Skocz do zawartości

Goodram IRDM Pro 2x8gb 3600Mhz - niestabilność systemu / błędy


Recommended Posts

Witam,

zakupiłem jak w temacie pamięci ram. W biosie profil DOCP wykryty 3597Mhz
(17-19-19-39-58) v 1.35 . Problem polega na niestabilności systemu W10 64bit : bsod,
aida sypie błędami, benchmark w Tomb Raider restarty.
Próba wpisania ręcznie timingów również nie przynosi żadnych efektów .
Posiadam również ramy 2x8gb Ballistix 3000Mhz ( oc na 3400,3600Mhz i zero problemów)

 

https://prnt.sc/r0sola - aida64, thaiphoon
https://prnt.sc/r0t919

Platforma:

Ryzen 7 2700
B450 Asus TUF gaming pro (bios 2070)

Link to post
Share on other sites

Ramy niekoniecznie mogą być tutaj winne. Prawdopodobnie nie współgrają dobrze z procesorem. Moje G.Skille 3200 MHz na Intelu i7 6700k działały spokojnie z profilem XMP (3200 MHz CL16) jednak na Ryzen 2700 z XMP komputer nawet się nie podnosi. Obniżenie taktowania do 3000 MHz załatwia problem. 

Link to post
Share on other sites

image.png.f8960f989579cbea1b561639788ca0

Teraz pytanie, montujesz wszystkie modyłu 4? czy tylko 2 razy IRDM?

 

https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/mb/SocketAM4/TUF_B450M-PRO_GAMING/Memory-QVL_For_AMD_Ryzen_2000_Series_Processors.pdf

 

Według tej listy nawet Ramy 4000Mhz, działają np z max prędkością 3200Mhz przy 2 slotach zajętych na tej płycie. Tylko Hyper X osiąga od 3200 do 3533, reszta pamięci jest wspierana do 3200Mhz nawet jak producent deklaruje że mogą działać z wyższą prędkością. Obniż do 3200 i sprawdź czy działa.

Edytowane przez 1234567890
Link to post
Share on other sites

https://prnt.sc/r0wct3 - na 3200Mhz , test 3 min ok , drugi test /10 minut i też ok/ . Spróbuję na 3400.

 

Obsadzam tylko 2 banki.

 

na 3333Mhz test szedł 2 min ale już wywalało przeglądarke. Dodatkowo była informacje: aida64 , plik stronicowy ma zbyt mało pamięci.

 

A może by zwiększyć napięcie do 1.4 - 1.45. W opinii jednego użytkownika,który je zakupił :"Z ryzenem 1600 i płytą msi b350m mortar lecą na 3400 mhz cl14-18-19--28 cr1 i napieciu 1.45v" ...

Edytowane przez vivaldi2004
Link to post
Share on other sites

Wysłałem zapytanie do supportu i taką otrzymałem odpowiedź:

 

"Dzień dobry,

 

Dziękujemy za zainteresowanie produktami marki GOODRAM oraz za przesłane zapytanie.

 

Na podstawie przesłanych informacji można wnioskować, że prawdopodobnie pierwszy komplet pamięci jest uszkodzony, na co wskazuje także test.

W takiej sytuacji prosimy o zareklamowanie pamięci jako niesprawnych w miejscu zakupu.

 

Pozdrawiam

Dział Techniczny

support@goodram.com  "

 

Z ciekawości obsadzę pojedynczo  i przetestuję na 3600Mhz.

Faktycznie jedna kość jest uszkodzona. Od razu wywala error a druga kostka jest OK. Reklamuję więc te pamięci. Dziękuję za zainteresowanie i pomoc.

Edytowane przez vivaldi2004
Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...