FozzY 35 Napisano 20 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2018 Witam, Poszukuje auta dla siebie w cenie maksymalnie 20 000 pln. Szukam czegoś pseudo sportowego z moca około 200 km. Preferowany silnik spalinowy bez LPG. Może być to sedan/coupe w ostateczności combi. Moje osobiste propozycje to to Ford Mondeo ST220 MK3/ Mk4 / Audi A4 B7 2.0 TFSI lub Hyundai Coupe 2.7 V6. Rozglądałem sie również za BMW 3 E90 ale cenowo tak na pograniczu. Licze na wasze opinie. Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3762 Napisano 20 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2018 Ford lub Volvo z 2.5T to te same silniki. Cytuj Link to post Share on other sites
katystopej 838 Napisano 27 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2018 MK4 2.5 żadnych szans do 20k zł, mk3 st220 stary klamor z 3.0 v6, benzynożłop którego objedzie diesel porobiony pod 200km. V70 2.4/2.5 210-250km roczniki 03-06 zależy od stanu, V50 2.5 250km 04-06 roczniki. Jest jeszcze Octavia I RS do 20k zł, Laguna II 2.0T 170km, A4 B6 1.8T. 20k zł na samo auto czy auto i pakiet startowy ? Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 27 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2018 (edytowane) Seat Leon Cupra R 1M,1.8T BAM 225ps.BTW swoim Leonem klekotem 200ps obskakuję brata a6c7 3.0tdi.Masa robi swoje. @Edit.Może trochę się zagalopowałem bo w tej kasie ciężko będzie wyrwać Cupre R. Edytowane 27 Listopada 2018 przez chudy131080 Cytuj Link to post Share on other sites
TheDawidex 127 Napisano 27 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2018 Ford lub Volvo z 2.5T to te same silniki. Ale osprzęt inny Cytuj Link to post Share on other sites
qvazi 15 Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 W tym budżecie kupowałbym chyba jakiś mały samochód. Mały, ale stosunkowo dobry rocznikowo oraz pod względem przebiegu. Cytuj Link to post Share on other sites
FozzY 35 Napisano 17 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2018 @up - jak pisałem na samym początku szukam czegoś z większa mocą a nie miejskiej po pierdółki... Raczej jestem zdecydowany na A4 B6 1.8t Q z pakietem s-line. Z tego co sie dowiedziałem podniesie mocy ze 150 km do 200 km około to kwestia około 5k pln a właśnie ten model podoba mi sie najbardziej. Do tego kupno takiego auta nie powinno byc zbyt drogie co automatycznie zwiększa ilość pln jakie wydam na ewentualne naprawy Piszcie co o tym myślicie. Cytuj Link to post Share on other sites
mabrothrax 5730 Napisano 17 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2018 Fajne auto ale trudne do kupienia w normalnym stanie, przygotuj się na oglądanie trupiarni w 90%. Cytuj Link to post Share on other sites
FozzY 35 Napisano 17 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2018 @up - mój znajomy sprowadza auta więc raczej będzie to sprowadzony egzemplarz. Cytuj Link to post Share on other sites
mabrothrax 5730 Napisano 17 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2018 Tak jak wyżej pisałem, to całkiem fajne auto ale widać już rozpoczęcie polityki oszczędzania w grupie VAG, materiały w środku względem wcześniejszej generacji B5 są lichej jakości, przełącznik świateł bardzo często się wyciera, kierownice, mieszki i wszystkie możliwe plastiki potrafią skrzypieć w autach nawet o niezbyt dużym przebiegu. Poza tym BEX + quattro to najlepsza opcja według mnie. Świetny motor, napęd - ogólnie git. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 17 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2018 Honda Accord VII 2.0 VTEC (uwaga na wersje 2003-2004, w których wycierały się wałki - szukać albo po 2004 albo te, które miały wymianę już za sobą [często w ramach gwarancji]). A najlepiej 2.4 VTEC. Ba, nawet zagazujesz i nie będzie takich problemow jak w Audicach ("zimny vag"). Omijać podstawowe wersje (brak skórzanej kiery, słabsze heble itp). Co do Audi A4... Miałem B7 (to samo co B6, taki "polift")... 