KMyL13 5 Napisano 10 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2020 (edytowane) Witam. Niedawno wróciłem do domu i odkryłem pewien problem: przy wielu aplikacjach (typu Microsoft Edge, Steam, GOG Galaxy itp.) pojawia się praktycznie bliźniaczy komunikat http://imgur.com/a/cX50WlZ Nie wiem co się stało, albo raczej co zrobiłem, ale nie wiem co, zacząłem panikować, przykładowo odinstalowałem Steam, zainstalowałem na nowo i działa, ale już taki Origin ani nie chce się uruchomić, ani nie chce się nawet odinstalować - bliźniacze błędy jak w powyższym linku... Z Microsoft Edge trochę inna historia: bliżniaczy błąd, więc odinstalowałem, odpaliłem starą wersję, działała, więc na nowo zainstalowałem najnowszego Edge'a i znowu ten sam błąd... Chciałem spróbować (pierwszy raz w życiu) opcji przywracania systemu, bo byłem ciekaw czy to coś da, ale ze trzy razy próba była niepowodzeniem, bo "jakiś tam błąd xxxxxxxxxx - wyłącz antywirusa." To powyłączałem w Bitdefenderze Total security wszystko co się dało, a i tak było to samo info... Ale już nie miałem ochoty i jego odinstalowywać... W sumie to nawet nie wiem czy by to coś dało, bo najstarszy punkt przywracania mam z wczorajszego wieczora z aktualizacji Libre Office... O co mogło pójść? Bawię się i testuję ostatnio soft ma moim kompie: sprawdzam antywirusy, sprawdzam jakieś "game boostery" i inne "oczyszczacze systemu". Nie wiem co mogło pójść nie tak, ale mogłem np. zaznaczyć za dużo opcji w takim programie jak "Privacy Eraser Free", albo coś poszło nie tak z Glary soft Utilities, czy może z AVG Tune Up... Po prostu dziś to odkryłem, bo mi się programy zaczęły nie włączać... Ktoś może spotykał się już z czymś takim? Ktoś wie w czym problem? Jak ktoś chce więcej szczegółów, to chętnie opiszę - może to błahostka strasząca laika jak ja, a może naskrobałem i w grę wchodzi tylko jakiś "głębszy reset"? Edytowane 10 Czerwca 2020 przez KMyL13 Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3908 Napisano 10 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2020 Prawdopodobnie, poprzez instalowanie i próby tych softów, rejestr się posypał. Jest wiele marnych programów, które takie rzeczy potrafią. Ja ci radze postawić od nowa system i w miarę możliwości "oszczędzać" go ,lub nauczyć się manualnie czyścić rejestr i oczywiście dyski. Polecenie "odinstaluj" robi to, ale nie czyści komputera dokładnie... 1 Cytuj Link to post Share on other sites
chrisplbw 407 Napisano 10 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2020 (edytowane) To powyłączałem w Bitdefenderze Total security wszystko co się dało, a i tak było to samo info... Ale już nie miałem ochoty i jego odinstalowywać. Trzeba zamknąć cały proces Bit'a (nie poszególne funkcje), ew. wykonać "czysty rozruch" Windows (instrukcja w necie) - bez zbędnych pierdół Bawię się i testuję ostatnio soft ma moim kompie: sprawdzam antywirusy, sprawdzam jakieś "game boostery" i inne "oczyszczacze systemu". Nie wiem co mogło pójść nie tak, ale mogłem np. zaznaczyć za dużo opcji w takim programie jak "Privacy Eraser Free", albo coś poszło nie tak z Glary soft Utilities, czy może z AVG Tune Up... Po prostu dziś to odkryłem, bo mi się programy zaczęły nie włączać. Takie zabawy tak się właśnie kończą lub jeszcze gorzej. Pewnie jeszcze używałeś wszystkiego "na raz" lub jedno po drugim. Przeglądarka Egde (chromium) lub próba zainstalowania przez Win nowej wersji się posypała (instalowała się sama) - zapewne przez nadmierne czyszczenie/przyśpieszanie. 1. Odinstaluj te wszystkie boostery, tune up'y i czyszczące 2. Uruchom ponownie kompa - czysty rozruch, potem Wiersz Poleceń (jako administrator) i wpisz: DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth [enter] sfc /scannow [enter] TYLKO najpierw sprawdź czy nie "wiszą" jakieś aktualizacje w WinUpdate, Edytowane 10 Czerwca 2020 przez chrisplbw 2 Cytuj Link to post Share on other sites
