Skocz do zawartości

Radeon VII EKWB + Alphacool AiO


Recommended Posts

Jako że w temacie wody jestem zielony jak szczypiorek to prosiłbym o drobną konsultację.

 

TLDR: kupiłem bardzo okazyjnie tytułowego Radeona (Sapphire), karta przyszła z blokiem wodnym od EKWB (Nickel + Acetal) - konkretnie ten:

 

https://www.ekwb.com/shop/ek-vector-radeon-vii-rgb-nickel-acetal

 

Blok miał iść od razu do Żyda, ale trafiłem na takie coś:

 

https://www.x-kom.pl/p/422857-zestaw-chlodzenia-wodnego-alphacool-eissturm-gaming-copper-30-1x120mm-complete-kit.html

 

I teraz moje pytanie: wywalam z pętli blok Cpu, węże podpinam do tego Ekwb. W manualu do bloku Gpu jest info:

 

"CAUTION: If using fittings or plugs not recommending by EK take special care to check the length of the male G1/4 threads. 5 mm is the maximum allowed G1/4 thread length!"

 

W specyfikacji AiO od Alphacool zaś jest info, że złączka "G1/4 Alphacool Eiszapfen 13/10mm" ma wymiary 20 x 27 x 27mm. Pomijając mizerne możliwości pojedynczej chłodnicy 120mm o grubości 30 mm czy taki zestaw będzie kompatybilny? Czy coś mi umyka lub o czymś nie pomyślałem?

Link to post
Share on other sites

@Up oOo, nie zauważyłem tego z 240 :o

 

To jeszcze Panowie powiedzcie mi - gdybym chciał jednak wykorzystać ten blok na CPU (" NexXxoS XP³ Light") i dorzucić go do pętli, to przydało by się pewnie jeszcze jedną chłodnice wsadzić, np 360mm x 30mm. Czy ta pompka, dołączona w zestawie ("Alphacool DC-LT 2600") by podołała?

 

Na stronie producenta piszą, że:

Pressure head at 12V: 0,6m H2O

Maximum flow rate: approx. 100l/h

 

I ostatnie pytanie: Czy do takiego loop'a ten 1l płynu, który jest w zestawie, styknie, czy będzie trzeba dokupić?

Link to post
Share on other sites

Z tym blokiem na CPU i budżetową pompą DC-LT to na grafice będzie z 50'C+...

....jak na LC tak sobie, ja bym na Twoim miejscu nie wodował procka tylko samą grafikę

 

rezerwuar w tym Alphacoolu malutki jest, także 1 litr płynu starczy spokojnie