hajper777 2 Napisano 24 Marca 2020 Udostępnij Napisano 24 Marca 2020 (edytowane) Witam. Mój brat który nie zna się na sprzęcie Kupił w salonie Neonetu laptopa do aby pograć oczywiście wcisnęli mu gó**o za 3700zl HP pawilion 15-bc415nw. Gdzie dostał i5 gtx1050 i dysk talerzowy. W tej cenie na wet u nich można było kupić coś z GTX 1650 Pytanie jak prawnie wygląda zwrot w w salonie powiedzieli mam że nie ma możliwości zwrotu Laptop był brany na raty. Jak powiedziałem facetowi że mogę je wszystkie teraz opłacić aby móc go zwrócić to dalej twierdził że jest bez możliwości zwrotu Edytowane 24 Marca 2020 przez hajper777 Cytuj Link to post Share on other sites
qwerty 1 Napisano 24 Marca 2020 Udostępnij Napisano 24 Marca 2020 Raty nie mają nic do tego. Raty masz z bankiem, a nie ze sklepem. Zaszedł i kupił, czy zamawiał przez internet? Jak zaszedł i wziął z półki to nie może zwrócić. Cytuj Link to post Share on other sites
hajper777 2 Napisano 24 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2020 Był i kupił w salonie Raty nie mają nic do tego. Raty masz z bankiem, a nie ze sklepem. Zaszedł i kupił, czy zamawiał przez internet? Jak zaszedł i wziął z półki to nie może zwrócić.. Był osobiście i kupił w sklepie Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 24 Marca 2020 Udostępnij Napisano 24 Marca 2020 Jak qwerty już napisał , zakup stacjonarny uniemożliwia zwrot sprawnego towaru , chyba że regulamin sklepu mówi inaczej . Cytuj Link to post Share on other sites
Franz 91 Napisano 24 Marca 2020 Udostępnij Napisano 24 Marca 2020 (edytowane) Zastanowiłbym się, czy nie zaatakowć sklepu z pomocą powiatowego rzecznika ochrony praw konsumentów. Sprawdzić warto. Jak dla mnie jest to nieuczciwa praktyka sklepu, który pozbywa się przestarzałego technologicznie sprzętu z magazynu kosztem nieświadomego klienta i celowo go okłamuje co do jego możliwości. Okłamuje celowo skoro w ofercie ma laptopy w podobnej cenie z kartą GTX 1650 vs GTX 1050, HDD vs SSD w sytuacji gdy klient szuka laptopa do gier, a sprzedawca nie może udawać, że nie wie o różnicach w wydajności obu kart, czy nośników danych, czy procesorów, z założenia jest profesjonalistą w tych kwestiach, klient nie musi nim być. W przepisach karnych są nawet zapisy na takie sytuacje: oszustwo, czy doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzenia własnym mieniem (tu pieniędzmi na zakup laptopa). Edytowane 24 Marca 2020 przez Franz Cytuj Link to post Share on other sites
wodego 1371 Napisano 24 Marca 2020 Udostępnij Napisano 24 Marca 2020 W przepisach karnych są nawet zapisy na takie sytuacje: oszustwo, czy doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzenia własnym mieniem (tu pieniędzmi na zakup laptopa). Które to przepisy nie mają zastosowania do w/w sprawy. Inaczej każdy zwrot można by tak argumentować. Nawet informatyk mógłby powiedzieć "nie znam się, a wcisnęli mi słaby sprzęt". Cytuj Link to post Share on other sites
