Skocz do zawartości

Mój pierwszy program


Recommended Posts

A więc zacząłem pisać pierwszy program - kalkulator, który zamiast liczb będzie wyświetlał różna zdania. Zatrzymałem się a komunikat o błędzie niewiele mi mówi - [Error] 'zmienna' cannot be used as a function. Podpowiedźie co mam robić, żeby iść do przodu, tylko miejcie na uwadze, że jestem początkujący i moge zadawać proste pytania

 

43c92e667654.png

Link to post
Share on other sites

Poza tym, po co Ci w ogóle kolekcja intów. Najpierw zdeklaruj liczbę zmiennych typu string w których umieścisz zdania które chcesz wyświetlić po wciśnieciu liczby, zadeklaruj pustą której przypiszesz później input z konsoli, po czym porównaj wynik z konsoli i stwórz warunki jeśli input to liczba 1 to wyświetl string taki i taki etc.

Link to post
Share on other sites

Jak masz zadeklarowana nazwe przestrzeni using namespace std; to nie musisz juz uzywac przed zmienna przedrostka std.


Tak na marginesie jak chcesz sie nauczyc programowac to musisz tez troche 'kumac " po angielsku bo bez tego niestety ani rusz :)

Link to post
Share on other sites

Po wprowadzeniu zmian pojawia się taki komunikat - nie wiem gdzie dać ',' [Error] expected ',' or ';' before 'cout' Jak zadeklarować zmienną, która reagowała by na wciśnięcie przycisku - polecenie cin >>

 

9ea3c76a0fd6.png

 

 

Tak na marginesie jak chcesz sie nauczyc programowac to musisz tez troche 'kumac " po angielsku bo bez tego niestety ani rusz

 

Ucze się angielskiego, troche kumam nie wszystko ale jakoś idzie.

Edytowane przez prezes.cc
Link to post
Share on other sites

Wyrzuć ten array, nie jest tam potrzebny. Robisz pustą zmienną int, po czym wyrzucasz na konsole info o tym, żeby wprowadzić liczbe, przypisujesz wprowadzoną liczbę do tej zmiennej pustej po czym ją porównujesz i w zależności od tego co tam sobie wymyślisz w warunku "if" wyrzucasz printa z tekstem.

Link to post
Share on other sites
Przerób może jeszcze raz ten kurs podstaw

 

 

Tak zrobie.