Adamwyszkowski 1 Napisano 24 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 Witam wszystkich, mam pytanie czy jest sen połączenia dwóch kart RTX 2080 w SLI i jaki to ma wpływ na wzrost wydajność. Widziałem wiele testów i przy jednej grze wydajność wzrasta i to znacząco po czym w innej efekt jest taki jakby w komputerze była tylko jedna karta graficzna. Mam już w swoim komputerze jednego RTX 2080 od MSI i chciałbym go trochę zmodernizować. Gram w 4k i zdarzają się chwile, kiedy klatki spadają mi do 48 a nie jestem z tego do końca zadowolony. Kupienie rtx 2080 Ti jest dużo droższą inwestycją a zastanawiam się czy dokupienie drugiego RTX 2080 przyniesie mi pożądane efekty. Pozdrawiam Cytuj Link to post Share on other sites
Mandalorian 77 Napisano 24 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 Gra nie warta świeczki. To czy dana gra wspiera multigpu zależy tylko od developera. A że komputery multigpu stanowią bardzo mały odsetek, to developer nie decyduje się na implementację wsparcia multigpu. Cytuj Link to post Share on other sites
tokacz 96 Napisano 24 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 sli mało opłacalne i nie wszystkie gry sobie radzą poprawnie w takiej konfiguracji (zmarnowany czas na próby optymalizacji/ustawienia gry, mikro przycięcia, przeważnie sporo słabsza wydajność drugiej karty w sli itp). Najlepiej sprzedaj 2080 i kup 2080 ti. Cytuj Link to post Share on other sites
daniel 12 33 Napisano 24 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 W jakie gry grasz ? Cytuj Link to post Share on other sites
login1969 218 Napisano 24 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 I do tego temperatury dwóch kart obok siebie dużo wyższe.Tak jak wyżej,sprzedaj GTX 2080 i kup GTX 2080 Ti jeżeli zależy ci na 4K. Cytuj Link to post Share on other sites
daniel 12 33 Napisano 24 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 Teraz karty graficzne nie maja takich duzych temperatur jak kiedys więc to przesada takie stwierdzenie.Ja mam sli i nikt nie wkłada takich konfiguracji do małych obudów. Cytuj Link to post Share on other sites
EH_Gosu 1277 Napisano 3 Marca 2019 Udostępnij Napisano 3 Marca 2019 (edytowane) Powiem tak, jeżeli jesteś świadom wad i zalet SLI, oraz masz pod to odpowiednią platformę, możesz się bawić. Natomiast obecnie nie polecam ładowania się w SLI gdyż coraz mniej gier to wspiera, lepiej obserwować sytuację i wrócić do tematu jeśli się obecny stan rzeczy zmieni. A, z tego co wiem zmieni się natomiast gdyby nie to, że sam mam SLI z 2x 2080Ti oraz są mi te karty potrzebne, jak też akurat ja je wykorzystuje, to również bym się w to nie pakował. Robiłem co prawda niedawno test blisko 40 gier na 2x 2080Ti w rozdzielczości 5160x2160 i ponad 90% działa dobrze, natomiast tutaj jasno należy zaznaczyć fakt, że to na co najbardziej liczyłem - nie hula. Mianowicie "Metro Exodus" w DX12 + RayTracing. O ile w DX11 SLI działa (customowy profil) to z DX12 oraz mGPU jest problem. Wszystko wskazuje na to, że obecnie developerzy mają trudności z implementacją SLI do DXR. Gdzie przykładowo benchmark "Port Royale" wspiera mGPU + DXR + DLSS. Na dzień dzisiejszy nie pchałbym się w SLI o ile nie jesteś maniakiem wydajności jak ja, oraz nie chce Ci się bawić w cutomowe profile itd. Fakt faktem, że w gry które gram wydajność w 4k ultra oraz 120 + fps, to nie problem, bo SLI mi tam śmiga ale... Tak jak pisałem, trzeba wiedzieć na co się decydujesz. Dodam jeszcze, że problemów z mikroprzycięciami absolutnie żadnych nie ma, ale musisz wiedzieć co robisz. Jakiś czas temu, robiliśmy na ten temat obszerny materiał. Tutaj masz wiedzę w pigułce o SLI. Dodatkowo warto wiedzieć : - Platforma HEDT X99 albo X299 oraz CPU z minimum 40 liniami PCI-E, HEDT AMD odpada z racji tego, że słabo sobie radzi z SLI - Wskazane custom LC, szczególnie z racji tego, że 2080 / 2080Ti nie są konstrukcjami turbinowymi także nie wyrzucają gorącego powietrza po za obudowę. Poniżej zaś możesz zobaczyć jak radzą sobie 2x 2080Ti w 6k oraz 8k (karty zanim je zwodowałem) Dodatkowo testy które robiłem za czasów gdy królował TITAN Xp 3x TITAN Xp vs 4x TITAN Xp (4k / 5k / 6k / 8k) , co jest egzotyczną ciekawostką gdyż SLI ma sens jedynie w wypadku dwóch kart. Zresztą akurat Turingi tylko połączysz dwa. Tutaj przykład (nie mój materiał akurat) na to jak włączyć SLI w "Metro Exodus", niestety działa tylko w DX11 także nie skorzystamy z ray tracingu. Natomiast przyda się posiadaczom Pascali / Maxwelli itd. Oraz tym którzy mają Turingi i chcą przejść "Metro" w 4k DX11 na Extreme, bez spadków poniżej 60 fps. Będę kombinował z mGPU w DX12, ale na ten moment jest jak jest. Czyli lipa Edytowane 2 Marca 2019 przez EH_Gosu 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.