Skocz do zawartości

Recommended Posts

No siema

 

Fractal Design Meshify C Blackout z oknem

R5 3600(narazie stock, chyba podkręcę na stałe 4,2GHz)

2x16GB Crucial Ballsitix Sport LT @3600MHz

Palit RTX 2070S JetStream

MSI Tomahawk MAX

 

Mam zamiar wymienić wentyle+BYĆ MOŻE chłodzenie CPU-troszkę mało to wszystko wydajne i ciut głośno przy graniu/pracy

 

Aktualnie:

-na froncie 2x140mm Bitfenix Spectre PRO PWM(dosyć głośne, ale wydajność dobra wg specyfikacji)

-top 2x120mm Pure Wings 2(ciche)

-back 1x120mm Pure Wings 2(już rzęzi łożysko na niskich obrotach)

-CPU SPC Fortis v3(słabo chłodzi coś, chociaż nie mam porównania do boxowego, temperatura skacze 35-45 idle/65-70 obciążenie, a i przy wymianie pasty/montażu widziałem, że coś nie do końca chyba pokrywa CPU, ogólnie dwukrotnie montowałem, bo za pierwszym razem pastę całą mi wycisnęło spod CPU)

 

Aktualnie temperatury kształtują się mniej więcej tak(IDLE/OBCIĄŻENIE)

CPU 35-45/65-70

Buda 30/43

MOS 35/47

PCH 35/45

GPU 30/55

 

Z wymagań:

-cicho ale i wydajnie

-najlepiej kolor biały(mogą być same łopatki, z czasem będę montował HALOsy), aktualnie mam wymieniony top w Fortis na biały, cała stylistyka środka jest Black & White

-PWM

 

 

 

Mam kilka pomysłów:

1)Bitfenixy na top(są dosyć głośne, ale wydajność jest ok wg specyfikacji), front Shadow Wings 2 2x140, back 120mm Shadow Wings 2 lub Bitfenix Spectre PRO biały LED(nie ma dostępnych 120mm bez LED) i zostawić Fortis/wymienić na inne chłodzenie powietrzem

 

2)Kupić SPC Navis RGB na front+Bitfenixy/SW2 top+SW2 back-nie wiem, czy Navis wejdzie na front, jest mało miejsca od grafy do wentyla aktualnie

 

3)Kupić SPC Navis RGB na top+SW2 front/back

 

4)Wymienić wszystkie wentyle na SW2(front/top/back) i zostawić Fortis/kupić coś innego

 

Bitfenixy jeśli miały by zostać to idą na górę, bo ich wygląd od pleców jest be

 

 

No i zagwozdka, co lepiej wyjdzie cenowo/wydajnościowo/decybelowo.

 

 

Jakieś podpowiedzi, sugestie, propozycje?

Może zupełnie coś innego?

Dziękuję za pomoc

Pozdrawiam

Paweł

 

 

Q0ENLCN.jpg

Edytowane przez miedzianek
Link to post
Share on other sites

 

 

ogólnie dwukrotnie montowałem, bo za pierwszym razem pastę całą mi wycisnęło spod CPU

Co? Wycisnęło tyle ile było potrzebne, bo był jej nadmiar. Nie zamontowałeś przypadkiem tego chłodzenia za lekko? Aż wierzyć mi się nie chce, że na 1600X i Ferze 3 mam 5-10 stopni mniej.

Link to post
Share on other sites

Co? Wycisnęło tyle ile było potrzebne, bo był jej nadmiar. Nie zamontowałeś przypadkiem tego chłodzenia za lekko? Aż wierzyć mi się nie chce, że na 1600X i Ferze 3 mam 5-10 stopni mniej.

