jasnemocne 0 Napisano 8 Października 2018 Udostępnij Napisano 8 Października 2018 Cześć wszystkim!Powoli kończę kompletować graty do dziewiczego Custom Loopa. Temat jakich wiele więc nic odkrywczego nie ma ale przeglądając forum nie znalazłem (co ja gadam, ogólnie informacji jak na lekarstwo) odnośnie części LC z… chin. Projekt dość ambitny bo zakłada CPU i GPU za jednym zamachem i PETG zamiast węży. Sporo poczytałem sporo się dowiedziałem i wydaje mi się że większość teorii znam. I teraz na co szczególnie zwracać uwagę? Jest coś co pomijają podstawowe poradniki odnośnie LC?Najbardziej zastanawia mnie gięcie PETG. Wiem że należy to robić z wsadem silikonowym ale pomimo użycia wsadu przy gięciu potrafi pojawić się załamanie po wewnętrznej stronie gięcia (jak tego uniknąć?). Druga sprawa to dodatkowe uszczelki w fittingach. Należy je umieścić na rurce czy są jako część zamienna? (sprawdzałem bez nakładania uszczelki całość jest względnie szczelna ale nie ma problemu ręcznie wyciągnąć rurkę ze skręconą całością) Trzecia sprawa czy warto pokusić się o popełnienie workloga? Części z chin najpewniej zakrawają o herezje ale ceny są na tyle atrakcyjne że warto by było poświęcić im trochę uwagi?Spis całości:Blok wodny CPU - Barrow LTYK3A-04Blok wodny GPU – Poluje na EKWB do 1080Ti ftw3(ostatni element do kupienia)Chłodnica 360mm - Alphacool NexXxoS UT60Chłodnica 240mm – BYKSKI B-240RD-M 28mmPompa D5 – BYKSKI B-PMS5-NXRezerwuar – EKWB EK-RES X3 150Złączki 90 – BYKSKI B-RD90Czujnik temperatury – Barrow(modelu dokładnego brak bo miało przyjść co innego a przyszedł barrow)Złączki 14/10 – Freezmod 16szt. (Z wyliczeń dwie mają zostać)Dodatkowe graty:przedłużka 22-31mm, przepływomierz, korki 4szt, korek spustowy, uchwyt na rezerwuar 60mm, 4metry PETG, narzędzia do cięcia i gięcia, odpowietrznik, rozdzielacz 3 stronny (chyba tak to się nazywa).Buda – inwin 303Wentylatory – 3x Be Quiet! Silent wings 3 + 2x CM Silencio FP120Koncentrat Liquid.cool CFX Pure blue Cały temat trochę po fakcie ponieważ rozciągnięte jest to w czasie niesamowicie ale jednocześnie jest na tyle wcześnie by dopracować detale.Dzięki za wszelkie komentarze! Cytuj Link to post Share on other sites
Zawisz 168 Napisano 8 Października 2018 Udostępnij Napisano 8 Października 2018 Nie pakuj się w rurki przy pierwszym LC, bo to zupełnie inny poziom trudności. Sam PETG nie lubię, bo wygląda gorzej niż PMMA. Załamania przy gięciu pojawiają się jeśli masz źle dopasowany insert. Różnica pomiędzy insertem, a średnicą wewnętrzną rurki powinna być jak najmniejsza. Jest to o tyle problematyczne, że bardzo ciężko o dobry insert, bo producenci raczej robią spore luzy - sam mam kilkanaście metrów insertów, zanim coś fajnego trafiłem. Co do uszczelek, to wszystko zależy od tego jakie złączki masz, ale zazwyczaj jest tak, że jedna uszczelka (lub dwie) są w złączce, a trzecią naciągasz na rurkę, a nad nią jest pierścień, który wkręca się w podstawę złączki i kompresuje uszczelkę. Co do workloga, to jak uważasz. Osobiście jestem zwolennikiem prowadzenia worklogów - zawsze ma się miejsce, w którym można podpytać ludzi co i jak. Cytuj Link to post Share on other sites
jasnemocne 0 Napisano 8 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2018 Tak wiem że to zupełnie inny poziom ale węże nie podobają mi się i tyle. PMMA podobno jeszcze wredniejsze od PETG ale nie ukrywam cena była głównym czynnikiem.Jeśli chodzi o uszczelki to mam jeden oring przy gwincie na dole, dwie uszczelki wewnątrz fittingu i dwie uszczelki luzem dorzucone czyli domyślam się że jedna idzie na rurkę a jedna na zapas. Insert ma 9mm niby luzem nie lata... ale to i tak wyjdzie w praniu. Pewnie trochę materiału zmarnuje Cytuj Link to post Share on other sites
