Skocz do zawartości

Temat o kartach Nvidia RTX Turing (TU1xx).


Recommended Posts

Na tamte czasy physX był reklamowany jak teraz RT. Jak jakis wielki przełom w jakości.

Dzisiaj konsole wyznaczają trendy.

Nie twierdzę że RT jest złe.

Tylko droga do tego celu nie podoba mi się. Za chwilę w jednej karcie graficznej będzie 5 oddzielnych procesorów do obliczeń.

Przypomina mi to czasy gdy istniał procesor i koprocesor.

 

Dlaczego wspomniałem o physX?

NV wykupiła technologię by ją następnie zamknąć i zarezerwować dla ich produktów.

Większość graczy nawet z tego nie korzystała (tak jak teraz robią to osoby nieliczne, a inni nawet mimo że mogą to wyłączają obsługę RT w swoich RTX dla większej wydajności).

Teraz NV liczyła że AMD skopiuje ich pomysł, dowali rdzeniow do obliczeń promieni, a tutaj kicha. Tylko 3 karty graficzne dostępne na rynku mogą to zrobić sprzętowo.

AMD pracuje nad podobnym rozwiązaniem ale prawdopodobnie pod kątem konsolowym i nie zamierzają kopiować pomysłu zielonych.

 

Gracze którzy posiadają najnowsze produkty od NV jest tak naprawy garstka. Można to zobaczyć w raportach steam(najpopularniejsze jest GTX 1060).

Czy tak naprawdę twórcą gier opłaca się implementować raczkująca technologię do ich produktow i ryzykować negatywne opinie odnośnie kiepskiej wydajności?

 

Wydaje mi się że będziemy mieć coś przejściowego (tak jak np rozwiązanie z tego dema), aby szersze grono graczy z tego skorzystało.

 

Wydanie GTX 1660 i 1660ti to tak naprawdę ratowanie sytuacji lidera na rynku konsumenckich kart graficznych.

Jest to segment najwazniejszy, bo w nim siedzi najwięcej graczy.

 

Link to post
Share on other sites

Ale przecież Nvidia nie musi absolutnie ratować swojej pozycji jako lidera, bo cały czas ją ma. Taki RTX 2060 FE to świetna karta w segmencie mid. Zapewnia w standardowej rasteryzacji solidną wydajność, a 6 GB Vram wbrew wielu dziwnym opiniom, to nie jest problem dla tej karty, bo zarówno do 1080p jak i 1440p styka. Dodatkowo można na tej karcie spokojnie pograć z DXR ON w 70/80 fps w BFV z ustawieniami High + DXR High + TAA Low, albo High + DXR Medium + TAA High i to bez DLSS. W Metro Exodus spokojnie sobie radzi również z ustawieniami High + DXR High. Więc jak na kartę segmentu mid jest elegancko, a wystarczy DXR wyłączyć i lecimy w presety Ultra w 1080p. Nieraz już pisałem, że na mnie wrażenie RTX 2060 zrobiła znacznie większe niż TITAN RTX (który mnie mocno zawiódł, a mam go u siebie).

 

Zgadzam się, że segment średni jest najważniejszy no i NV w zasadzie konkuruje tam sama ze sobą, chociaż przyznać trzeba, że RX 580 (bo 590 to dziwny wynalazek) cały czas daje elegancko radę, natomiast wjazd z GTX 1660Ti / 1660 to takie dowalenie do pieca. Masz zamiar dziś GTC oglądać?

Link to post
Share on other sites

Uwierz że NV musi ratować swoją pozycję, bo zaliczyła ostatnio spadek na korzyść AMD. Czego bardzo nie lubią w Santa Clara.

Intel też pod koniec roku 2019 planuje wejść na rynek GPU i nie sądzę żeby uderzyli prosto w high end. Uderzą mocno w grupę budżetową i średnią. Dlatego wydali 1660/ti, by na te 2 lata utrzymać większość rynku dla siebie.

 

2060 to nie jest MID. To karta z dolnego pułapu high. Po pierwsze cena, a po drugie overkill do FHD.

 

MID kończy się na GTX 1070, a zaczyna na RX 570. Po prostu karty cenowo przystępne i skierowane do największej grupy odbiorców, czyli użytkowników rozdzielczości 1080p.

GTC nie oglądam. Wiem co będzie:)

NV nie opłaca się wydawać nowych kart przez najbliższe 3 lata.

Chyba że ten Intel coś namiesza.

