strzał tyle, że w stopę. :P

Nie wiem czemu za tyle wystawił w każdym bądź razie kartę miał rok czasu z dokupioną dodatkową roczną gwarancją więc kupiłem 2070S w bardzo dobrej wersji za 1200zł z 36m gwarancją. Napisał mi, że po wystawieniu oferty na forum miał od razu propozycje na 1400zł ale ja ofertę zobaczyłem w ciągu 10s od wystawienia na allegro i od razu "Kup teraz"  ;) 

Teraz gdybym chciał sprzedać to za 1700zł spokojnie pójdzie. 

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

No ceny AIB RX szału nie robią. Będę prawdopodobnie bardziej czekał na 3080. RX robiły by robotę teraz po cenie <3.5k. Za cenę taką jaką teraz mają to jedynie fanatycy paru gier, gdzie rx potrafi dreptać po piętach 3090. Ogólnie pierdziele sprawę. Zobaczymy jak przed latem jak sytuacja będzie wyglądać. Prawdopodobnie sporo się wyklaruje, przede wszystkim cena się 'ustabilizuje', dojdzie ichna wersja dlss, nv SAM, ogarnięta współpraca RT-możliwe patche, Nv pokaże 7nm wersje ich kart- może superki czy coś podobnego. Teraz to syf i mogiła jeśli chodzi o kupno nowego GPU.

Link to post
Share on other sites

Teraz są ludzie napaleni na jakiekolwiek GPU w segmencie 6800xt/RTX 3080 i jeśli wierzyć portalom/YT to braki mogą potrwać przynajmniej pół roku, potem pewnie AMD obniży ceny albo nie będzie miało za dobrej sprzedaży.

Niektórzy też uważają, że bardziej przyszłościowe jest 16gb VRam , niż RT/DLSS.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, r1023 napisał:

młodzi :D dobre dobre, chyba nie masz pojęcia ile ta technologia wnosi do zastosowań profesjonalnych.

Mówię tutaj o błyskotkach jakie daje ta technologia w grach. Mnie osobiście ta technologia nie urzekła.

Link to post
Share on other sites

Ciebie mogła nie urzec, ale jak ktoś ròwnież pracuje z użyciem gpu to testy pokazują miażdzącą przewagę kart z RT. Dla przykładu w renderingu wg octanebench (gdzie octane za grosze mogę dorzucić np do softu w ktòrym projektuję meble) wydajność wzrasta prawie trzykrotnie, tak że 2060 z rtx jest wydajniejsza niż 2080ti z wyłączonym.

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, wojciechu15 napisał:

Ciebie mogła nie urzec, ale jak ktoś ròwnież pracuje z użyciem gpu to testy pokazują miażdzącą przewagę kart z RT. Dla przykładu w renderingu wg octanebench (gdzie octane za grosze mogę dorzucić np do softu w ktòrym projektuję meble) wydajność wzrasta prawie trzykrotnie, tak że 2060 z rtx jest wydajniejsza niż 2080ti z wyłączonym.

Wspominałem o samych efektach. Jeśli chodzi o aspekt wydajnościowy to jak najbardziej jestem na +++++. Czekam na sterowniki z opcja SAM od NV :)

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, wojciechu15 napisał:

Ciebie mogła nie urzec, ale jak ktoś ròwnież pracuje z użyciem gpu to testy pokazują miażdzącą przewagę kart z RT. Dla przykładu w renderingu wg octanebench (gdzie octane za grosze mogę dorzucić np do softu w ktòrym projektuję meble) wydajność wzrasta prawie trzykrotnie, tak że 2060 z rtx jest wydajniejsza niż 2080ti z wyłączonym.

No ale wydajność w grach RT =/= wydajność RT w profesjonalnych zastosowaniach.

Link to post
Share on other sites

Oczywiście, że nie. Ale opowiadanie, że ta technologia jest bez sensu tylko dlatego, że raptem kilka dobrych gier rocznie ją wykorzystuje i przez to jej obecność nie ma w zasadzie znaczenia jest nie do końca zasadne. Ok, jak kogoś interesują tylko gry, to na własne potrzeby może sobie taki wniosek wysnuć, ale opowiadanie, że w globalnym porównaniu kart NV i AMD nie jest to żadnym argumentem jest poważnym mijaniem się z prawdą. Technologia ma wielki potencjał i jeżeli będzie właściwie rozwijana i wspierana może okazać się prawdziwym game changerem w dziedzinie grafiki komputerowej, co zresztą starałem się pokazać na przykładzie renderingu w octane, gdzie jak przypomnę wg testów karta z średniej półki kosztująca 1400zł, wyprzedzała z włączonym RT topowy model kosztujący prawie 4 razy tyle bez RT, tylko dlatego, że soft potrafił skorzystać z technologii. 

