thomyroke 4 Napisano 25 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2020 Witam, od jakiegoś czasu borykam się z blue screenami na laptopie Lenovo G710 (i3 4100M, HD 4600/820M, 8GB RAM, 1TB SSHD), z tego co udało mi się wyczytać jest to ten sam kod, lecz za każdym razem inny plik go "powoduje", zdarzyło się, że pliki się powtórzyły, poniżej załączam zdjęcie z owymi blue screenami. Co może być tego powodem? Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 14076 Napisano 25 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2020 Pokaż screen z CrystalDiskInfo. Cytuj Link to post Share on other sites
thomyroke 4 Napisano 26 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2020 Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 14076 Napisano 26 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2020 Dysk wygląda zdrowo. Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 26 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2020 (edytowane) Błędy są całkowicie losowe co może sugerować problem z ram, przegrzewanie CPU lub zimne luty na płycie głównej. Jeśli pada chipset to łatwo nie będzie. Dlatego wykonaj test ram(mem test) sprawdź czy sprzęt się nie przegrzewa, bateria musi być sprawna jeśli nie jest odłącz ją. Musisz wykluczyć system jako przyczynę usterki więc najlepiej będzie zainstalować świeży system lub wstawić inny sprawny dysk i postawić na nim świeży system. Aktualizacja bios wskazana. Edytowane 26 Lipca 2020 przez gepardmak Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 14076 Napisano 26 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2020 Zobacz sobie te metody naprawy https://support.microsoft.com/pl-pl/help/2877237/fix-stop-error-0x133-or-0x9e-occurs-when-whea-record-is-not-acknowledg http://windowsbulletin.com/pl/fixing-bsod-with-stop-error-code-0x00000133/ Cytuj Link to post Share on other sites
thomyroke 4 Napisano 26 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2020 Błędy są całkowicie losowe co może sugerować problem z ram, przegrzewanie CPU lub zimne luty na płycie głównej. Jeśli pada chipset to łatwo nie będzie. Dlatego wykonaj test ram(mem test) sprawdź czy sprzęt się nie przegrzewa, bateria musi być sprawna jeśli nie jest odłącz ją. Musisz wykluczyć system jako przyczynę usterki więc najlepiej będzie zainstalować świeży system lub wstawić inny sprawny dysk i postawić na nim świeży system. Aktualizacja bios wskazana. Właśnie, zapomniałem wspomnieć, rok temu była dodana kość RAM, co prawda inna jednak działało do tego czasu, nawet i w dualu, w MemTest nie wykazało żadnych błędów lecz będę powtarzał na osobnych kościach. Cytuj Link to post Share on other sites
thomyroke 4 Napisano 4 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2020 Do tej pory, brak blue screenów, nie wiem co było przyczyną ale tak czy siak, wymienię tą dołożoną pamięć RAM na taką samą jaka jest fabryczna. Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 14076 Napisano 4 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2020 Ok, wymień tą kość i daj znać czy jest ok. Cytuj Link to post Share on other sites
thomyroke 4 Napisano 5 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2020 A propo pamięci, jedna (czyli ta co była od początku) to DDR3L a ta druga to zwykła DDR3, i czy przez to może szybciej przegrzewać się laptop? Bo z tego co się orientuje, to ta niższa dostosowuje się do wyższej w przypadku napięć (?) Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 14076 Napisano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2020 DDR3L to są pamięci niskonapięciowe i właśnie takie musisz kupić do swojego lapka. Jak masz jedną taką i drugą zwykłą może to destabilizować pracę lapka. Cytuj Link to post Share on other sites
thomyroke 4 Napisano 5 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2020 Okej, zamówiona taka sama jak oryginalna, wymienię też pastę i zobaczymy zarówno z BSOD'ami czy bedą się pojawiały i czy temperatury nie będą zbyt wysokie Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 14076 Napisano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2020 To powinno pomóc bo twój procesor obsługuje RAMy w wersji niskonapięciowej Rodzaje pamięci DDR3L 1333/1600 https://ark.intel.com/content/www/pl/pl/ark/products/76346/intel-core-i3-4100m-processor-3m-cache-2-50-ghz.html Cytuj Link to post Share on other sites
thomyroke 4 Napisano 7 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2020 Ok, kość dotarła, zamontowałem i na razie wszystko w porządku, jednak temperatury się nie zmieniły, wyczyściłem nawet chłodzenie od środka które było zaklejone taśmą (lub czymś podobnym) trochę temperatury zeszły jednak dla mnie to wciąż wysokie, GPU: 88C, CPU: 91C Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 14076 Napisano 7 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2020 W takim razie będziesz musiał wymienić pastę termoprzewodzącą na procku i termopady [muszą mieć tą samą grubość co twoje!] Cytuj Link to post Share on other sites
thomyroke 4 Napisano 7 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2020 To zostało zrobione bo skoro wymieniałem RAM no to czemu by nie wymienić też i pasty termoprzewodzącej Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 14076 Napisano 7 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2020 A na jaką? Cytuj Link to post Share on other sites
thomyroke 4 Napisano 7 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2020 Gembird Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 14076 Napisano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2020 Weź jeszcze raz zmień pastę termoprzewodzącą, może źle ją w nałożyłeś. PS. Najlepsza jest thermal grizzly Cytuj Link to post Share on other sites
thomyroke 4 Napisano 8 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2020 Ja wiem że ta pasta nie należy do najlepszych ale powinna spełniać swoje wymogi, co do tej kości którą miałem, włożyłem do starszego laptopa która ma DDR3 zwykłe, wczoraj ładnie chodziło, dzisiaj blue screen 0x0000000A Więc ewidentnie kość walnięta. Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 14076 Napisano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2020 Ta kość mogła się uszkodzić gdyż pracowała dostając za małe napięcie. Kup też inną pastę termoprzewodzącą bo jak widać twoja nie daje rady. Cytuj Link to post Share on other sites
thomyroke 4 Napisano 8 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2020 Ta kość mogła się uszkodzić gdyż pracowała dostając za małe napięcie. Kup też inną pastę termoprzewodzącą bo jak widać twoja nie daje rady. Ta kość była w jeszcze innym laptopie i były zniekształcenia grafiki wraz z zacięciem się systemu, więc z nią były już wcześniej problemy, jednak w innym (czyli w tym) było wszystko dobrze więc zostawiłem. Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 14076 Napisano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2020 Tak czy siak, ta kość nie pasuje do tego laptopa bo on współpracuje z niskonapięciowym RAMem. Cytuj Link to post Share on other sites
thomyroke 4 Napisano 8 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2020 Dlatego jest już wsadzona druga niskonapięciowa Ale myślę że może być to problem z wentylatorem, dlaczego? A no bo ten przy 90C mniej wydmuchuje niż drugi laptop który przy testach ma 68C (też Lenovo) Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 14076 Napisano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2020 Rozkręć go jeszcze raz i sprawdź czy wentylator jest dobrze zamontowany, wszystko dobrze podłączone, czy kawałek kurzu nie dostał się tam nigdzie. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.