lukasz98765 0 Napisano 22 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 Witam Panowie kolega zakupił kartę graficzną.Miała być sprawna itp.Oczywiście na gwarancji używana. Karta przyszła bez dowodu zakupu,inny nr seryjny na pudełku i karcie ale najgorsze jest to że piszczą w niej niemiłosiernie cewki oraz terkocze jeden z wentylatorów. Teraz pytanie jak zrobić zwrot aby ewentualnie nie stracić pieniędzy ?Czekam na odpowiedź od sprzedającego,pewnie wypłacił środki z Payu. Odesłać kartę dopiero po oddaniu kasy czy jak ?Przerabiał to ktoś już ? Cytuj Link to post Share on other sites
olo163 1264 Napisano 22 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 Jak sprzedawca się nie odezwie to samo allegro gwarantuje chyba bezpieczne zakupu do jakiejś tam kwoty, poczytaj o tym i pisz do allegro że towar niesprawny raczej ze względu na wentylator chyba niż cewki i tak próbuj odzyskać kasę. Cytuj Link to post Share on other sites
lukasz98765 0 Napisano 22 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 A dlaczego tylko na wentylator ??Cewki piszczą już nawet w menu jakiejś gry i to dość głośno,to samo z wentylatorem.Nigdzie o tym nie było wspomniane na aukcji.A co np z tym nr seryjnym ? W przypadku np oddania na gw ma to jakiś wpływ na gw ? Ok Panowie sprzedający odpisał...raczej wiedział o stanie karty bo nawet nie protestował co do zwrotu katy.Teraz pytanie jak to wysłać/rozegrać aby nie zostać bez karty oraz bez kasy ? Cytuj Link to post Share on other sites
slo1q 337 Napisano 22 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 Sprawa nie jest taka prosta. Odstąpić od umowy w ciągu 14 dni możesz jedynie w przypadku, gdy sprzedający prowadzi działalność. Jeżeli zakupiłeś przedmiot od osoby prywatnej, zwrot przysługuje jedynie za jego dobrą wolą. Zakładam jednak, że kupiłeś od osoby prywatnej, która wiedziała, że produkt jest niepełnowartościowy. Sugeruję jednak zwrócić się do sprzedającego i zapytać, czy przyjmie zwrot. Twoje zażalenie na fatalną kulturę pracy pewnie zwali na uszkodzenie w transporcie, co sam już przerabiałem z jednym dzbanem. Gość postawił Cię w nieprzyjemnej pozycji, ale na szczęście Allegro dobrze chroni w takich przypadkach. Jeżeli sprzedający ogłaszał, że jest ważna gwarancja na podstawie dokumentu sprzedaży, poproś go o dosłanie paragonu / faktury, bo bez tego jesteś w du**e. Różne numery na pudełku i karcie nie mają znaczenia - liczy się tylko ten na karcie. Jeżeli dostaniesz dokument sprzedaży, reklamuj kartę u pierwotnego sprzedawcy, pewnie dostaniesz naprawioną lub nową. Cytuj Link to post Share on other sites
lukasz98765 0 Napisano 22 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 Ok Panowie sprzedający odpisał...raczej wiedział o stanie karty bo nawet nie protestował co do zwrotu katy.Teraz pytanie jak to wysłać/rozegrać aby nie zostać bez karty oraz bez kasy ? Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 22 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 Kase raczej dostaniesz, ale kupiłeś pewnie koparkę, zużyty wentylator i niedopasowane pudełko (pewnie miał sporo takich kart) Cytuj Link to post Share on other sites
lukasz98765 0 Napisano 22 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 Karta żadna koparka...od prywatnego gościa która pracowała w Sli miał tylko 2 takie karty.Czyli normalnie odesłać bez niczego ? Czy jest jakaś możliwość zabezpieczenia się ? Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 22 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 Opcja na zwrot jest jedna. Odsyłasz kartę i czekasz na przelew. Trzymasz w razie czego korespondencję. Cytuj Link to post Share on other sites
slo1q 337 Napisano 22 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 Wypełnij najpierw formularz zwrotu na Allegro, to absolutna podstawa. Potem po prostu wysyłasz kartę gościowi kurierem lub przesyłką pocztową poleconą, za potwierdzeniem odbioru, gdzieś na paczce zapisujesz swoją nazwę użytkownika. Do dwóch tygodni od otrzymania karty, gość musi Ci kasę zwrócić. Cytuj Link to post Share on other sites
lukasz98765 0 Napisano 22 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 (edytowane) Wypełnij najpierw formularz zwrotu na Allegro, to absolutna podstawa. Potem po prostu wysyłasz kartę gościowi kurierem lub przesyłką pocztową poleconą, za potwierdzeniem odbioru, gdzieś na paczce zapisujesz swoją nazwę użytkownika. Do dwóch tygodni od otrzymania karty, gość musi Ci kasę zwrócić. W tym przypadku nie ma tu czegoś takiego jak formularz zwrotu.Kupujący to zwykła osoba fizyczna. Edytowane 22 Lutego 2019 przez lukasz98765 Cytuj Link to post Share on other sites
slo1q 337 Napisano 22 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 No to musisz liczyć na jego uczciwość. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.