Link to post
Share on other sites

Ciekawostka na GDC zostanie zapowiedziane wsparcie DXR w grach dla Pascali. Nie wiem czy na dzisiejszej konfie czy później, no ale ciekawie :) Tak czy inaczej, Turingi dzięki rdzeniom RT będą radzić sobie o kilkaset procent lepiej. No ale zacnie, bo przynajmniej ludzie mający Pascale odpalą DXR.\

 

E:

 

Info się już pojawiło na Videocardz :)

 

https://videocardz.com/newz/nvidia-to-enable-directx-raytracing-dxr-for-pascal-and-volta

 

Ok, dograłem właśnie testy w "Metro Exodus" na TITAN V, wrzucam zestawienie z TITAN RTX / RTX 2080Ti / RTX 2080 / RTX 2070 / RTX 2060

 

Różne ustawienia i konkrety poniżej, HairWorks oraz PhysX zawsze ON.

 

1080p Extreme + DXR Ultra

 

RTX 2060    TITAN V    RTX 2070    RTX 2080      RTX 2080Ti   TITAN RTX

 

MIN    32      MIN   40      MIN   45      MIN   54        MIN   76        MIN   81           

MAX   38      MAX  58      MAX  56     MAX  67        MAX  92        MAX  96            

AVG    34     AVG   52      AVG   50     AVG   61       AVG   85        AVG  88

 

1440p Extreme + DXR Ultra         

 

RTX 2060    TITAN V    RTX 2070    RTX 2080      RTX 2080Ti   TITAN RTX

 

MIN    22     MIN   31      MIN   30     MIN   41        MIN   57        MIN   60       

MAX   27     MAX  39      MAX  41    MAX  49        MAX  68        MAX  72           

AVG   24     AVG   35     AVG   37     AVG  45        AVG  63        AVG  68

 

1440p Extreme + DXR Ultra + DLSS / *TITAN V nie obsługuje DLSS

 

RTX 2060    TITAN V    RTX 2070    RTX 2080      RTX 2080Ti   TITAN RTX

 

MIN   30       MIN   --      MIN  35     MIN  50        MIN   69        MIN   72    

MAX  36       MAX  --      MAX 51    MAX  61       MAX  84        MAX  85         

AVG   33      AVG   --     AVG  46     AVG  56       AVG  76        AVG  79

 

Na przykładzie TITAN V widać jak wiele dają rdzenie RT w kartach Turing. A, TITAN V surowej mocy obliczeniowej ma realnie najwięcej ze względu na posiadanie największej ilości rdzeni CUDA, TMU, ROP. Pamięci ustawione miał również tak, że przepustowość przy HBM2 1030 MHz była równa tej na TITAN RTX przy GDDR6 15000 MHz (efektywnego OC).

 

Także taki GTX 1080Ti czy nawet TITAN Xp nie mają czego szukać w aspekcie DXR przy nawet RTX 2060. No ale fajnie, że będzie można DXR na Pascalach włączyć.

 

Karciochy :

 

53738100_2298679110197508_5369025822298453792596_2303208853077867_52290308135295

Edytowane przez EH_Gosu
  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Czyli będzie tak jak napisałem. RT będzie mocniej wspierane na kartach bez sprzętowego wsparcia tej technologii.

Od 1060 6gb będzie już można korzystać z dobrodziejstw śledzenia promieni.

 

Jak dla mnie to kolejna po g-sync porażka producenta z Santa Clara.

Link to post
Share on other sites

To jest pokazane jako ciekawostka wg mnie bo granie w metro exodus z rt w 20 fps na 1080ti w moim przypadku mija się z celem, gdy wyjdą stery w kwietniu zainstaluje i zobaczę promienie ale używać na codzień bie będę na 100% bo konsolowe 30 fps mnie nie zadowala wg prezentacji nvidii na slajdach

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Czyli będzie tak jak napisałem. RT będzie mocniej wspierane na kartach bez sprzętowego wsparcia tej technologii.

Od 1060 6gb będzie już można korzystać z dobrodziejstw śledzenia promieni.

 

Jak dla mnie to kolejna po g-sync porażka producenta z Santa Clara.

