AMA link 0 Napisano 22 Października 2019 Udostępnij Napisano 22 Października 2019 Witam, mam problem z internetem, w pewnych momentach mozilla firefox bardzo długo łączy się ze stroną, otwieram wtedy kolejne karty i próbuję nawiązać połączenie z innym serwisami, po około 10-15 sekundach, strony się wczytują. Trudno mi powiedzieć, kiedy ten problem zaczął się pojawiać, chce na razie określić co jest przyczyną tego problemu. Mam internet od UPC i używam Connectboxa, mój internet działa w standardzie ip4. Z tego powodu, że modemorouter mojego dostawcy internetu jest śmieciem, używam Synology RT2600ac. Dziękuję z góry za rady.Pozdrawiam. Cytuj Link to post Share on other sites
DcX82 72 Napisano 23 Października 2019 Udostępnij Napisano 23 Października 2019 Spróbuj zapingować do jakiejś popularnej strony internetowej. Wejdź w konsolę (cmd) i wpisz komendę ping onet.pl (przykładowo). Zobacz jakie są opóźnienia i czy nie gubi pakietów po drodze. Możesz też wpisać komendę tracert i zobaczyć na jakim etapie występują straty/ewentualne opóźnienia. Cytuj Link to post Share on other sites
Fix00ser 477 Napisano 27 Października 2019 Udostępnij Napisano 27 Października 2019 (edytowane) Czasami warto zmienić serwery DNS https://avlab.pl/polecane-serwery-dns-ktore-z-nich-sa-najszybsze https://www.grc.com/dns/benchmark.htm https://www.dnsperf.com/dns-speed-benchmark/ Czyszczenie cache DNS Po zmianie adresów DNS należy wykonać czyszczenie pamięci podręcznej. Przyda się to także w przypadku problemów z dostępem do niektórych stron internetowych (oczywiście to nie jedyne możliwe źródło problemów). W wierszu poleceń (Uruchom -> cmd) i wklep polecenie ipconfig /flushdns W przypadku gdy zmiana adresów DNS nie przynosi rezultatów można dodatkowo wykonać reset stosu sieciowego. https://traxter-online.net/naprawa-winsock-i-polaczenia-internetowego/ Przedstawione powyżej procedury mogą zadziałać pod warunkiem że jesteśmy pewni że winowajcą nie jest sam Provider lub złośliwe malware rezydujące w naszym systemie. Edytowane 27 Października 2019 przez Fix00ser Cytuj Link to post Share on other sites
benutzer 257 Napisano 27 Października 2019 Udostępnij Napisano 27 Października 2019 Jaki masz sprzęt? Jaki system operacyjny? Jakie łącze internetowe? Czy łączysz się po kablu czy po WiFi? Czy Wifi ma porządny zasięg? W jakich godzinach pojawiają się problemy? Czy losowo w ciągu całego dnia czy raczej po południu i wieczorem? Cytuj Link to post Share on other sites
AMA link 0 Napisano 30 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2019 Dzień dobry, postanowiłem odłączyć Synology RT2600ac od laptopa i na chwilę obecną internet idzie po kablu z Connectboxa. Usterek z pierwszego posta chwilowo nie dostrzegam, więc możliwe, że są jakieś problemy w komunikacji Synology-Connectbox. Connectboxa miałem ustawionego w trybie bridge, a Synology na ustawieniach automatycznych odbierał sygnał i rozsyłał dalej. Bawiłem się w zmiany adresów DNS, nic to nie pomogło. Mój sprzęt to Acer Predator Helios 500, system Windows10, łącze internetowe po koncentryku, laptop podłączony do modemoroutera po kablu, reszta urządzeń łączy się po wifi. Błąd pojawiał się losowo w ciągu całego dnia. W czasie kiedy usterka się pojawiała, pingowałem adres IP Synology, o to rezultat. Pozdrawiam. Cytuj Link to post Share on other sites
karmazynowy_czesiek 0 Napisano 2 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2019 Czy przypadkiem connectbox nie rozdaje tej samej adresacji po Lan, co Twoj synology? Jeśli tak, to masz konflikt. Wystarczy zmienić adresację; m.in. Serwera dhcp dla sieci Lan z synology na nie-konfliktową, np. 192.168.2.0/24. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.