Nakładałem cienką warstwę zgodnie ze sztuką, po zdjęciu chłodzenia okazało się, że praktycznie nic nie ma(widziałem jak przy dokręcaniu na stole pasta się wyciska

 

No właśnie chyba nie, ogólnie montaż tego jest dziwny i niedokładny(szczególnie instrukcja, która jest błędna). Dokręcanie na oko śrubek po bokach jest conajmniej złym rozwiązaniem. Nie ma ogranicznika, w sensie, jak zakręcisz na maksa to wyrwie ci płytę

 

Tu pewnie będzie kwestia ustawień w BIOS, bo i skacze mi ciągle 3.2-4.2 GHz

Co? Wycisnęło tyle ile było potrzebne, bo był jej nadmiar. Nie zamontowałeś przypadkiem tego chłodzenia za lekko? Aż wierzyć mi się nie chce, że na 1600X i Ferze 3 mam 5-10 stopni mniej.

 

Tak btw, tu też nie do końca dokręcają śrubę. Ale ile nie do końca, jak to poznać?

 

swoją drogą 1600X jest słabszy od mojego, inne TDP, to i Fera starczy i mniej tylko o te 5-10st, więc chyba w sumie całkiem spoko

Edytowane przez miedzianek
Link to post
Share on other sites
swoją drogą 1600X jest słabszy od mojego, inne TDP, to i Fera starczy i mniej tylko o te 5-10st, więc chyba w sumie całkiem spoko

3600 wydziela 65W ciepła, 1600X - 95W. Chłodzenie jednak bardziej dostaje w kość z 1600X.

 

 

Tak btw, tu też nie do końca dokręcają śrubę. Ale ile nie do końca, jak to poznać?

kurde mam to samo mocowanie u siebie w Ferze i pod koniec jest wyczuwalny taki dość mocny opór, że wiesz już że jak dokręcisz dalej to na 99% coś poleci. Obejrzałem ten filmik i tam, moim zdaniem, jest ten radiator wybitnie niedokręcony.

Edytowane przez krzesuo
Link to post
Share on other sites

kurde mam to samo mocowanie u siebie w Ferze i pod koniec jest wyczuwalny taki dość mocny opór, że wiesz już że jak dokręcisz dalej to na 99% coś poleci. Obejrzałem ten filmik i tam, moim zdaniem, jest ten radiator wybitnie niedokręcony.

No widzisz, a u mnie dokrecenie obrot wiecej niz na filmie spowodowalo wycisniecie calej pasty, zostala sladowa ilosc, az sie cpu odbilo na stopce w jednym miejscu...

 

 

No ale to szczegol, temat bardziej pod wiatraki

Link to post
Share on other sites

@up no i tak ma być, co to za pasty używasz ?

AC MX-2

 

Śladowa ilość to chyba nie taka, że wygląda, jakby tylko lekko zakurzona była. Wszystkie napisy widać, praktycznie jak by tam jej nie było. A zgodnie ze sztuką powinna być i ciepło przewodzić.

 

No i kant CPU nie powinien na stopce się odbijać, nieprawdaż? W sensie, zrobił jakby 'wgniotkę' w podstawie radiatora

Edytowane przez miedzianek
Link to post
Share on other sites

 

 

A zgodnie ze sztuka powinna byc i cieplo przewodzic.

Zgodnie ze sztuką ma wypełnić mikronierówności i luki na drodze stopa chłodzenia-IHS. Temu pisałem wcześniej, że wypłynął nadmiar a zostało tyle ile było potrzebne. 

Link to post
Share on other sites

Zgodnie ze sztuką ma wypełnić mikronierówności i luki na drodze stopa chłodzenia-IHS. Temu pisałem wcześniej, że wypłynął nadmiar a zostało tyle ile było potrzebne. 

Zgodnie ze sztuką-gdyby nie było nierówności i luk-można by pasty nie zakładać? Nie, ona ma za zadanie odebrać ciepło z CPU i przekazać je do stopy radiatora, więc musi jej ciut być(wiadomo, nie za dużo).

 

Z tym, że tam jej w ogóle praktycznie nie było, mówię, wyglądało jak by to było lekko zakurzone. No i róg CPU zrobił wgniotkę na stopie...

Link to post
Share on other sites

Wentylatory - Arctic P12/14 wersja z podwójnym łożyskiem, chyba jako co są oznaczone.