 

Absolutnie nie rozumiem Twojego sposobu myślenia. Jaka porażka? Fakt, że sobie ludzie mogą odpalić DXR np. Na GTX 1080Ti i niżej to porażka? Mogą zobaczyć jak to wygląda ale w uproszczeniu, gdzie wydajność będzie bardzo cienka. Natomiast taki chociażby RTX 2080 zapewni bez DLSS 2/3x większą płynność + dodatkowe efekty. Weź mi tutaj wytłumacz gdzie niby widzisz porażkę. Bo szczerze mówiąc to jak tak analizuje Twoje posty to widać, że uprawiasz w nich po prostu bezsensowny hejt. Mam szacunek do ludzi którzy są na forum benchmarka i chciałbym żeby tak zostało. Bo dla przykładu to co widać w dziale komentarzy PClaba czy PPC, przeraża. Ludzie piszą głupoty, żeby pisać. Totalnie nie myśląc.

 

Odnośnie jeszcze wcześniej gdzie pisałeś, że RTX 2060 do 1080p to overkill, no absolutnie nie bo pamiętaj o tym, że coraz więcej jest użytkowników monitorów 120 Hz / 144 Hz itd.

 

Co do DXR na Pascalach itd. Dopiero co wrzucałem wyniki z TITAN V, który nawet przez RTX 2070 jest zjadany, a z DLSS gniecie go już RTX 2060. Więc tym bardziej nie rozumiem jaka niby porażka ze strony NV ma miejcie...

To jest pokazane jako ciekawostka wg mnie bo granie w metro exodus z rt w 20 fps na 1080ti w moim przypadku mija się z celem, gdy wyjdą stery w kwietniu zainstaluje i zobaczę promienie ale używać na codzień bie będę na 100% bo konsolowe 30 fps mnie nie zadowala wg prezentacji nvidii na slajdach

 

No otóż to :)

Edytowane przez EH_Gosu
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Przy okazji tym ruchem nvidia pokazuje, że nie chce aby rt podzieliło losy physx, udostępniając możliwość odpalenia rt na pascalach które ma jeszcze bardzo dużo osób, i ponoć ten rt dla gtx ma działać trochę inaczej nie będzie to pełen rt jak z kartami rtx

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Przy okazji tym ruchem nvidia pokazuje, że nie chce aby rt podzieliło losy physx, udostępniając możliwość odpalenia rt na pascalach które ma jeszcze bardzo dużo osób, i ponoć ten rt dla gtx ma działać trochę inaczej nie będzie to pełen rt jak z kartami rtx

 

No więc właśnie cholera o to chodzi. Dlatego abstrakcją dla mnie są narzekania i hejty na to. Naprawdę, mam nieodparte wrażenie, że panuje jakaś idiotyczna moda by narzekać na wszystko, nawet nie wiedząc na co się narzeka...

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

NVIDIA to żadna fundacja charytatywna. Wszystko robi dla kasy. Każde jej posunięcie jest dla mamony. Tylko narzekania, słabsza sprzedaż albo konkurencja może doprowadzić, że zrobi coś tańszego dla klientów

Edytowane przez Presidente
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Absolutnie nie rozumiem Twojego sposobu myślenia. Jaka porażka?

Opracowujesz przełomową technologię sprzętowego wsparcia dla wykorzystywania śledzenia promieni. Od czasu premiery na rynku dostępnych jedynie kilka gier które to wykorzystują i to jeszcze z marnym rezultatem. RT bardziej doklejane niż pisane od początku pod RTX, do tego sponsorowane.

Sam chyba nie rozumiesz znaczenia słowa hejt. Do tego mi daleko. Rozumiem że nie można mieć odmiennego zdania niż np. Ty?

Nie podoba mi się po prostu polityka tej firmy. Zamiast kombinować z DSLL (które wg opinii użytkowników pogarsza jakość) i RT, mogli spokojnie zrobić karty pod min 4k/60fps.

Na steam RTX jest poniżej 1%. Tylko gtx 1060/50/50ti ponad 35% a ich ilość ostatnio nawet rośnie. Procentowy udział RTX spadnie ponieważ na rynku mieliśmy debiut 1660/ti.

 

 

 

Odnośnie jeszcze wcześniej gdzie pisałeś, że RTX 2060 do 1080p to overkill, no absolutnie nie bo pamiętaj o tym, że coraz więcej jest użytkowników monitorów 120 Hz / 144 Hz itd.

65% monitorów na steam to fhd, a 14% to 1366x786. Monitorów 144hz wśród tych 65% jest prawie co nic. Teraz sam sobie odpowiedz czy rtx 2060 nie jest za mocny do mainstreamu.

 

Nie jest tak bajkowo jak myślisz. Statystyki przez ostatnie pół roku brutalnie zweryfikowały plany NV. Oferują coś czego ludzie nie chcą kupić. Gracze chcą po prostu dużej wydajności w cenie gtx 1060. Ratują się teraz programowym wsparciem by świat o RT nie zapomniał. Miał być HIT? No nie koniecznie.