Edytowane przez wojciechu15
Jak zwykle masa literówek.
  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

A co w ogóle sprawia, że RT tak bardzo przyśpiesza rendering? Rdzenie rt na karcie ? DLSS ? Czy i to i to?

Bo rozumiem, że DLSS to jest coś, z czego korzystają tylko gry? 

Bo rzecz jasna AMD nie ma startu do 3080 czy 3090 ale przecież jakieś rdzenie RT ma. Wydajność porównywalna z 2080TI czyli do nie dawna jednak topowa. Więc to chyba nie jest wybór pomiędzy GPU z i bez?

Link to post
Share on other sites

Rdzenie RT odpowiedzialne za liczenie promieni, w Ampere masz rdzenie drugiej generacji w Turingu pierwszej. Ilość rdzeni RT odpowiada ilości bloków SM na dany układ, analogicznie jak Ray Accelerators w Big Navi których liczba również odpowiada liczbie CU.

Generalnie wydajność rdzeni RT pierwszej generacji RTX jest nieco wydajniejsza niż RA w RDNA2, przy czym Amperowe RT 2 gen zamiatają Turingowe i RDNA2.

 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, EH_Gosu napisał:

Rdzenie RT odpowiedzialne za liczenie promieni, w Ampere masz rdzenie drugiej generacji w Turingu pierwszej. Ilość rdzeni RT odpowiada ilości bloków SM na dany układ, analogicznie jak Ray Accelerators w Big Navi których liczba również odpowiada liczbie CU.

Generalnie wydajność rdzeni RT pierwszej generacji RTX jest nieco wydajniejsza niż RA w RDNA2, przy czym Amperowe RT 2 gen zamiatają Turingowe i RDNA2.

 

Wszystkie dotychczasowe aplikacje wykorzystujące RT były optymalizowane pod Nvidię. Za 2-3 miesiące będzie wielokrotnie więcej urządzeń z RDNA2 (XSX/PS5/6XXX) niż Turingów+Ampere razem wziętych. Wtedy będzie można obiektywnie stwierdzić które rdzenie są bardziej efektywne.

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Kielon napisał:

Wszystkie dotychczasowe aplikacje wykorzystujące RT były optymalizowane pod Nvidię. Za 2-3 miesiące będzie wielokrotnie więcej urządzeń z RDNA2 (XSX/PS5/6XXX) niż Turingów+Ampere razem wziętych. Wtedy będzie można obiektywnie stwierdzić które rdzenie są bardziej efektywne.

amd nie ma rdzeni rt a w zastosowaniach pro brakuje im jeszcze rdzeni cuda

Edytowane przez r1023
Link to post
Share on other sites

DXR Tier 1.1 realizowane przez RDNA2 ma sporo ograniczeń i jednocześnie sporo konkretnych wytycznych aby uzyskać optymalną wydajność. Śledzenie promieni musi być uruchamiane w Compute Shaderze w oddzielnej kolejce Compute i w określonej ilości wątków. Jeśli developerzy nie będą się stosować do tych wytycznych to wydajność z RT będzie leciała na pysk. W sumie to jest strasznie dziwne bo DXR Tier 1.1 został wprowadzony po to by zdjąć tego typu ograniczenia a w przypadku RDNA2 dla uzyskania optymalnej wydajności trzeba się restrykcyjnie trzymać tych ograniczeń.

Tak czy siak nawet przy najlepszej optymalizacji dla RDNA2 DXR będzie ~35% w plecy względem Ampere.

 

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites
12 minut temu, DjXbeat napisał:

DXR Tier 1.1 realizowane przez RDNA2 ma sporo ograniczeń i jednocześnie sporo konkretnych wytycznych aby uzyskać optymalną wydajność. Śledzenie promieni musi być uruchamiane w Compute Shaderze w oddzielnej kolejce Compute i w określonej ilości wątków. Jeśli developerzy nie będą się stosować do tych wytycznych to wydajność z RT będzie leciała na pysk. W sumie to jest strasznie dziwne bo DXR Tier 1.1 został wprowadzony po to by zdjąć tego typu ograniczenia a w przypadku RDNA2 dla uzyskania optymalnej wydajności trzeba się restrykcyjnie trzymać tych ograniczeń.

