Skocz do zawartości

Jaki dysk SSD około 250 GB wybrać do laptopa?


Recommended Posts

Witam.

 

Posiadam laptopa DELL Inspiron 3542, a w środku dysk HDD - straszny muł, długo wstaje system nawet po reinstalacji Win10 Home 64bit - pewnie trafiony i chcę zmienić na SSD. Nie znam się zbytnio na dyskach SSD, a bez sensu kupić coś na wypasie, czego później nie odczuje, bo laptop zbyt słaby. Podstawowe parametry: procesor INTEL i5-4210U 1.7 GHZ, pamięć RAM - 8GB. Polecicie coś fajnego w dobrych pieniądzach?

Link to post
Share on other sites

za 289zł jest goodram IRDM PRO 240GB w x-kom z kodem "komponenty", odświeżona wersja goodram iridium pro 240GB, phison S10+ 19nm toshiba MLC, 5 lat gwary.  

No chyba że coś słabego kompletnie po taniości chcesz, czyli na TLC, wtedy masz Micron-a M1100 256GB za 219zł w x-kom z kodem "komponenty", Marvell 88SS1074 + 32l TLC micron-a, 3 lata gwary. 

 Screenshot_from_2018-03-29_16_03_11.png  

 

Link to post
Share on other sites

Zainteresuje się tym pierwszym dyskiem. Nie chcę po taniości, bo wiem, że potem są problemy. Ma być trwały i niezawodny. Dziękuję za podpowiedź.

Mam jeszcze jedno pytanie. Będzie potrzebny jakieś adapter czy szyna montażowa do tego dysku? Czy jego montuje się bezpośrednio, bez żadnej szyny?

Link to post
Share on other sites

będzie zamontowany tak jak obecny HDD (no bo chcesz zamienić HDD na SSD), to ten sam standard 2.5" + jest taki plastikowy dystans w pudełku (bo SSD mają 7mm grubości, a HDD zwykle 7mm, lub 9.5mm, więc jak ten grubszy, to przykleisz ten plastikowy dystans do SSD ). a tak to te same śrubki co był HDD zamocowany. 

Link to post
Share on other sites

Polecam Sandisk SSD Plus 240GB, jeden z najtańszych dysków SSD, cena/jakość przyzwoicie.

Na spory plus gwarancja Sandisk'a! Korzystałem na serwisie dwukrotnie i są mega.