 

Chłodzenie masz wystarczające, jeśli koniecznie chcesz wymienić to jest podpięty temat

 

Jeśli AiO to Arctic Freezer 240/280/360, wiadomo im większy tym wydajniejszych. Są też relatywnie tanie co sprawia, że właściwie nie opłaca się kupować innego AiO. No chyba, że koniecznie RGB itp., to już nie pomogę.

Link to post
Share on other sites
Zgodnie ze sztuką-gdyby nie było nierówności i luk-można by pasty nie zakładać?

 

No i coś w tym jest tylko, że takiej sytuacji nigdy nie ma. Nawet ihs po lappingu nigdy nie będzie idealnie przylegał do stopy, a do tego jeszcze dochodzi praca materiału przy zmianie temperatur itp.

 

I jest dokładnie tak jak pisze@@krzesuo,

 

 

Zgodnie ze sztuką ma wypełnić mikronierówności i luki na drodze stopa chłodzenia-IHS.

I jak sama nazwa wskazuje jest termoprzewodząca.

 

Oficjalna strona intela, akapit "Why Do You Need Thermal Paste?"

https://www.intel.com/content/www/us/en/gaming/resources/how-to-apply-thermal-paste.html

 

Dlatego ma pokryć tylko te nierówności i tyle...większa jej ilość nie pomoże a wręcz odwrotnie.

 

Większość osób ma błędne przekonanie, że pasta to swojego spoiwo lub lubrykant który musi być nałożony w sowitej ilości tak aby utworzył permanentną warstwę, a tak nie jest.

Sądzę że po części wynika to z faktu, iż na stockowych colerach preaplikowana jest pasta w formie "listka" - tyle tylko że tam się po prostu inaczej tego nie da zrobić.

Edytowane przez pendzel_3
Link to post
Share on other sites

Ten na topie bliżej przodu w zasadzie wyciąga zimne powietrze z tych dwóch frontowy wentyli. Możesz spróbować go dać jako wdmuchujący, dużej różnicy nie będzie w granicach błędu 1-2 stopnie albo w ogóle.

Link to post
Share on other sites

Dobra miałem trochę czasu leżąc w szpitalu to pogooglowałem, pooglądałem jutuba i doinformowałem się.

 

Ustawiłem od nowe krzywe wentyli, ramp up/down na max i dałem na nowo MX2 pod proca.

 

Zaktualizowałem stery od AMD, jeszcze BIOS mobo do zaktualizowania

 

Aktualnie więcej mi wwiewa niż wywiewa, co spowodowało obniżenie temperatur-no i kurz będzie mniej osiadał, bo na przodzie mam siatkę, a wąska kratka z tyłu obok kart rozszerzeń wywiewa mi ze środka a nie zbiera jak do tej pory

 

Obroty już nie skaczą razem ze skaczącą temperaturą CPU.

 

Jest max 60st przy AIDA64 stress test(wszystkie core idą na 4,2GHz), w grach max co osiągnąłem to 55 przy FHD/ULTRA, przy normalnej pracy cisza, a przy obciążeniu proca w grach wentyle idą do góry, tak czy siak muszę wymienić rzężący na niskich obrotach tył, więc dokupię 2 wentyle 140 na top, górny jeden pójdzie na tył a drugi w zapas. Reszta temperatur około 5-10st w dół

 

Dzięki za zmotywowanie mnie do ogarnięcia pasty/coolera CPU. Chyba był za słabo dokręcony-nie wiem, może zapomniałem na maksa dokręcić wtedy, późno to robiłem. Teraz na maksa śruby się wkręciły i jest git, pasty też odpowiednia ilość bo widzę minimalnie z każdej strony uciekło-ale to tak dosłownie tyci-czyli jest odpowiednia ilość(dałem ziarnko grochu na środek zamiast samemu smarować na płasko po całym IHS i rozprowadził się odpowiednio dzięki dociskowi coolera)

Edytowane przez miedzianek
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...