Skocz do zawartości

Pomoc w OC GOODRAM 8GB 3000MHz IRDM X


Recommended Posts

Witam zakupiłem kostkę pamięci GOODRAM 8GB 3000MHz IRDM X (jedna kość) i zwracam się do was z zapytaniem "czy warto " kość ta posiada 3000 Mhz w biosie przy płycie MSI B450M PRO-VDH MAX ustawiła mi się automatycznie na 2666Mhz dla tego też zmieniłem to na 3200 Mhz bo tak sobie obiecałem zrobić po jej kupnie. Napięcie wówczas z 1,21 skoczyło mi na 1,36 ( myślę mimo, że się nie znam tylko czytałem jest to BEZPIECZNE napięcie ) co do opóżnień dalej mam doczynienia z CL16 z tymi samymi wartościami bynajmniej tak pokazuje bios 16-18-18.

Płyta moja docelowo obsługuję 3866 mhz . i tu moje pytanie czy warto wchodzić w 3400 Mhz czy będzię jakaś poprawa wydajności w temacie podkręcania jestem zielony., że tak brzydko napisze "nie chce  czegoś spieprzyć"

 

Moje pozostała konfiguracja o ile to ma znaczenie to

Zasilacz 600W

Ryzen 3200 G

nie posiadam dedykowanej jak narazie karty graficznej

Temperatury w spoczynku procesora 35 przy grach więcej niż 51 C nie miałem chłodzenie boksowe, pasta taka jak przyjechała pod coolerem w przyszłości chcę dorzucić drugą kość może w styczniu i ustawić ja w dual chanel bo mam wrażenie, że bez tego tracę na wydajności.

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

musisz oprócz głównych timingów zacieśnić sub-timy (tak, te pozostałe co ich jest tak wiele w biosie), samo podniesienie częstotliwości czy nawet obniżenie CL gucio ci da (może ze 1-3 fpsy w zależności od gry)

od razu ci napiszę te najwięcej dające:

tRC

tRFC

tRW

dwa z końcówką SC_L

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik