pablo.k 0 Napisano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2020 Witam, Proszę o pomoc. Od kilku dni próbuje uruchomić nowego kompa. AMD Ryzen 9 3950X Noctua NH-D15 chromax.black Asus ROG CROSSHAIR VIII HERO(WI-FI) G.Skill DDR4 Trident-Z 4x8GB 3600MHz - FG4-3600C16Q-32GTZKK SSD Samsung 970 Pro 1TB M.2 Win 10 Pro PL ściągnięty ze strony Microsoft Po instalacji systemu i wszystkich najnowszych sterowników podłączam komputer do internetu i po aktualizacjach i ponownym uruchomieniu jest BSOD. Komp uruchamia się ale zaraz po oknie z Bios pojawia się BSOD i tak w kółko. System próbuje się naprawić, ale w sumie przywraca do ustawień początkowych (czysty Windows). Czasami nawet w trakcie aktualizacji potrafi się wszystko zresetować i po ponownym uruchomieniu jak powyżej czyli BSOD. Testowałem pamięci MemTest86 i po prawie siedmiu godzinach wyświetliło zero błędów czyli ok. Na czystym Windowsie z zainstalowanymi sterownikami do płyty głównej przed podłączeniem do internetu i aktualizacjami testowałem procesor OCCT przez ponad godzinę, maksymalna temperatura jaką osiągnął była 78 stopni i nie było żadnych błędów. Crystal Disk Info nie pokazuje błędów na dysku, jest nowy. Proszę o pomoc, nie wiem gdzie szukać przyczyny problemu.Instalowałem nawet Win 8.1 i również po aktualizacjach był BSOD podobnie jak w Win 10 pro.Może ktoś miał podobny przypadek i zna rozwiązanie problemu. Pozdrawiam, Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2020 Jesteś w stanie odczytac ten błąd w podglądzie zdarzeń, w błędach krytycznych? Sprawdź bios jaki masz i jakie są na stronie producenta płyty. Może trzeba uaktualnić? Próbowałeś sprawdzić jak się będzie zachowywał jak wstrzymasz aktualizacje systemu? Cytuj Link to post Share on other sites
pablo.k 0 Napisano 24 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2020 (edytowane) Jesteś w stanie odczytac ten błąd w podglądzie zdarzeń, w błędach krytycznych? Sprawdź bios jaki masz i jakie są na stronie producenta płyty. Może trzeba uaktualnić? Próbowałeś sprawdzić jak się będzie zachowywał jak wstrzymasz aktualizacje systemu? Bios jest zainstalowany najnowszy, błędu nie jestem w stanie odczytać, bo system resetuje się do ustawień początkowych. Uruchamiałem bez aktualizacji i działał, ale to testowałem krótko, sprawdzę jak będzie działać przy dłuższym korzystaniu. Edytowane 24 Kwietnia 2020 przez pablo.k Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2020 Sprawdź jeszcze aktualizację biosu... Cytuj Link to post Share on other sites
pablo.k 0 Napisano 24 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2020 Sprawdź jeszcze aktualizację biosu... Bios zaktualizowałem na samym początku. Nie wiem co jest przyczyną problemu. Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 25 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2020 Najprawdopodobniej Windows doinstalowuje nieprawidłowy sterownik chipsetu lub NVMe albo jeszcze inny, który w twojej konfiguracji powoduje problemy. Opcję instalacji sterowników w Windows 10 można wyłączyć. Zainstaluj sterowniki ze strony producentów sprzętu i powinno wszystko działać. Cytuj Link to post Share on other sites
pablo.k 0 Napisano 25 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2020 Najprawdopodobniej Windows doinstalowuje nieprawidłowy sterownik chipsetu lub NVMe albo jeszcze inny, który w twojej konfiguracji powoduje problemy. Opcję instalacji sterowników w Windows 10 można wyłączyć. Zainstaluj sterowniki ze strony producentów sprzętu i powinno wszystko działać. Zapisałem błąd jaki się pojawił przy BSOD: CRITICAL_PROCES_DIED SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HADLED IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL VIDEO_TDR_TIMEOUT_DETECTED PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA SYETEM_SERVICE_EXCEPTION DPC_WATCHDOG_VIOLATION 0x0000000A, 0x0000003B, 0x000000EF, 0x00000133, 0x000000D1, 0x1000007E, 0xC000021A, 0x0000007B, 0xC000000F Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 25 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2020 Potrzebny jest kod błędu opis nie wiele daje. Cytuj Link to post Share on other sites
pablo.k 0 Napisano 25 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2020 Z minidump odczytałem: ==================================================Dump File : 042520-6390-01.dmpCrash Time : 25/04/2020 21:13:28Bug Check String : PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREABug Check Code : 0x00000050Parameter 1 : ffffa84d`6fde21f8Parameter 2 : 00000000`00000000Parameter 3 : fffff803`42ac5e6dParameter 4 : 00000000`00000002Caused By Driver : win32kbase.sysCaused By Address : win32kbase.sys+2321f8File Description :Product Name :Company :File Version :Processor : x64Crash Address : ntoskrnl.exe+1c14e0Stack Address 1 :Stack Address 2 :Stack Address 3 :Computer Name :Full Path : G:\bluescreenview\042520-6390-01.dmpProcessors Count : 32Major Version : 15Minor Version : 18362Dump File Size : 1.869.412Dump File Time : 25/04/2020 21:15:24==================================================Potrafi ktoś z tego wyciągnąć właściwe wnioski? Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 26 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2020 (edytowane) Cały wątek o Twoim problemie. Wypróbuj te rozwiązania może uda się ogarnąć temat. https://www.drivereasy.com/knowledge/win32kbase-sys-blue-screen-error-fixed/ Edytowane 26 Kwietnia 2020 przez gepardmak Cytuj Link to post Share on other sites
pablo.k 0 Napisano 26 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2020 Cały wątek o Twoim problemie. Wypróbuj te rozwiązania może uda się ogarnąć temat. https://www.drivereasy.com/knowledge/win32kbase-sys-blue-screen-error-fixed/ Problemem okazała się stara karta graficzna, której używałem do instalacji systemu. Sterownik do tej grafiki powodował konflikt w Win 10 pro. Po wymianie grafiki na nowszą problem znikł. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 26 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2020 Dosyć trudno ci było pomóc, bo jakoś nie widzę nic w twoich postach, jakiej używałeś grafiki, no ale zdarza się... Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 26 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2020 Nie ma łatwo, ważne że udało się rozwiązać problem. Cytuj Link to post Share on other sites
pablo.k 0 Napisano 27 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2020 Grafika, która powodowała problem to Gainward GTX 580, wydaje mi się, że jest uszkodzona. Panowie dziękuje za zainteresowanie tematem i podpowiedzi. Pozdrawiam, Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.