KMyL13 5 Napisano 11 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2020 (edytowane) @@jarrino, Ja ci radze postawić od nowa system i w miarę możliwości "oszczędzać" go ,lub nauczyć się manualnie czyścić rejestr i oczywiście dyski. Polecenie "odinstaluj" robi to, ale nie czyści komputera dokładnie... Prawdopodobnie opcja postawienia systemu od nowa będzie najlepsza - choć nie wiem co mogą wskórać różne opcje w najnowszym windowsie spod znaku "recovery" i czy przywrócenie systemu do tamtego ostatniego stanu dałoby efekt wystarczający.I tutaj pytanie - czy jest w windowsie 10 jakaś opcja, która pozwala zrobić to łatwo?Np. wygooglałem taką opcję: start -> ustawienia-> Aktualizacja i zabezpieczenia -> odzyskiwanie -> resetuj ustawienia komputera do stanu początkowego.Czy jest to godna polecenia opcja?@chrisplbw @@chrisplbw, Takie zabawy tak się właśnie kończą lub jeszcze gorzej. Pewnie jeszcze używałeś wszystkiego "na raz" lub jedno po drugim. Tak mogło być - odpalił człowiek Glary utilities, później tego privacy ereasera (przy czym pamiętam, że tam coś zaznaczałem dla "większej liczby opcji" - ale sprawdzić tego nie mogę, bo w amoku już go odinstalowałem, ponieważ nigdzie nie widziałem opcji przywrócenia kopii zapasowej Przeglądarka Egde (chromium) lub próba zainstalowania przez Win nowej wersji się posypała (instalowała się sama) - zapewne przez nadmierne czyszczenie/przyśpieszanie. rejestru) Akurat jakiś tydzień temu sam ją ręcznie zaktualizowałem do wersji chrome, ponieważ do tego czasu windows update nie widział takiej aktualizacji.Do tego czasu miałem starą Edge v 44 bodajże, a po pobraniu ręcznym aktualizacji wszystko się zupgradeowało i działało - na dodatek lepiej i szybciej, przez co byłem rad. Trzeba zamknąć cały proces Bit'a (nie poszególne funkcje), ew. wykonać "czysty rozruch" Windows (instrukcja w necie) - bez zbędnych pierdół Problem w tym, że nie mogłem nigdzie znaleźć takiej prostej opcji jak po prostu wyłączenie go xD Wyłączałem opcje, moduły, ochronę w czasie rzeczywisty itd., ale nigdzie nie widziałem opcji żeby go po prostu wyłączyć.Nawet nie mam go w zakładce "uruchamianie", żeby go ręcznie tam wyłączyć, a próba ręcznego zamykania procesu kończy się odmową dostępu. 2. Uruchom ponownie kompa - czysty rozruch, potem Wiersz Poleceń (jako administrator) i wpisz: DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth [enter] sfc /scannow [enter] A czy jest to opcja, która pousuwa moje pliki z dysku?Także teraz trochę podsumowując: @@chrisplbw, @@jarrino, 1) Czy próba przywrócenia systemu (start ->narzędzia administracyjne systemu -> system configuration ---> tam w zakładce "rozruch" zaznaczam "bezpieczny rozruch", po czym odpalam przywracanie systemu? Czy najpierw uruchamiam ponownie, a potem na bezpiecznym rozruchu przywracam system? 2) Czy ta opcja może więcej zepsuć niż naprawić biorąc pod uwagę, że już parę rzeczy odinstalowałem, zainstalowałem na nowo itd.? Bo komputer ogólnie działa, nawet bardzo żwawo, tyle tylko, że kilka aplikacji padło - Vivaldi, LoL, Battlenet, Calibre, Epic Games Launcher, czy Uplay i inne działają normalnie. Edytowane 11 Czerwca 2020 przez KMyL13 Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2020 (edytowane) Czyszczenie komputera trzeba robić z głową wiele programów np. CCleaner po rozszerzeniu baz potrafi wyczyścić dane klientów Steam, Origin itp. co zwykle kończy się instalacją gier od nowa. To samo spotkało Ciebie. Któryś z programów(tweakerów) wyczyścił za dużo np. usunął istotne dla systemu dane, których usuwać nie powinieneś. Najlepszą opcją będzie instalacja system od nowa. Usuwanie wszystkich pojedynczych problemów z aplikacjami zajmie zbyt dużo czas a i tak nie masz pewności czy wszystko będzie działać poprawnie. Edytowane 11 Czerwca 2020 przez gepardmak Cytuj Link to post Share on other sites
Rozwiązanie KMyL13 5 Napisano 11 Czerwca 2020 Autor Rozwiązanie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2020 Hej - chcilem poinformować że odinstalowałem Bitdefendera, zabierałem się do "odzyskiwania danych" i... I jakoś wszystko zaczęło działać ó_óNie wiem co się stało, ale Edge działa, Origin działa, Windscribe działa... Wszystko działa....Nie wiem co było powodem, co jest powodem i tego, ale... Ale wszystko śmiga jak na dopingu xDPowiedzmy tak, że jeżeli problem się powtórzy/wróci, to będę prosił o informacje w sprawie ewentualnego formatu, ale... Ale wszystko "bangla" już pare godzin, kilka restartów robiłem i nic się nie popsuło.Także jeśli ktoś wie jak sprawdzić czy dany program (zainstalowany w systemie) jest w 32, czy w 64 bitach, niech da mi o tym info, a później jak nic nie będzie problematycznego, to chyba będzie można zamknąć wątek...Nie wiem co się stało i co się "odstało", ale... Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2020 Może tzw. utwardzanie systemu w programie antywirusowym powodowało problemy z działaniem systemu, albo sam antywirus zablokował jakiś istotny proces systemowy który wypływał na działanie aplikacji. Ważne że problem udało się ogarnąć. Mnie też zdarzyła się podobna sytuacja z Defenderem, pomogło zainstalowanie innego programu antywirusowego. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.