Skocz do zawartości

Szukam substytutu badziewnego routera od UPC!


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez djgromo,

Recommended Posts

Witam. Od dłuższego czasu podjęliśmy rodzinną decyzję związania się z firmą UPC. Co prawda mieliśmy z nimi już TV więc doszliśmy do wniosku domówienia internetu.... Jako, że potrzebuje stabilnego, szybkiego łącza (minimum te 10mb/s downloadu i z 1mb/s wysylania) to wzięliśmy dość ciekawą pozycję i taką, na jaką było nas stać, czyli Fiber 120mb/s. Niestety, wraz z syfnym routerem od nich, który już w kuriozalny sposób szarpie moje nerwy. Poczynając od tego, że nawet strumienia 720p oglądnąć się nie da (Nie jest to wina przeglądarki/komputera/telefonu....) 2. działa to tak, że raz fajnie lata, raz do du*y. Niestety, BOK też nie chcę za bardzo pomóc, więc jedyne co pozostało to wymiana routera.

 

Do tej pory posiadam Connect Box Compal CH7465LG-LC

Urządzenia, na których używam często tego internetu: Huawei P9 lite / Laptop Samsung np310e5c-a01pl

 

Nie umiem w ogóle znaleźć info dot. Tego modemu, czy to może ja mam coś źle skonfigurowane, że czasem ten internet ssie jak lte w plusie... Nie wiem, prosiłbym o pomoc. ew. podanie jakiś modemów, które uciągną opcję Fiber Link 120mb/s od UPC w pełnej krasie.

 

Dziękuję za pomoc, odpowiedzi plusuje!

 

@ Żeby było śmieszniej... speedtest sprzed 3 minut

https://imgur.com/a/CXWr8XS

 

Aa, no i dodam że to internet gdzie podpinam antenę taką jak np. Do TV/Dekodera.

Edytowane przez Gnyp3k
Link to post
Share on other sites

na początek to wyłącz opcje vpn w operze

To nie jest wina VPN. (Przynajmniej nie widzę różnicy). Tak samo działa na różnych telefonach/przeglądarkach/komputerach...

No jedyny plus, że jednak po wifi działa to lepiej, niż po kablu (O dziwo kabel też wymieniany i nic...)

Edytowane przez Gnyp3k
Link to post
Share on other sites

To akurat wygląda na modem kablowy, nie światłowodowy. Co nie zmienia faktu, że możliwości zmiany na własny brak w wypadku UPC.

Jeśli internet działa tak źle zgłaszaj problem u dostawcy, aż do skutku. Jako "life hack" podpowiem, że możesz wyłączyć modem w trakcie rozmowy z konsultantem. Na pewno gdy nie będzie miał widocznego urządzenia w sieci pomimo twojego potwierdzenia znacznie szybciej wyśle techników niż tylko po zapewnieniach "zacina mi youtube".

Link to post
Share on other sites
  • Rozwiązanie

Pewnie niepowiązany problem, ale jakiś czas temu miałem duży problem z netflixem przy 250mbit łączu. Wyglądało to tak, że z czasem coraz bardziej obniżało mi jakość streamu, aż w końcu nie dało się nic obejrzeć bo przestało się buforować. Męczyłem się przez miesiąc, szukałem podpowiedzi w internecie. Dokopałem się do jakiegoś tematu gdzie ktoś napisał, że UPC wypuściło aktualizację modemów gdzie zmienili protokół z ipv4 na ipv6. Trzeb było do nich zadzwonić czy tam napisać (już nie pamiętam jak to załatwiałem) i poprosić o przestawienie z ich poziomu znowu na ipv4. Od tego momentu wszystko mi normalnie działało. Problem z netflixem miałem na wszystkich urządzeniach (2 TV, konsola. telefon, PC) i to zarówno przy połączeniu przewodowym jak i wifi.

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...