Zawisz 168 Napisano 8 Października 2018 Udostępnij Napisano 8 Października 2018 (edytowane) PMMA dostaniesz w dobrej cenie w sklepie Akces - 37 zł za 2m rurek . Sam składałem na tych rurkach kilka układów, kiedyś stały po 26 zł za 2m. Podrzuć fotkę tych złączek. Jak masz suwmiarkę to zmierz sobie średnicę insertu i średnicę wewnętrzną rurki. Różnica powinna się zamknąć max w 0,3-0,4mm jeśli mają wyjść sensowne gięcia. Edytowane 8 Października 2018 przez Zawisz Cytuj Link to post Share on other sites
jasnemocne 0 Napisano 8 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2018 Zdjęcia złączki: Jeśli chodzi o tubę to średnica wewnętrzna to od 10,05mm do 10,30mm Insert ma średnicę 9,30mm Cytuj Link to post Share on other sites
Zawisz 168 Napisano 8 Października 2018 Udostępnij Napisano 8 Października 2018 Dwa oringi w środku złączki, trzeci będzie pomiędzy podstawą złączki (srebrna część), a pierścieniem kompresyjnym (niebieska część). Żeby to poskładać wsadzasz na rurkę najpierw pierścień kompresyjny, potem oring i następnie wsadzasz złączkę w rurkę, a pierścień skręcasz z podstawą. Masz jeden oring w zapasie. Koniec rurki musisz obrobić, żeby ładnie wskoczyła na złączkę, bo inaczej możesz pociąć oringi, a wtedy masz problem. Oringi przed wsadzeniem rurki w złączkę możesz posmarować wodą, łatwiej wtedy wchodzi, ale podstawa to i tak bardzo dobre obrobienie końca rurki. Różnica spora, bo 0,75-1,00mm, będą się robić zagięcia na łukach, ale nic z tym nie zrobisz. Cytuj Link to post Share on other sites
jasnemocne 0 Napisano 8 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2018 Woah, dzięki, na niebawem może uda się dorwać opalarkę z dokładna regulacją temperatury i będę się douczał Czyli oring pod pierścieniem ma sam "dojść" do odpowiedniej pozycji? Jak znam życie jutro z uporem maniaka spróbuje wygiąć rurkę by zrobić zamkniety obieg res/pompa Cytuj Link to post Share on other sites
Zawisz 168 Napisano 8 Października 2018 Udostępnij Napisano 8 Października 2018 Dobra opalarka to podstawa, bez tego ani rusz . Oring pod pierścieniem będzie się przesuwał razem z pierścieniem i oprze się o górę złączki, a następnie rozpłaszczy uszczelniając wszystko, jak tylko zaczniesz skręcać pierścień z podstawą. Złączki na rurki, to nie złączki kompresyjne na węże, więc jak mocno pociągniesz za rurkę, to ją wyciągniesz ze złączki. Powodzenia z gięciem . Cytuj Link to post Share on other sites
jasnemocne 0 Napisano 9 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2018 (edytowane) Zdam raport o ile dostanę opalarke jutro. Moja dwubiegowa (ciepło i mordor) kompletnie się do tego nie nadaje. @editPierwsze gięcia zakończone. Ku mojemu zaskoczeniu wyszło co najmniej dobrze. Starty w rurkach... co dziwne brak. Dzisiaj pewnie ogarnę lepszy aparat od mojego obecnego kalkulatora i coś poskrobie. Edytowane 9 Października 2018 przez jasnemocne Cytuj Link to post Share on other sites
Pan Kierownik 7 Napisano 11 Października 2018 Udostępnij Napisano 11 Października 2018 PMMA są super jeśli budujesz układ oparty na prostych rurkach a zgięcia na złączkach. Wyginanie ich w wysokiej temperaturze idzie bardzo topornie i bardzo łatwo rurkę zniszczyć. Zaletą PMMA jest krystaliczna przezroczystość. Cytuj Link to post Share on other sites
Zawisz 168 Napisano 11 Października 2018 Udostępnij Napisano 11 Października 2018 PMMA są super jeśli budujesz układ oparty na prostych rurkach a zgięcia na złączkach. Wyginanie ich w wysokiej temperaturze idzie bardzo topornie i bardzo łatwo rurkę zniszczyć. Zaletą PMMA jest krystaliczna przezroczystość. Bez przesady, zbudowałem kilka układów na PMMA z rurkami mającymi po kilka gięć na jednym odcinku. Wszystko to kwestia odpowiedniego mierzenia i temperatury. Próg wejścia jest jednak wyższy niż w przypadku PETG. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.