Hexiaa 2 Napisano 10 Maja 2020 Udostępnij Napisano 10 Maja 2020 Cześć, od kilku miesięcy borykam się z problemem z blue screenami. Przynajmniej raz dziennie wywala mi takowego - najczęściej przy uruchamianiu komputera, rzadziej podczas pracy. Najczęściej jest to bluescreen MEMORY MANAGEMENT lub KERNEL SECURITY CHECK FAILURE, ale pojawiają się też inne jak jak CRITICAL PROCESS DIED lub PAGE FAULT IN NONPAGED AREA. Kroki jakie wykonałem do tej pory: - reinstalacja systemu - defragmentacja i sprawdzenie dysku chkdsk - aktualizacja wszystkich sterowników - OCCT CPU 1h (niepodkrecony procesor, max temp. 45 stopni, 0 błędów) - memtest obu kości jednocześnie oraz każdej z osobna - 0 błędów. Kości niepodkrecone standardowy XMP Sprzęt to: CPU: i5 8400 MOBO: Asrock Z370 PRo4 Grafika: MSI 1060 6GB Dyski: Samsung Evo i Silicon Power SSD RAM: Zasilacz: BeQuiet 500W RAM: G.Skill Aegis 2x 8GB Wszystkie części są jeszcze na gwarancji. Bardzo proszę o pomoc w lokalizacji problemu. Co to może być? Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3659 Napisano 10 Maja 2020 Udostępnij Napisano 10 Maja 2020 Bluescreeny sugerują problem z ramem. Proponuję pojedynczo przetestować moduły memtestem86 min. po 2 przebiegi. Sprawdź też czy ramy są na liście wspieranych przez płytę, możliwy jakiś konflikt sprzętowy. Chyb że tak już zrobiłeś to nie wiem ale czasem błędy występują w kolejnym przebiegu a nie pierwszym, z tego co widziałem po forach to sporo DDR4 jest wadliwych. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Hexiaa 2 Napisano 10 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2020 Bluescreeny sugerują problem z ramem. Proponuję pojedynczo przetestować moduły memtestem86 min. po 2 przebiegi. Sprawdź też czy ramy są na liście wspieranych przez płytę, możliwy jakiś konflikt sprzętowy. Chyb że tak już zrobiłeś to nie wiem ale czasem błędy występują w kolejnym przebiegu a nie pierwszym, z tego co widziałem po forach to sporo DDR4 jest wadliwych. Testowałem pojedynczo po 3h oraz dwa razem lrawie 9h... Wszystko dobrze. A ramy są kompatybilne z płytą Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3659 Napisano 10 Maja 2020 Udostępnij Napisano 10 Maja 2020 OK więc można założyć że są sprawne. Następnie sprawdziłbym SMART dysku systemowego + komenda sfc/scannow w wierszu poleceń na prawach administratora. Aktualizacja sterowników i skanowanie antywirusem też nie zaszkodzi 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Hexiaa 2 Napisano 10 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2020 (edytowane) OK więc można założyć że są sprawne. Następnie sprawdziłbym SMART dysku systemowego + komenda sfc/scannow w wierszu poleceń na prawach administratora. Aktualizacja sterowników i skanowanie antywirusem też nie zaszkodzi Zdarzenia, SMART i scannow: https://tinypic.pl/gbihegef9nar https://tinypic.pl/xmioik9u6u7e https://tinypic.pl/z5is85d1kfdt https://tinypic.pl/rsu3yrhv8j2g https://tinypic.pl/ehhsq2bctkfp Pliki minidump: https://megawrzuta.pl/download/fa4514d0edeed4ac22030172935e8daa.html coś dużo tych błędów. Edytowane 10 Maja 2020 przez Hexiaa Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3659 Napisano 10 Maja 2020 Udostępnij Napisano 10 Maja 2020 (edytowane) sfc (system file check) znalazł jakieś błędy w systemie jednak nie mógł ich naprawić. Odpal komendę: DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth Upewnij się też że system jest wolny od wirusów. E: minidumpa już nie mam siły dzisiaj analizować ale może ktoś inny pomoże, jak nie to poczekaj do jutra E2: SMART to nie benchmark, możesz sprawdzić np w crystaldiskinfo Edytowane 10 Maja 2020 przez zbiku90 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Hexiaa 2 Napisano 10 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2020 sfc (system file check) znalazł jakieś błędy w systemie jednak nie mógł ich naprawić. Odpal komendę: DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth Upewnij się też że system jest wolny od wirusów. E: minidumpa już nie mam siły dzisiaj analizować ale może ktoś inny pomoże, jak nie to poczekaj do jutra Puściłem to. System powinien być wolny od szkodliwego oprogramowania, bo jest świeżo zainstalowany.. Cytuj Link to post Share on other sites
chrisplbw 407 Napisano 11 Maja 2020 Udostępnij Napisano 11 Maja 2020 (edytowane) Uruchom kompa tylko z Wierszem Poleceń i dostępem do sieci i wtedy odpal sfc i dism (nie z Windowsa i Trybu Awaryjnego). Jeśli problemy występują na świeżo postawionym systemie to. 1) najpierw go zaktualizuj 2) sterowniki pewnie ze strony mobo, spróbuj: https://downloadcenter.intel.com/download/28425/Intel-Driver-Support-Assistant 3) rozważ ew. aktualizację BIOS, ponieważ było dużo poprawek związanych z Intel Management Engine (sprawdź jaką masz obecnie). Edytowane 11 Maja 2020 przez chrisplbw 1 Cytuj Link to post Share on other sites
40rozbojnik 653 Napisano 11 Maja 2020 Udostępnij Napisano 11 Maja 2020 A ja dodam od siebie, że podobne błędy, sugerujące RAM męczyły mnie mniej więcej pół roku aż do manifestacji winowajcy, czyli wykończenia się grafiki. Po wymianie gwarancyjnej bluecreeny ustały jak ręką odjął. Także warto taką ewentualność wziąć pod uwagę i przyjrzeć się również karcie. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.