Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam,

jakiś czas temu kupiłem laptopa ASUS ROG GL533VD

Do pełni szczęścia brakuje mi szybkiego dysku. Mam zamiar kupić dysk m2, ale nie orientuje się zupełnie w tym, Nie mam pojęcia czy będzie pasował do mojego laptopa, czy laptop go obsłuży. Zastanawiałem się nad dyskiem Corsair MP500 120GB

 

Nie chcę wymieniać dysku HDD na zwykły SSD, bo potrzebuję dużo miejsca na gromadzenie danych, także mój wybór padł na dysk m2. Mój budżet to maksymalnie 400zł. Nie wiem czy jeszcze jakieś informacje mogą być przydatne, gdyż tak jak wspomniałem wcześniej nie znam się.

 

Z góry dziękuję za pomoc

Link to post
Share on other sites

W spec laptopa jest tylko PCIE Gen3X4 256GB/512GB SSD, więc zakładam że wspiera nvme. 
resztę to fizyczne aspekty złącza które sam możesz sprawdzić skoro masz lapka, tj. czy śrubka montażowa jest 8 cm od złącza i ile pinów ma mniejsza część złącza 5 czy 6. 


jeśli chcesz najszybszy dysk m.2 do 400zł 120-128GB, to poszukaj samsunga SM961 128GB oczywiście po upewnieniu się że jest fizycznie kompatybilny. 

Link to post
Share on other sites

a jak jest napisane że laptop obsługuje "up to 32 GB SDRAM, 2 x SO-DIMM socket" to myślisz że możesz włożyć tam 4GB ? 
z tymi pojemnościami da się go po prostu kupić w skalpach w jakimś z wariantów konfiguracji, nic mniej, nic więcej. 

Jak tam fizycznie złącze, sprawdzałeś ? 

Link to post
Share on other sites
na razie nie chcę rozkręcać żeby to sprawdzać, bo mało czasu mam

no to napisz maila do supportu ASUS-a z zapytaniem, jakie to złącze M.2 jest (jaki protokół (AHCI/NVMe), jaki klucz (B/M), jaka długość i jaką prędkość obsługuje choć w spec jest (PCIE Gen3X4 więc zakładam że jest to 32Gb/s))

Link to post
Share on other sites