Desolace 0 Napisano 9 Marca 2019 Udostępnij Napisano 9 Marca 2019 Witam, mam internet Orange ponad 10 lat, funbox z wifi do 10mb. Normalnie internet działa dobrze nawet w weekendy, ping 30-70 a download 7-10mb. Dwa razy w ciągu tych 10 lat zdarzało się, że nagle ping skakał do kilkuset a nawet do 1-2 tyś z kolei prędkość spadała do np. 0,15mb i przy obu razach było coś uszkodzone na linii, w słupie itd. i po naprawie techników internet znowu wracał do normy. Dwa tygodnie temu była większa awaria w rejonie i jak niby naprawili to zauważyłem, że znowu wrócił ten problem ze skokami pingu i spadającą prędkością do 0. Tym razem jednak nie mogę tego nawet wychwycić na speed test bo po sekundzie nagle znowu jest 30 ping i 10mb prędkość.. a uciążliwe jest na tyle, że wywala mnie z gier za zbyt wysoki ping i zatrzymuje mi co chwila buforowanie przy oglądaniu filmów, również czasem zamula wczytywanie stron. Orange ma płatną infolinię (ostatnio mi zeżarło 20zł jak zgłaszałem awarię), później wysyłają techników którzy zobaczą, że w danym momencie jest dobry wynik i każą płacić za wezwanie. Kiedyś jak ewidentnie łapało problem na speed test to i tak mi wmawiali, że to moja wina i dopiero za 2 zgłoszeniem przyjechał kompetentny technik i na słupie zobaczył, że było coś nie tak i po tym internet śmigał jak nigdy. Nie wiem co w tej sytuacji najlepiej zrobić, jeśli możecie pomóc to będę wdzięczny za wszelkie pomysły, dzięki z góry. Ps. wczoraj udało mi się zrobić 1 screen choć pod koniec testu już upload wystrzelił do góry bo net wracał do normy. Kiedyś takich screenów mogłem zrobić setki, tym razem te skoki są za krótkie a uciążliwe tak samo https://i.postimg.cc/nrCNYB0D/gg.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
pawluto 202 Napisano 10 Marca 2019 Udostępnij Napisano 10 Marca 2019 Komp podłączony kablem czy po wifi ? Funbox 1.0 czy 2.0 ? Wejdz w menu modemu i podejrzyj statystyki adsl - zobacz tłumienie (atenation ) i odstęp od szumu (snr). Zobacz z jaką prędkością połączył się modem - będzie tam podawane w kb czyli powinno być około 12224. Zobacz statystyki błędów crc. Bez tych informacji ciężko jest wyrokować czy to wina linii , modemu czy jednak masz zawirusowany komp. Dla wszystkiego zrób reset modemu do ustawień fabrycznych - przy funbox 1.0 to pomaga. Modem wróci do ustawień fabrycznych a logowanie i hasło będą na tzw. rejestracji. Po kilku minutach modem sam przestawi się na twoje prawidłowe hasło i login. wejście do modemu to chyba 192.168.1.1 a hasło i login to admin admin gdy jest starsza wersja softu a gdy nowsza to admin a hasłem jest 8 pierwszych znaków z hasła do wifi z naklejki na modemie. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Desolace 0 Napisano 11 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2019 (edytowane) Wifi ale na kablu też sprawdziłem i problem występuje ten sam, jedyna różnica że pingi minimalnie niższe. Funbox 2.0. Z tymi informacjami to kurczę słabo bo ten mój modem jest jakiś ubogi jeśli chodzi o ilość podanych informacji. W DSL mam tylko taką listę i nic więcej. prędkość synchronizacji DSL w górę 1291 Kb/s prędkość synchronizacji DSL w dół 12442 Kb/s margines szumu w dół 14.4 dB liczba sekund z błędami (ES) w trakcie pobierania (od momentu ostatniej synchronizacji) 37 Sekundy z poważnymi błędami (SES) w trakcie pobierania (od momentu ostatniej synchronizacji) 21 Przy funbox 2.0 też robić reset do fabrycznych? Edytowane 11 Marca 2019 przez Desolace Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.