Franz 91 Napisano 24 Marca 2020 Udostępnij Napisano 24 Marca 2020 (edytowane) Które to przepisy nie mają zastosowania do w/w sprawy. Inaczej każdy zwrot można by tak argumentować. Nawet informatyk mógłby powiedzieć "nie znam się, a wcisnęli mi słaby sprzęt". Powtórzę spróbować warto - niekoniecznie z tych paragrafów, przytoczyłem je, bo sam nie raz byłem świadkiem jak sprzedawcy w marketach electro okłamywali klientów z uśmiechem na twarzy wciskając im np. laptopa z mocną i7 i grafiką MX230 twierdząc, że to świety laptop do gier dla dziecka - jak nazwiesz takie zachowanie sprzedawcy - pomyłka, niewiedza, sprawny marketing?, czy jednak tym czym jest: celowym wprowadzaniem w błąd, okłamywaniem... A co do takiej sytuacji to uważam, że każdy klient powinien mieć takie prawo w sytuacji, gdy został wprowadzony w błąd przez sprzedawcę. Tylko w takiej sytuacji sklepy zaczną uczciwie traktować klientów. To nie jest sytuacja, gdy kupiłem laptop i przychodzę do sklepu mówiąc, że jednak wolę coś innego, bo np. kolor i wygląd mi nie odpowiada. Edytowane 24 Marca 2020 przez Franz Cytuj Link to post Share on other sites
macfan-pl 156 Napisano 25 Marca 2020 Udostępnij Napisano 25 Marca 2020 Sprawa banalna: sprzedawca okłamał bo ma prowizję od każdego sprzedanego komputera. Rozwiązanie również banalne: zmienić tryb pracy sprzedawcy z prowizyjnego na stałowynagrodzeniowy i kłamstwa się skończą. Cytuj Link to post Share on other sites
wodego 1371 Napisano 26 Marca 2020 Udostępnij Napisano 26 Marca 2020 Ok. Jutro autor postu pójdzie do sklepu i zmieni tryb pracy sprzedawcy. Cytuj Link to post Share on other sites
yeti1992 38 Napisano 26 Marca 2020 Udostępnij Napisano 26 Marca 2020 Niech go sprzeda. Będzie trochę stratny, ale trudno. Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 26 Marca 2020 Udostępnij Napisano 26 Marca 2020 Do 14 dni można odstąpić od każdej umowy kredytowej, bez większych przeszkód wystarczy złożyć wniosek a o szczegóły zapytać w punkcie ratalnym. W przypadku zakupu w salonie towaru nie można zwrócić od tak sobie jeśli sprzęt jest sprawny, o tym czy taki zwrot Nam przysługuje decyduje sprzedawca i nie ma to związku z odstąpieniem od umowy kredytowej. Jeśli natomiast zostałeś wprowadzony w błąd przy zakupie i towar nie posiada cech o które Ci chodziło to jest to jeden z warunków na którego podstawie można się domagać zwrotu bądź wymiany towaru na inny, posiadający pożądane przez Nas cechy. Twój brat niestety dokonał świadomego wyboru, trudno tu mówić o wprowadzeniu w błąd, pochopny zakup czasem się zdarza, spróbujcie wymienić sprzęt na inny drożysz może sprzedawca się na to zgodzi, tyle że różnice w cenie będziecie musieli dopłacić gotówką. Cytuj Link to post Share on other sites
macfan-pl 156 Napisano 30 Marca 2020 Udostępnij Napisano 30 Marca 2020 Do 14 dni można odstąpić od każdej umowy Zgoda, ale pod jednym warunkiem: że takowa była zawarta na odległość. Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 30 Marca 2020 Udostępnij Napisano 30 Marca 2020 @macfan-pl Weź czytaj ze zrozumieniem świeży. Termin 14 dni wiąże się tutaj z odstąpieniem od umowy kredytowej nie od umowy kupna sprzedaży, to dwie różne spawy. Rezygnujesz z rat ale towaru nie możesz zwrócić od tak sobie, więc albo płacisz za niego gotówką albo jeśli sprzedawca się zgodzi wymieniasz na coś innego w tej samej lub wyższej cenie. Miejsce zakupu nie ma znaczenia w przypadku umowy kredytowej. Niektóre instytucje kredytowe wydłużają możliwość rozwiązania umowy aż do 30 dni. Przy zakupie w salonie nie przysługuje Nam 14-dniowy termin zwrotu towaru tak jak przy zakupach na odległość jeśli sprzęt jest sprawny. Jedyny wyjątek stanowi tzw. niezgodność towaru z umową inaczej towar nie posiada cech, o które pytał lub sprzedawca celowo zataił informację lub wprowadził klienta w błąd, to ostanie trudno udowodnić. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.