Skocz do zawartości

Gwarancja Asus sabertooth


Recommended Posts

Cześć wszystkim oddałem na gwarancje moją płytę Asus Sabertooth 990 x R 2.0 uszkodzona karta dzwiękowa niestety płyta ma prawie 5 lat więc była na końcu gwarancji niestety asus nie jest wstanie naprawić a nowej nie mają , chcą oddać pieniądze jaką miała wartość 5 lat temu . Pytanie czy jest szansa na coś więcej jestem bez płyty bo ją zutylizowali a chciałem mieć taką samą jak miałem. Czy jest szansa na coś więcej . Dzięki za pomoc

Link to post
Share on other sites

Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak "zutylizowali" - to Twoja własność. Po drugie bierz kasę z pocałowaniem ręki. Jeśli będziesz miał ochotę, to kupisz sobie identyczną płytę o wiele taniej, a jak nie, to coś nowego.

Właśnie oni dają kase za nią bo bym ją wziął z powrotem ale chyba nie da rady

( ona działa normalnie :( )

Link to post
Share on other sites

Teoretycznie zutylizowali ponieważ serwis w którym reklamował płytę dany sklep, kontaktował się z producentem, ten w takim wypadku stwierdził zwrot kosztów stara płyta do utylizacji, elektroero-złom. 

 

W praktyce producent zwraca klientowi kwotę za zakupiony przedmiot, serwis zostaje z w tym wypadku działającą w jakimś stopniu płytą główną którą sprzedają na rynku wtórnym, tak działają serwisy w Polsce.

 

Przy oddawaniu karty na gwarancje musiałeś się gdzieś zgodzić na jakieś czynności: naprawa/wymiana na nową/zwrot kosztów; gdzie wymianę na nową sklepy/serwisy rożnie nad interpretują w jednym wypadku dostaniesz nowy produkt w cenie zakupu starego o podobnych lub lepszych parametrach, a w innym wypadku zwrot kosztów bo po prostu stwierdzą że nie produkują już takich kart. Jeśli na formulażu gwarancyjnym zaznaczymy trzy opcje zależy to od serwisu/producenta co odbierzesz z gwarancji.

 

U mnie w przypadku reklamacji honora 7 w MM było trochę odwrotnie miała być naprawa dopłaciłem 170 do nowej obudowy (zadzwonili czy się zgadzam bo miałem ponieść wtedy koszty) bo niby uszkodzenie mechaniczne. serwis od producenta dostał honora 8 na wymianę gwarancyjną. Mi dali nowszy model telefonu w cenie podobnej do mojego telefonu w dniu zakupu. A serwis zarobił na tym 2x dostał 170 pln na nową obudowę, a telefon zapewne poszedł na rynek wtórny lub na części, obudowę być może już mieli więc może udało im się naprawić gniazdo sim z którym też był problem.

 

Dlatego z urządzeń które posiadają w jakimś stopniu dane warto przed oddaniem na gwarancje usuwać dane bo nie wiadomo gdzie trafią, czy serwis je wykasuje i czy nie trafią do kogoś przypadkiem, na szczęście u Ciebie to tylko p.główna więc danych tam jako takich nie ma. ja na szczęście telefon wyczyściłem i przywróciłem do ustawień domyślnych więc pozostałość jako taka danych na telefonie mogła być znikoma jeśli ktoś by je próbował odzyskać. 

Edytowane przez Teshi
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...