Gnyp3k 1 Napisano 17 Września 2018 Udostępnij Napisano 17 Września 2018 (edytowane) Witam. Od dłuższego czasu podjęliśmy rodzinną decyzję związania się z firmą UPC. Co prawda mieliśmy z nimi już TV więc doszliśmy do wniosku domówienia internetu.... Jako, że potrzebuje stabilnego, szybkiego łącza (minimum te 10mb/s downloadu i z 1mb/s wysylania) to wzięliśmy dość ciekawą pozycję i taką, na jaką było nas stać, czyli Fiber 120mb/s. Niestety, wraz z syfnym routerem od nich, który już w kuriozalny sposób szarpie moje nerwy. Poczynając od tego, że nawet strumienia 720p oglądnąć się nie da (Nie jest to wina przeglądarki/komputera/telefonu....) 2. działa to tak, że raz fajnie lata, raz do du*y. Niestety, BOK też nie chcę za bardzo pomóc, więc jedyne co pozostało to wymiana routera. Do tej pory posiadam Connect Box Compal CH7465LG-LC Urządzenia, na których używam często tego internetu: Huawei P9 lite / Laptop Samsung np310e5c-a01pl Nie umiem w ogóle znaleźć info dot. Tego modemu, czy to może ja mam coś źle skonfigurowane, że czasem ten internet ssie jak lte w plusie... Nie wiem, prosiłbym o pomoc. ew. podanie jakiś modemów, które uciągną opcję Fiber Link 120mb/s od UPC w pełnej krasie. Dziękuję za pomoc, odpowiedzi plusuje! @ Żeby było śmieszniej... speedtest sprzed 3 minut https://imgur.com/a/CXWr8XS Aa, no i dodam że to internet gdzie podpinam antenę taką jak np. Do TV/Dekodera. Edytowane 17 Września 2018 przez Gnyp3k Link to post Share on other sites
DEX66 43 Napisano 17 Września 2018 Udostępnij Napisano 17 Września 2018 na początek to wyłącz opcje vpn w operze Link to post Share on other sites
Gnyp3k 1 Napisano 17 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2018 (edytowane) na początek to wyłącz opcje vpn w operze To nie jest wina VPN. (Przynajmniej nie widzę różnicy). Tak samo działa na różnych telefonach/przeglądarkach/komputerach... No jedyny plus, że jednak po wifi działa to lepiej, niż po kablu (O dziwo kabel też wymieniany i nic...) Edytowane 17 Września 2018 przez Gnyp3k Link to post Share on other sites
cooger 2074 Napisano 18 Września 2018 Udostępnij Napisano 18 Września 2018 Jeśli to jest ONT do światłowodu to tego urządzenia nie podmienisz, możesz za nim dołożyć AP, ale skoro masz problem po kablu to nic nie da. Zgłoś problem dostawcy. Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 18 Września 2018 Udostępnij Napisano 18 Września 2018 To akurat wygląda na modem kablowy, nie światłowodowy. Co nie zmienia faktu, że możliwości zmiany na własny brak w wypadku UPC. Jeśli internet działa tak źle zgłaszaj problem u dostawcy, aż do skutku. Jako "life hack" podpowiem, że możesz wyłączyć modem w trakcie rozmowy z konsultantem. Na pewno gdy nie będzie miał widocznego urządzenia w sieci pomimo twojego potwierdzenia znacznie szybciej wyśle techników niż tylko po zapewnieniach "zacina mi youtube". Link to post Share on other sites
cooger 2074 Napisano 18 Września 2018 Udostępnij Napisano 18 Września 2018 To akurat wygląda na modem kablowy, nie światłowodowy. Sugerowałem się tym: Fiber Link 120mb/s. Modelu nie sprawdzałem. Link to post Share on other sites
Rozwiązanie djgromo 60 Napisano 18 Września 2018 Rozwiązanie Udostępnij Napisano 18 Września 2018 Pewnie niepowiązany problem, ale jakiś czas temu miałem duży problem z netflixem przy 250mbit łączu. Wyglądało to tak, że z czasem coraz bardziej obniżało mi jakość streamu, aż w końcu nie dało się nic obejrzeć bo przestało się buforować. Męczyłem się przez miesiąc, szukałem podpowiedzi w internecie. Dokopałem się do jakiegoś tematu gdzie ktoś napisał, że UPC wypuściło aktualizację modemów gdzie zmienili protokół z ipv4 na ipv6. Trzeb było do nich zadzwonić czy tam napisać (już nie pamiętam jak to załatwiałem) i poprosić o przestawienie z ich poziomu znowu na ipv4. Od tego momentu wszystko mi normalnie działało. Problem z netflixem miałem na wszystkich urządzeniach (2 TV, konsola. telefon, PC) i to zarówno przy połączeniu przewodowym jak i wifi. Link to post Share on other sites
Recommended Posts