Skocz do zawartości

Ray Tracing na 1080ti jak włączyć?


Recommended Posts

 

 

Windows 1809 zaktualizowany + najnowsze sterowniki + gra = 20 FPS na 1080Ti
 

 

20fps to mam w Exodusie, na 1070 - co nie zmienia faktu że grać się pewnie nie da.

 

 

 

Tak czytam że niby sie da ale nigdzie nie widzę opcji ON/OFF

 

bo nigdzie nie ma opcji "on off"

 

Sprawdź fizycznie czy Windows jest w tej wersji, bo to nie jest poprawka która musi Ci się sama zainstalować, + stery najnowsze, 

I wtedy w grze (dla przykładu Exodus) pojawiają się te opcje w ustawieniach.

 

I owszem bida, bo jak ma jej nie być jak GTX-y nie mają dedykowanych rdzeni RT.

 

Ale pocieszę Cię że nie wiele tracisz, w Exodusie większych różnic nie zobaczysz szczególnie na otwartej przestrzeni, powiedziałbym że miejscami bez RT grafika wydaje się być bardziej naturalna niż z nim, to już kwestia co się komu podoba,

innych gier nie testowałem ale ile ich jest na chwilę obecną? kilka.

 

Także wiele nie tracisz, a masz naprawdę wydajną kartę - puki co nie masz czego żałować.


 

 

Zapas mocy mam duży, pamięci 11gb więc można by włączyć czy choćby popaczeć
 

 

To akurat tutaj nie stanowi, RT wymaga osobnych jednostek obliczeniowych bez nich zajedzie każdą kartę.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

W quake 2 z rt na gtx 1080 ti 25 FPS przy 1680x1050. Zrobili to po to by ludzie się przesiedli na RTX. Wystarczy nowe drivery wgrać i można oglądać slide show Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

 

Tylko karty Turing mają rdzenie RT także Ray Tracing liczony jest za ich pomocą. Ciężko o dobrą płynność na Pascalu który hardwarowo nie ma szans sobie z tym poradzić ;)

Link to post
Share on other sites
Tylko karty Turing mają rdzenie RT także Ray Tracing liczony jest za ich pomocą. Ciężko o dobrą płynność na Pascalu który hardwarowo nie ma szans sobie z tym poradzić ;)
No i właśnie po to odblokowali rt dla Pascali, żeby nakręcić więcej ludzi na Turing. Ja sobie będę póki co rasteryzowal na 3440x1440 z gsync i IPS i nie przekonają mnie do wywalenia tysięcy złotych żeby "czasem jakieś odbicie w kałuży zobaczyć". Przeczekam co najmniej jedną generację żeby 1) upewnić się czy RT w ogóle się przyjmie 2) poczekać aż te karty będą rzeczywiście płynnie tą technologię obsługiwać, bo na razie to są podniety że "idzie grać na FHD 60FPS w BF5". Na sprzetach po 5000 PLN i lepiej... Dziękuję postoję póki co.

 

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

 

 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

No i właśnie po to odblokowali rt dla Pascali, żeby nakręcić więcej ludzi na Turing. Ja sobie będę póki co rasteryzowal na 3440x1440 z gsync i IPS i nie przekonają mnie do wywalenia tysięcy złotych żeby "czasem jakieś odbicie w kałuży zobaczyć". Przeczekam co najmniej jedną generację żeby 1) upewnić się czy RT w ogóle się przyjmie 2) poczekać aż te karty będą rzeczywiście płynnie tą technologię obsługiwać, bo na razie to są podniety że "idzie grać na FHD 60FPS w BF5". Na sprzetach po 5000 PLN i lepiej... Dziękuję postoję póki co. Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

 

Jedna 2080Ti w 3440x1440p z DXR generuje mi w w BFV po 60-90 fps wszystko na ultra + DXR ultra w Rotterdam (najwięcej odbić w szybach), na innych mapach po 90, nawet do 120 fps. Metro Exodus 55-80 fps Extreme + DXR Ultra, na Tajdze okazyjne spadki do 40. Shadow of the Tomb Raider Ultra + DXR Ultra + SMAAtx2, 80-160 fps na 2x RTX 2080Ti (skalowanie kart 95% więc podziel na dwa w wypadku jednej karty).

 

I to jedynie w Tomb Raiderze korzystam z dwóch kart. Metro oraz BFV na single GPU bo nadal nie dodali obsługi mGPU do DX12 + DXR.

 

Z kolei bez DXR, 2080Ti w 4k oferuje po 15/20 fps więcej od GTX 1080Ti, czy to mały skok? Jak dla mnie nie. Historie o 1080p 60 fps z DXR na topowych Turingach, można między bajki włożyć. Nie ma co tego mitu powtarzać.

 

Przykłady które podałem są dla rozdziałki 3440x1440p, a to "nieco" więcej niż 1080p ;-) Do 1080p 60 fps + DXR to jest RTX 2070 i tak zazwyczaj sobie radzi, RTX 2060 z lekkim cięciem detali (ale to entry level do Ray Tracingu). I ja piszę o normalnych scenariuszach bo nie liczę miejsc testowych reprezentujących 1% gry, a potem ludzie takie testy zobaczą (najgorsze możliwe scenariusze z 1% gry) i wydaje im się, że odzwierciedla to całokształt.

 

Włączyłem.

Wygląda super.

W mieście 55-60fps

W otwartej 100fps

DXR włączony wszystko ULTRA

Tragedii nie ma :)

 

W miejscach gdzie jest więcej promieni spadki będą solidne. Tutaj dobitnie widać, jak 2x GTX 1080Ti odstaje mocno od 1x RTX 2080Ti

 

 

Kwestia gry i lokacji. Niebawem będę testował TITAN Xp vs RTX 2060 z DXR ON, ciekaw jestem jak pełne GP102 sobie poradzi vs najsłabszy (ale solidny) Turing RTX,

Edytowane przez EH_Gosu
Link to post
Share on other sites

Ja mam tylko FHD :D

I jedną grę która to obsługuje.

Metro Exodus to pewnie mój sprzęt położy całkiem dlatego nawet jej nie kupię :)

I tak jest bajer :D

Dymki z lufy, żar z ciepła tego nie było

No w Metro Exodus to będzie pogrom. Ja już raz przeszedłem ten tytuł i planuje ograć trylogię całą. Plus taki, że w Metro 2033 Redux / Metro Last Ligh Redux SLI działa pięknie. Więc walne sobie 3440x1440 + SSAAx4 co mi da rozdziałkę tekstur na poziomie blisko 7k i można się delektować. W Metro Exodus SLI działa jednak jedynie w DX11 więc stoję przed wyborem :

 

a) 3440x1440p + skalowanie rozdziałki do 5k (2x 2080Ti cisną wtedy po 90-130 fps) na Extreme bez DXR

b) 3440x1440p z DXR i tym razem DLSS (już dobrze wygląda i daje te + 25/30 fps) ale na jednej karcie bo cholerniki nie ogarnęli wsparcia mGPU w tytule jaki jest poniekąd flagowym dla Nvidii. Niezły absurd i przyznam, że wkurza...

 

Natomiast w niektórych miejscach DXR OFF vs DXR Ultra (nawet High) to po prostu zupełnie inna gra, ciężko grać bez tego jak człowiek się wciągnie ;-)

Edytowane przez EH_Gosu
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...