jmichael 8 Napisano 25 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2019 Dodam, że chodzi oczywiście o skrypt sklepu internetowego. Zastanawiam się, jaka może być przyczyna tego, że nie wszystkie maile z powiadomieniami o transakcji nie dochodzą. Np o statusie zakupu, przesyłki, nr listu przewozowego itd. W najlepszym razie wpadają do SPAM-u. W najgaorszym - w ogóle nie dochodzą. Zastanawiam się, jaka może być tego przyczyna? Cytuj Link to post Share on other sites
qvazi 15 Napisano 26 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2019 Cóż, jest to stosunkowo "popularny" problem o złożonym charakterze. Przede wszystkim dlatego, że może to być zarówno problem natury programistycznej (niepoprawna konfiguracja). Chociaż jeżeli część maili dochodzi, a pozostała część nie, może to być również problem z serwerem SMTP. Nie powinno używać sie tego samego serwera do wysyłki poczty, na którym stoi skrypt sklepu internetowego. Przy zwiększonej ilości powiadomień, lepiej jest to zrobić z wykorzystaniem zewnętrznych SMTP, najlepiej komercyjnych, wówczas masz pewność, że wszystko będzie działało tak jak powinno. Tego typu usługi znajdziesz chociażby we Freshmail-u. Cytuj Link to post Share on other sites
jmichael 8 Napisano 29 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 A, czyli problemem mogą być "spalone" IP-ki, z których wychodzą maile? Pytanie, czy to ja je "spaliłem" czy jest to szerszy problem dostawcy usług hostingowych? Freshmail - myślałem, pytanie tylko jakie mogą być realne koszta i czy rzeczywiście usluga jest pewna i gwarantuje docieralność (jak ewentualnie ją mierzyć?) Cytuj Link to post Share on other sites
Limab 0 Napisano 17 Września 2019 Udostępnij Napisano 17 Września 2019 (edytowane) Dodam, że chodzi oczywiście o skrypt sklepu internetowego. Zastanawiam się, jaka może być przyczyna tego, że nie wszystkie maile z powiadomieniami o transakcji nie dochodzą. Np o statusie zakupu, przesyłki, nr listu przewozowego itd. W najlepszym razie wpadają do SPAM-u. W najgaorszym - w ogóle nie dochodzą. Zastanawiam się, jaka może być tego przyczyna? W pierwszej kolejności warto sprawdzić jaki komunikat zwraca serwer odbiorczy. Zazwyczaj w komunikacie znajdują się podstawowe informacje o przyczynach odbicia maila. Ewentualnie, jeżeli nie masz dostępu do tego typu danych, można także sprawdzić reputację serwera oraz to czy nie znajduje się on na Czarnych Listach. Warto także prześledzić wcześniejsze wysyłki do wybranego klienta (adresu) i sprawdzić czy problem ma charakter chwilowy czy też maile są permanentnie odbijane. W ostateczności za serwer nadawczy odpowiada hosting, wiec warto się również zwrócić do niego o pomoc w wyjaśnieniu opisanej sytuacji. A co do pytania o IP - powodem może być współdzielone albo kiepskie IP Indywidualne IP mogłoby pomóc. Generalnie dowiedziałbyś się co jest nie tak + dostał odpowiednio przygotowaną pod Twoje wysyłki infrastrukturę podpinając zewnętrzny SMTP, ze swojej strony polecam Emaillabs. Edytowane 17 Września 2019 przez Limab Cytuj Link to post Share on other sites
gitmajonez 0 Napisano 4 Października 2019 Udostępnij Napisano 4 Października 2019 Najlepiej na 2, 3 tygodnie podpiac sobie zewnetrzne smtp z jakims dobrym panelem analitycznym i sprawdzic: statusy, komunikaty od providerow, skorzystac z know how dostawcy, jesli je ma i optymalizowac dostarczalnosc. Powodow slabej dostarczalnosci jest sporo. Najlepiej na wlasnym przykladzie sprawdzic. Polecam jak kolega EmailLabsa. jestem z nimi od 2015 r. kope lat Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.