 

 

 

Naprawdę, mam nieodparte wrażenie, że panuje jakaś idiotyczna moda by narzekać na wszystko, nawet nie wiedząc na co się narzeka..

Pasjonaci się jarają. Nowinki techniczne itp. No jak tutaj można narzekać? Idiotyczne jest właśnie to że część osób widzi jedynie jedną stronę medalu.

Podobno bez HairWorks nie dało się grać w wiedzmina 3. Jak się okazało można, a graficznie i tak gra wyglądała bajecznie.

 

 

 

NVIDIA to żadna fundacja charytatywna. Wszystko robi dla kasy. Każde jej posunięcie jest dla mamony. Tylko narzekania, słabsza sprzedaż albo konkurencja może doprowadzić, że zrobi coś tańszego dla klientów

Jest to monopolista z największym udziałem tortu. Od premiery RTX akcje NV poszły solidnie w dół. Ratują się czym mogą. Freesync, turingi bez RT. Teraz RT na  poprzedniej generacji Pascal. Jak dla mnie to były 3 największe porażki najlepszego konstruktora układów graficznych.

 

Już nawet nie chodzi o ceny. Każdy kupuje to na co go stać. Szkoda że za większą kasę dostajemy coś co intel robił od lat.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

No więc właśnie cholera o to chodzi. Dlatego abstrakcją dla mnie są narzekania i hejty na to. Naprawdę, mam nieodparte wrażenie, że panuje jakaś idiotyczna moda by narzekać na wszystko, nawet nie wiedząc na co się narzeka...

 

 

nie przetłumaczysz, szkoda sobie zawracać głowę

 

z innej beczki :

 

wsparcie dla RTX w unity

 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ależ oczywiście, że możesz mieć odmienne zdanie od mojego. O to chodzi przecież w dyskutowaniu, prawda?

Natomiast ja nie zgadzam się z Twoim zdaniem i tyle, Ty nie musisz zgadzać się z moim.

Opierasz się na statystykach steam jakby one były prawdą objawioną. Nowe technologie są po to żeby pchać rynek do przodu, nikt nikogo nie zmusza do kupowania danego sprzętu i fakt, że taki RTX 2060 to bardzo udana karta jest niezaprzeczalny, no ale dość już o tej konstrukcji. Czy DXR działa słabo? Działa znacznie lepiej na Turingach niż się wielu ludziom wydaje, a sam wiem z autopsji jak sprawa wygląda bo już od lat zajmuje się testami profejsonalnie i stawiam na realia sprzętowe, a nie ukazywanie sytuacji jaką można nazwać - "1% popeliny bo w tym miejscu jest akurat tak słabo", jeśli wiesz o co mi chodzi ;-)

 

Ja oczywiście widzę dwie strony medalu i ogólnie rzecz biorąc wtopy Nvidii z premierą Turingów, ilością gier z DXR i początkowymi problemami z wydajnością, czy nadal wymagające dopracowania DLSS, to są fakty z jakimi nie ma co polemizować. Jednak Turingi to nie tylko DXR czy DLSS ale też największa moc obliczeniowa w standardowej rasteryzacji. Ludzie oczekiwali pomiędzy Pascalem, a Turingiem skoku wydajnościowego jak między Pascalem, a Maxwellem no ale na coś takiego nie było szans. To nie przejście z 28 nm na 16 nm, tylko z 16 nm na 12 nm FinFet czyli bardziej marketingowe te 12 nm niż realne. Chociaż patrząc na skoki wydajnościowe pomiędzy następcami danego segmentu jak x60 / x70 / x80 czy x80Ti, nie ma powodów do narzekań, Otrzymaliśmy skok podobny jak przy przejściu z Keplera na Maxwella + dodatkowe atuty.

 

Wprowadzenie sprzętowej akceleracji śledzenia promieni jest świetnym ruchem. Jasne, super byłoby gdyby od razu wiele gier z tego korzystało no ale to wszystko wymaga czasu. A, jak pokazuje rzeczywistość, NV mocno prze z rozwojem DXR do przodu. Napiszę teraz coś ze swojej perspektywy wydajnościowej. Dla mnie przesiadka na 2x RTX 2080Ti z 2x TITAN XP dała porządnego kopa wydajnościowego, blisko 45% w grach DX11 oraz blisko 50% w grach z DX12. No, a DXR? Miły dodatek z którego mogę skorzystać i cieszyć się płynnością której nie zapewniłyby mi Pascale. Powiem więcej, póki co z DXR korzystałem jedynie na jednej karcie gdyż mGPU nie działało z DXR nigdzie indziej niż w benchmarku Port Royale. Dziś planuje sprawdzić temat w "Shadow of the Tomb Raider" ale obstawiam, że skorzystam z potencjału obydwu kart.

