Skocz do zawartości

Ograniczanie wydajności GPU przez CPU


Recommended Posts

Miałem napisać krótki art o tym zjawisku, ale gdy zacząłem to robić karta(HD4870 x2) była już wystawiona na allegro, dzień później została sprzedana. Zrobiłem jedynie 3 testy, w GTA IV EfLC, CSS i HL2 Lost Coast. Chciałem już wywalić pliki z Excele do kosza, postanowiłem przynajmniej pokazać je na forum :D

 

http://i52.tinypic.com/yzaqp.png

http://i55.tinypic.com/fw820m.png

http://i51.tinypic.com/ac6i2q.png

 

Jak widać na pierwszym wykresie, karta grafiki praktycznie nic sobie nie robi ze zmiany rozdzielczości, spadek wydajności po zmianie 1280x1024 na 1080p wynosi zaledwie 4%, a zużycie GPU w ogóle nie wzrasta. Wszystko przez bardzo duży narzut na procesor, np. cienie głównie obciążają CPU(szczególnie ustawienie High i V. High), a nie GPU, tak jakby wszystko było robione software-owo.

 

Lepsza sytuacja jest w grach z silnikiem Source Engine, gdzie wraz ze wzrostem rozdzielczości wyraźnie rośnie użycie procesora graficznego. W przypadku Counter-Strike, w najniższej rozdziałce obydwa GPU używane są w 70%, dając wynik 243FPS. W FULL HD obciążenie GPU wzrasta do 84%(co daje 21-procentowy wzrost w stosunku do 1280x1024), natomiast ilość klatek nie zmienia się.

 

W Half-Life 2 Lost Coast ogólne użycie GPU jest mniejsze pomimo tego samego silnika co w CSS - wszystko przez dużo większą mapę testową. Tak jak w CSS, użycie GPU rośnie wraz ze wzrostem rozdzielczości, od 50% do 62%. Procentowy spadek ilości klatek po zmianie z 1280x1024 na 1920x1080 wynosi tylko 7%, a użycie GPU rośnie o 15%.

 

Nie chce mi się wszystkiego pisać, na wszelkie pytania oczywiście odpowiem :pajac:

Link to post
Share on other sites

Dokładnie rozumiem o co Tobie chodzi ( to zależy kto jak wykorzystuje komponenty pc'ta w swoim silniku graficznym...) czasem można uzyskać coś zajefajnego - pierwszy far cry na cieniutkim sprzęcie. Ale teraz jest lepiej wydać 4 szmelce w rok i jest kasiora ( ch***j z optymalizacją patchami i wsparciem ( wide OPF : Dragon rising )<- tu była optymalizacja ok :co: ) No zamiast wydać 1 grę na 2 -3 lata zaskoczyć dobrym wsparciem i wykorzystaniem możliwości sprzętu :D

 

Tak przecież wszyscy wiemy że winne temu są oczywiście konsole i broniący ich trolle :pajac:

Lubie grać w forze 3 żeby nie było :ciekawy:

Link to post
Share on other sites

Dużo też zależy od samego silnika, np. Cry Engine 2 świetnie wykorzystuje potencjał drzemiący w wydajnych kartach graficznych, a procesor to dla niego drugorzędna sprawa - wystarczy zwykły 2-rdzeniowiec taktowany 3GHz...

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...