Tak czy siak nawet przy najlepszej optymalizacji dla RDNA2 DXR będzie ~35% w plecy względem Ampere.

 

Pozwolę sobie wrócić do tego tematu jak już pojawią się tytuły cross-platform rozwijane zarówno na PC jak i konsole.

Link to post
Share on other sites

 

Przy okazji Steve potwierdził ceny MSRP dla Nitro+ oraz RedDevila: $770 i $800 (info od producenta). Wszyscy AiB jak jeden mąż twierdzą, że to Amd w ostatniej chwili podniosło ceny a oni mają historycznie niską marżę... 

Żenada jednym słowem :/

Inna kwestia by była, gdy Czerwoni już na starcie powiedzieli, że referent wystartuje za $699 MSRP a wersje autorskie z klasycznym 10-15% zyskiem dla AiB - ale tak się nie stało. 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Kielon napisał:

Pozwolę sobie wrócić do tego tematu jak już pojawią się tytuły cross-platform rozwijane zarówno na PC jak i konsole.

Wydajność będzie dość dobra ale już teraz mogę Ci napisać co za tym będzie stało. Po za optymalizacja o której napisałem wyżej, RT puszczane na RDNA2 czy to na konsolach czy w PC będzie ograniczone tylko do jednego efektu głównie cieniowania i dlatego na tle nV nie będzie takiej przepaści. Jeśli jednak w grze będzie większa ilość efektów RT np cieniowanie + global illumination + odbicia to RDNA2 zostanie zjedzone przez Ampere. Ilość efektów będzie miała olbrzymi wpływ na to jak RDNA2 będzie sobię radzić. 

FarCry6 jest pod patronatem AMD i w tej grze będzie RT - cieniowanie natomiast odbicia które też można realizować przez dxr będą wykonane w rozbudowanej technice screen space reflection - SSR. 

Nie puszczą drugiego efektu RT bo Ampere im odskoczy dlatego będzie stary SSR czyli imitacja odbić. ;)

 

To będzie trochę podobne do czasów tesselacji gdzie AMD miało problem z wydajnością przy wyższym faktorze x32 i x64.  Musieli ciąć faktor aby nie tracić sporej wydajności do nV natomiast nV wszędzie gdzie się dało pakowała tesselacje z wysokim faktorem. 

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, DjXbeat napisał:

Wydajność będzie dość dobra ale już teraz mogę Ci napisać co za tym będzie stało. Po za optymalizacja o której napisałem wyżej, RT puszczane na RDNA2 czy to na konsolach czy w PC będzie ograniczone tylko do jednego efektu głównie cieniowania i dlatego na tle nV nie będzie takiej przepaści. Jeśli jednak w grze będzie większa ilość efektów RT np cieniowanie + global illumination + odbicia to RDNA2 zostanie zjedzone przez Ampere. Ilość efektów będzie miała olbrzymi wpływ na to jak RDNA2 będzie sobię radzić. 

FarCry6 jest pod patronatem AMD i w tej grze będzie RT - cieniowanie natomiast odbicia które też można realizować przez dxr będą wykonane w rozbudowanej technice screen space reflection - SSR. 

Nie puszczą drugiego efektu RT bo Ampere im odskoczy dlatego będzie stary SSR czyli imitacja odbić. ;)

 

To będzie trochę podobne do czasów tesselacji gdzie AMD miało problem z wydajnością przy wyższym faktorze x32 i x64.  Musieli ciąć faktor aby nie tracić sporej wydajności do nV natomiast nV wszędzie gdzie się dało pakowała tesselacje z wysokim faktorem. 

Nie dajmy się zwariować z intensywnością efektów RT. Odbicia dodają trochę klimatu ale przeładowanie powoduje efekt odwrotny do zamierzonego. Nikt nie żyje w przestrzeniach otoczonych samymi szybami. Chwała Nvidii, za determinację w promowaniu nowego efektu ale wmawianie ludziom, że RT decyduje o jakości grafiki to gruba przesada.

  • Lubię to 1
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

@Kielon
Podobne mam zdanie, jest to rozdmuchane, ale chyba po części tak zawsze było przy nowym ficzerze w grafice. RT jest, będzie mega w szerokiej gamie symulatorów, a gierki nastawione na realizm na pewno też sporo zyskają. A te bardziej kinowe, fabularne-RT może trochę ułatwić pracę, ale i tak będzie tam potrzebne sztuczne oświetlenie, jak w filmach, by czemuś nadać odpowiednio charakteru etc.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...