2.0 alt i sam silnik był ok (nie palił tyle oleju co piszą niektórzy, więc miałem po prostu farta). Natomiast wnętrze... podsufitka robiona od nowa na zamówienie... bo opadła... wycierające się przyciski (wł. świateł, przycisk esp, climatronik, padające radia concert II). Wymiana skrzyni przy 250kkm [2 właściciel, salon pl żeby nie było że 250kkm poraz 3 oraz szwajcar], ruda na jednym z błotników z przodu. Padła mi przetwornica valeo od bixów... sporo tego. Imho nie pchałbym się w vagi obecnie niezależnie od silnika. Bo nawet taki 2.0 ALT nie jest super zły, ale... osprzęt i jakość wnętrza pozostawia wiele do życzenia zwłaszcza po 15 latach (pomijając fotele, bajka!). Wiele audic zostało zakatowanych przez dzieciarnie... albo starych pryków co będą się upierać że oleju się w skrzyni nie wymienia a long-life jest zdrowy dla silnika. Miałem pecha, sztuka sztuce nierówna. Ale jak już będziesz szukał dobrze sprawdź auto VAG'iem, np. czy nie ma cudownego błędu 17545 (bogata mieszanka, bądź brata w postaci co gorsza ubogiej), katalizator, sondy lambda, dokładnie sprawdzić radio czy nie umiera itp. Zadbany BEX + Quattro to spory wydatek... tutaj polecam szukać na A4-Klubie (jako dawny klubowicz polecam forum!). Inne fajne auta to Volvo S60 w "benzin" 2.4 wolnossak. Ale raczej manual, bo w Volvo wiele osób zapominało o wymianie oleju w automatach... a tak to spoko skrzynki... Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 18 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2018 @up - jak pisałem na samym początku szukam czegoś z większa mocą a nie miejskiej po pierdółki... Raczej jestem zdecydowany na A4 B6 1.8t Q z pakietem s-line. Z tego co sie dowiedziałem podniesie mocy ze 150 km do 200 km około to kwestia około 5k pln a właśnie ten model podoba mi sie najbardziej. Do tego kupno takiego auta nie powinno byc zbyt drogie co automatycznie zwiększa ilość pln jakie wydam na ewentualne naprawy Piszcie co o tym myślicie. Ze 150/163 do 190 maks 200 robisz sam program, koszta to 1000-2000 zł zależy gdzie. I nic więcej się tam nie opłaca robić, BEX robi się na trochę więcej, większa turbina 2x intercooler i większe wtryski. Ja bym się zastanowił nad e46 330i. Ja akurat wolę rwd, ale były i 4wd. Pewnie tak samo ciężko znaleźć w dobrym stanie jak audi. Jak volvo to tylko z turbiną, a na hondach się nie znam. Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 18 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2018 (moja skromna opinia) Bez sensu pakować kasę w "tuning" starych aut... chyba że ktoś nie ma co z pieniędzmi robić 1 Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 18 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2018 Ogólnie tuning jest bez sensu Ale czasem auta są tak podatne że nie ma co się zastanawiać . 40km i 80nm w 1.8t za około 1000zł , to wręcz darmocha i jak ktoś lubi dynamiczną jazdę to aż żal nie skorzystać . Co innego jak jesteś "niedzielnym dziadkiem" to wtedy i tak wszystko jedno czy masz 50km czy 200. Miałem 1.8t i po kuracji robi się zupełnie inne auto. Obecnie mam auto gdzie wydałem 3k na podniesienie mocy o 55km i 75nm . Ale jak bym chciał kupić taki sam model o podobnej mocy to bym musiał dołożyć 10K co najmniej . Cziptuning robiłem w co najmniej 6 swoich autach i polecam . Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 18 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2018 Z chipowaniem benzyny jest taki problem że trudniej zestroić mapę i... silniki są chyba bardziej "delikatne" (łatwiej coś popsuć względem np. diesli). Raz się koledze zachciało chipować Volvo 2.5T i się skończyło wypaleniem tłoka przez ubogą mieszankę taki to pro tuner mu robił (pewnie sporo jest takich "fachofcuff") Ja tam bym wolał nawet dopłacić te 10 tysiaków i mieć normalny stockowy silnik, żeby się potem nie babrać w naprawy, kombinowanie itp bo szkoda czasu (przynajmniej mi). Chipowanie diesla to co innego... sąsiad ma nowego Forda Edge'a w dieslu, od razu robił chipa i ponoć sporo dodało nm (ciekawe czy skrzynia mu to wytrzyma - kolejna wada tuningu... wysilony osprzęt ). Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 18 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2018 Tak zgadza się , benzynę trudniej się robi . Bo jeśli paliwa będzie za mało to tłoki spłyną dokładnie jak się w volvo stało , do tego dochodzi spalanie stukowe i pewnie jeszcze kilka rzeczy o których akurat nie pamiętam . Z tym że komputery w obecnych autach mają zabezpieczenia i taka sonda lambda wychwyci zły skład i wbije tryb awaryjny (o ile osprzęt jest sprawny ) . Tunerów na rynku jest cała masa , ale tylko garstka z nich zna się bardzo dobrze na robocie . W dieslu to mu wszystko jedno ile paliwa dostanie z grubsza , co najwyżej mocy nie będzie lub będzie dymił . Ja swojego passata 1.8t robiłem w firmie allegro.pl przy przebiegi 220tyś km , kupiłem kostkę za 250 zł (pierwszych wersji 1.8t nie dało się programować po kablu bo kości były jednokrotnego zapisu) i możliwe ze miałem farta . Bo z auta zrobiła się rakieta (jak na owe czasy i jak na moje możliwości finansowe) , Podniosłem dodatkowo Ciśnienie doładowania zaworem MBC i zrobiłem tak 70tyś km i auto sprzedałem . Nic się nie działo z silnikiem , anie ze skrzynią czy sprzęgłem . Jedynie dwa czy trzy przeguby uszkodziłem bo były takie same jak w wersji 1.6 , ale to groszowa sprawa . No i passek był na lpg jak każda moja benzyna . Z benzyn to miałem jeszcze program w bmw 2.5 , ale to wolnossący silnik i też ciężko popsuć . W obecnym aucie zrobiłem na programie 30tyś km . Mercedes kompressor moc podniesiona ze 156 do 213 i też nic się nie dzieje (też lpg) Obrotomierze regularnie widzą czerwone pole . Oczywiście są i auta których lepiej nie przerabiać , bo zaraz coś klęknie , najczęściej są to sprzęgła . Bo silniki z reguły maja jakiś tam zapas . Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3762 Napisano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2018 Ci którzy potrafią coś sami zrobić wiedzą dlaczego błotniki w a6 c5 i A4 b6 korozja chwyta, oni tam taką kostkę styropianu od środka ozyli i przy amortyzatorze się na nim zbiera błoto a tego i ocynk nie wytrzyma. Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 23 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2018 Za to jak rozkwitł handel zamiennikami jeżeli chodzi o błotniki. Ba, są wersje ocynkowane dla ludzi inteligentnych i bez (dla januszy). To samo było jeszcze w Passatach B5 (ta sama konstrukcja co B6/lift B7). Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3762 Napisano 23 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2018 Ja bym się chwilowo nie pchał powyżej 2.0 bo jakiś podatek ekologiczny chcą wsadzić i OC lub coś może przegięcie być... Trzeba poczekać co odwalili... Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 23 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2018 Ten podatek ekologiczny to debilizm Morawieckiego (który sam jest dzbanem i nie wiem co za jeszcze większy dzban go do banku wsadził wcześniej), który odkrył akcyzę (bo to co powiedział to nic innego niż istniejąca akcyza). I dotyczy aut importowanych spoza PL (w tym i nowe auta co mnie wkurza zamiast obłożyć stare trupy). Ogólnie póki ludzie nie wyjdą na ulicę to dalej będą skrobać nas po portfelach, no ale taki kraj (np. podoba mi się apolityczny protest żółtych kamizelek w kalifacie francuskim ). Cytuj Link to post Share on other sites
Resonance 0 Napisano 4 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 W Toyota Bank do kredytu samochodowego jest niezłe finansowanie, no i co jest fajne w jednej z ofert masz możliwość wzięcia kredytu na auto używane oraz wymianę go co 3-4 lata. Niezłe ryzyko wydaje się, ale z drugiej strony nie jest to głupi pomysł mając na uwadze, ze to silniki japońskiej marki. Ja nie miałem za dużego wkładu własnego więc poszedłem w to co mi zaproponowali najlepszego od różnych agentów i akurat to była najlepsza opcja Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 5 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2019 W tym toyota banku znajomą tak skroili za aurisa, że aż szkoda mi jej się zrobiło Cytuj Link to post Share on other sites
Robert410 0 Napisano 5 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2019 Też bym brał BMW Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.