dawid72622 3 Napisano 6 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 (edytowane) Witam, obecnie mam "problem" z monitorem. Tzn. Nie jestem do końca pewny, ale problem wygląda tak. Mam 2 monitory, jeden to AOC G2770PF, a drugi to BenQ GW2450HM. No i ogólnie mam podpięty jako główny AOC, ze względu na odświeżanie. Normalnie to wszystko jest ok i nie narzekam, ale jak odpalę na drugim monitorze jakiś film na pełnym ekranie, to jakby nagle AOC tracił klatki. W sensie widać, że nie jest to tak płynne, jak przed włączeniem filmu. Programy do mierzenia fps, nie pokazują jakiś wielkich zmian w każdej z gier mam 60 fps lub więcej, a nawet jak miałem drugi monitor pod integrę podłączony, to taka sama sytuacja. Tak wygląda mój komputer: i5-8400 GTX 1060 6GB 16 GB ram SSD Adata SP Pro 920 Zasilacz Zalman 600W Ogólnie to zauważyłem takie zachowanie w GTA V, ale tak samo jest w Fortnite i teraz zauważyłem to w Dragon Ball FighterZ. Nie mam żadnego zewnętrznego oprogramowania do tych monitorów, może to przez to? Edytowane 6 Stycznia 2019 przez dawid72622 Cytuj Link to post Share on other sites
neo937 6 Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Jakimi kablami są podpięte monitory? Cytuj Link to post Share on other sites
dawid72622 3 Napisano 7 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 AOC kablem display port, a benq HDMI Cytuj Link to post Share on other sites
neo937 6 Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Podejrzewam, że w momencie uruchomienia aplikacji pełnoekranowej na monitorze 60Hz, odświeżanie zostaje "obcięte" również na tym szybszym ekranie do 60Hz. Trzeba poszukać w ustawieniach karty graficznej ustawienia które to robi. Cytuj Link to post Share on other sites
dawid72622 3 Napisano 7 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Podejrzewam, że w momencie uruchomienia aplikacji pełnoekranowej na monitorze 60Hz, odświeżanie zostaje "obcięte" również na tym szybszym ekranie do 60Hz. Trzeba poszukać w ustawieniach karty graficznej ustawienia które to robi. Problem jest taki, że właśnie nawet w takim Dragon Ball FighterZ, gdzie jest licznik zablokowany do 60fps, czuć takie lekkie spowolnienie, bądź przycięcie. Oczywiście licznik ciągle jest na 60 fps Dobra, w Dragon Ball FighterZ wystarczyło włączyć vsync. Teraz pozostaje tylko GTA, gdzie vsync raczej nie zadziała Cytuj Link to post Share on other sites
neo937 6 Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 Hmm. Zakładam, że jak odepniejsz BenQ to wszystko jest ok na AOCu. Możliwe też, że grafika nie radzi sobie z ogarnięciem gry na monitorze 120 czy 144Hz + Video na drugim ekranie. Posprawdzaj ustawienia z vsync itp. Cytuj Link to post Share on other sites
PLSBX 319 Napisano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 A nie ma możliwości puścić benq po integrze? Spróbuj w ten sposób, ale nie obiecuję że da się tak. Cytuj Link to post Share on other sites
dawid72622 3 Napisano 10 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 Już napisałem na samym początku o tym. Wtedy też się tak działo. Ale już znalazłem rozwiązanie. W jednym przypadku zadziałał vsync, a w drugim włączenie gier na pełny ekran, zamiast pełny ekran w oknie (czy jakoś tak). Tylko teraz denerwujące jest, jak musi się gra ładować za każdym razem jak na chwilę przerzucam się by coś na drugim monitorze zrobić, no ale to już z tym muszę żyć jak chcę mieć płynność. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.