Skocz do zawartości

Serwis GPU w Anglii - jak wysłać


Recommended Posts

Witam,

 

Chcąc korzystać z przedłużonej gwarancji na GPU od Zotaca muszę wysłać kartę pod adres znajdujący się na Wyspach. Jest to moja pierwsza wysyłka zagraniczna czegoś tak wrażliwego, ale wydaje mi się, że oryginalne pudełko z gąbką powinno wystarczyć.

Nie o to jednak chciałem pytać. Nie wiem czy to wina brexitu, ale paczki u kurierów na Wyspy strasznie podrożały, dlatego prawdopodobnie decyduję się na wysyłkę tragiczną Pocztą Polską. 

Czy ktoś z was miał już jakieś doświadczenie z Zotac'iem lub innym serwisem zagranicznym? Wystarczy wysłać paczką ekonomiczną, stawiać na priorytet, a może nawet dopłacać do naklejek "ostrożnie"? Najtańsza opcja PP to ok 60-70zł, co już niemal stanowi 10% wartości karty, a to tylko hałasujące wentylatory...

 

Będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam.

Edytowane przez Bastazar
Link to post
Share on other sites

Kartę można wysłać nawet gołębiem. Jeśli zależy Ci na czasie to koszty będą wyższe. Najważniejsze aby dotarła w całości, wiec warto pokusić sie o dodatkowe zabezpieczenia oraz ubezpieczenie. Zwłaszcza ze karta jeszcze działa.

Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

Wybaczcie odświeżanie, ale po prawie miesiącu wysyłania paczek w tę i z powrotem mam już dość i nie wiem co dalej.

 

Krótko, wysłałem GPU, dostałem w ramach gwarancji nową kartę, nawet nieco lepszą, bo zamiast edycji Omega Core, dostałem Extreme Core. Niestety, karta dotarła z uszkodzonym wentylatorem, więc ponownie wymiana. Zotac oddał pieniądze za koszty wysyłki, po czasie dostaję drugą 970 Extreme Core. 

 

Sedno sprawy, karta już w pierwszej chwili wydaje się podejrzana, cała obudowa i radiator rusza się, jakby był źle dokręcony. Jedna śrubka mocująca backplate w ogóle niemal wykręcona, więc odruchowo delikatnie ją dokręciłem.

Wkładam do obudowy - bo może to przesyłka, wibracje itp.

Cóż, cewki wyją do nieba, wentyle tym razem sprawne, ale coś dalej mi nie gra. Wyjmuję GPU, lampka czołowa w dłoń i oględziny, a tam:

rysy na obudowie, otarcia na niektórych krawędziach, jakby sporo była przesuwana po stołach. Kurz na wylocie powietrza w pobliżu gniazd video, kurz na PCB i kilku innych miejscach.

Fotki i nagranie wysłane do Zotac, tylko tracę powoli siły na użeranie się z nimi.

Co dalej? Rzecznik praw konsumenta? Tylko czy on ma jakiekolwiek kompetencje w przypadku zagranicznego serwisu?

Link to post
Share on other sites

Musiałbyś poszukać w warunkach gw czy jeżeli wymiana jest na inny towar (dostałeś inny niż zamawiałeś!) to czy to musi być nowy towar - częstą praktyką jest żonglowanie sprzętem po serwisie w takich sytuacjach, co jest skandaliczne lecz powszechne i niestety zgodne

z umową :/

 

Jeżeli kupowałes przez internet (ten pierwszy, oryginalny zakup) to powinieneś mieć prawo zwrotu.

Link to post
Share on other sites

Z tego co pamietam jak uzeralem sie kiedys z polskim sklepem za czasow gf 8600gt to nie wymieniaja sprzetu na nowy tylko na sprawny i gwarancja wydluza sie o czas pobytu w serwisie. Chyba ze usterka powstala do 6mcy od zakupu lub jest to 3 wymiana naprawa to mozna ubiegac sie 9 zwrot kosztow zakupu. Generalnie to producent decyduje czy naprawa czy wymiana czy kasa.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...