 

I nie, nie zgadzam się absolutnie z tym, że sytuacja jest jakkolwiek podobna do stagnacji intelowskiej. Dlaczego? Opisałem powyżej.

Edytowane przez EH_Gosu
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

 

 

Zamiast kombinować z DSLL (które wg opinii użytkowników pogarsza jakość) i RT, mogli spokojnie zrobić karty pod min 4k/60fps.

 

Ludzie płaczą, że od kilkunastu lat nie ma w grafice 3D rewolucji na miarę T&L czy programowalnych shaderów. Gdy taka mała rewolucja trochę chwiejnym krokiem wkracza. To nagle wszyscy oburzeni, że chcą jednak wydajności, aby stara technologia chodziła im jednak lepiej. 

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Ludzie płaczą, że od kilkunastu lat nie ma w grafice 3D rewolucji na miarę T&L czy programowalnych shaderów. Gdy taka mała rewolucja trochę chwiejnym krokiem wkracza. To nagle wszyscy oburzeni, że chcą jednak wydajności, aby stara technologia chodziła im jednak lepiej. 

 

Dokładnie tak.

 

Ludzie, patrzcie na to. Nie wierzę, że ktoś może być do tego stopnia ograniczony...szok po prostu.

 

53478435_384461222389038_12358856655817954424768_2172126746434655_8139089654440754436435_2114028118682048_4048016992991453733303_396034701232369_201919500209304

Potwierdzam, mGPU działa z DXR w "Shadow of The Tomb Raider", czas odłożyć platformę testową na bok i odpalić behemota :) testy w drodze.

 

54258330_2304670072931745_22122174380349

Edytowane przez EH_Gosu
Link to post
Share on other sites

A to, czy nV doi kogoś na kesz, to już sprawa drugorzędna. Co niektórzy potrafią wyciągać bardzo dalekosiężne wnioski na podstawie jednego demka (chyba nawet niepublicznego) i paru wykresów. Budując z tego prawdę absolutną. Czas poka®że. 

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

żal sie robi jak się czyta komentarze, ludzie nie mają pojęcia z czym mają do czynienia, większość nie widziała tego na oczy, głównie płaczą Ci których nie stać, albo kupili używki 1080 i myślą że chwycili boga za nogi albo siedzą z jakimś amd i hejtują bo ich wybrana firma jest za cienka. Prawda jest taka że RT to nie jakieś hair works tylko coś co za chwilę będzie wymagane, wparcie w  UE, UNITY, za chwile renderery np octane, to się nazywa postęp i nie macie na to wpływu. 

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Ależ oczywiście, że nV, AMD czy inny intel leci na kasę. To są korporacje i do tego zostały stworzone, aby zarabiać $. Ale ludzie mają chore priorytety i nie rozumieją, że komp do gier (słowo klucz gier) to towar luksusowy, potrzebny tylko do rozrywki. 2500zł za takiego nawet RTX 2070 to naprawdę sporo. Wielu ludzi nie zarabia nawet tyle "na rękę" w niektórych regionach Polski. To jakby ktoś kupił Ferrari czy Lamborghini i miał pretensje, że Mitsubishi Lancer Evolution ma niewiele gorsze osiągi a kosztuje ułamek ich ceny. 

 

A to, że 1660Ti czy 2060 to świetnie wycenione produkty, to już nie łaska wziąć pod uwagę. 

 

nV udostępnia RT dla poprzedniej generacji aby zniwelować czynnik - "mało kto ma RTX'y więc nikomu nie opłaca się implementacja tej technologii." 

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

nV udostępnia RT dla poprzedniej generacji aby zniwelować czynnik - "mało kto ma RTX'y więc nikomu nie opłaca się implementacja tej technologii." 

 

Dokładnie tak jak napisałeś, teraz prawie każdy będzie to miał ale że będzie to slabe a gry będą jednak wydawane w tej technologii.

 

r1023 jak czytam twój post to wydaje mi się że kupując rtx jesteś w stanie go wylizać i mówić ze jest słodki :D

 

no właśnie o takich jak Ty pisałem wyżej, idealnie się wpasowałeś, jest hejcik , jest amd.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...